2024-09-28, 21:40
Medlem
Tyckte jag läste tidigare i tråden att Chrippa och Linnea grälar NU så att de stör sina grannar? Är detta ett påhitt eller var kom det ifrån?
Citera
2024-09-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
varför behövde du att jag sa det? allt finns ju på youtube, det är ingen hemlighet?
men har du bevis vad som har hänt? eller tror du bara saker baserat på var du väljer att tro på?

Det är ju en sak att det är intressant att veta vilken av de två sakerna som är sanna. Men. Men att dessa två saker har sagts visar ju på hur störd Chrippa är och att han kan ta sig för att säga vad som helst. Samma med Linnea.

Var tror du Chrippa är på väg i livet? Har han en plan hur han ska ta hand om sin dotter när hon börjar skolan? Eller ska han vara utomlands mestadels av tiden då?
Citera
2024-09-28, 21:43
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Vad jag än tror och tycker ändrar det inte de fakto att Christofer Berg är helt slut i huvudet och icke trovärdig.

Att du skyddar detta beteende för att du har en nagel i ögat till andra sopor i detta drama, får stå för dig.
Att kräva bevis innan man dömer är inte samma sak som att skydda.
Jag har inte sagt att han inte slagit Linnea, för vi vet inte. Jag har inte sagt att Linnea inte slagit Chrippa, för vi vet inte.
Jag har inte sagt att jag vet att Linnea inte slagit lilla C, eftersom jag inte vet, men jag litar på att polisen och soc gjorde en ordentlig utredning. Eller ja folk påstod ju att dem anmält misshandeln till polisen så jag hoppas att dem faktiskt gjorde det och inte ljög om det.

Det är snarare ni som tror på allt folk säger utan att kräva bevis som är problemet.
Eller tycker du det är okej att folk säger att Jocke är en pedofil? han har ju blivit anklagad för det, visste det har ju inte blivit bevisat, men enligt din logik behövs inte bevis. Anklagelse = skyldig. Eller?
Citera
2024-09-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Därför att han själv faktiskt uttalat det -- "ingen får ta hans utsatthet ifrån honom" och för att om man försöker tysta människors version så är man rädd för vad de skall säga.

Precis journalerna är en stor del av det som redan offentliggjorts och kommer att offentliggöras igen - på nätet och i media. Där finns alltså ingen sekretess kvar längre. Joakim har valt att frångå den - och kan inte hävda att andra skall hålla sig till eventuell sekretess.
Lagen är inte utformad så att en får använda allt för att smutskasta en annan och den smutskastade måste ducka, tiga, foga sig och spela död.

Han kanske vill understryka att hans berättelse och upplevelser är viktiga och förtjänar att tas på allvar och ska inte förminskas.
Det behöver nödvändigtvis inte handla om att han är rädd för att något ska avslöjas och att ingen får ge sin version.
Är han ovillig att låta andra bidra för att ge en mer balanserad bild? Det verkar inte så.
Det finns säkerligen mycket mer som inte har offentliggjorts. Uppenbarligen har det som Jacke har fått ta del av fått honom att tänka efter och se saker ur ett annat perspektiv. Detta tyder på att man kanske inte ska vara så snabb att döma ut.

Jag tror det finns saker att ifrågasätta hos alla berörda parter. Men det är nog bättre att se dokumentären först och sedan diskutera det som framkommit.
Citera
2024-09-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Antar att du menar rasks porrvideo som dem anklagades för att sprida, där det återigen inte fanns några bevis att dem faktiskt spred videon.
Eller har du bevis på att chrippa eller luggen skickade videon till människor?

Folk i denna tråd måste börja lära sig skillnaden på påstående och bevisade saker. Det är tröttsamt när anklagelser och påståenden utan bevis presenteras som att det vore bevisad sanning.

Jag tror inte att det var de som la upp det, men definitivt gav det spridning. Chrippa och Luggen tipsade om denna video. Sen vem som la ut den i första början vet ni inget om……
Citera
2024-09-28, 22:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det är det jag undrar. Någon ljuger.
Och jag tvivlar starkt på att det är Jacke som far med osanning.

Hur hamnade Jockes journaler i Kräftans händer, när föräldrarna hävdar att de inte har delgett honom dessa.
Hur?

Mycket intressant detta.

Det vi har att deala med här är att Jocke gav Jacke dokumenten som skulle lämnas några dagar till mamman så hon kunde läsa och reflektera.

Dokumenten var således i mammans hem.

Mamma och pappa Tomas bor där.

Sen kom det fram att Chrippa har dessa. Då måste de vara kopierade.

Mamman svarar nej på Jackes fråga om hon gjort det.

Då återstår det två personer. Pappa Tomas och/eller Chrippa.
Citera
2024-09-28, 22:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Han kanske vill understryka att hans berättelse och upplevelser är viktiga och förtjänar att tas på allvar och ska inte förminskas.
Det behöver nödvändigtvis inte handla om att han är rädd för att något ska avslöjas och att ingen får ge sin version.
Är han ovillig att låta andra bidra för att ge en mer balanserad bild? Det verkar inte så.
Det finns säkerligen mycket mer som inte har offentliggjorts. Uppenbarligen har det som Jacke har fått ta del av fått honom att tänka efter och se saker ur ett annat perspektiv. Detta tyder på att man kanske inte ska vara så snabb att döma ut.

Jag tror det finns saker att ifrågasätta hos alla berörda parter. Men det är nog bättre att se dokumentären först och sedan diskutera det som framkommit.
Jocke är ju visst ovillig att låta andra bidra för att ge en mer balanserad bild. När mamman gick ut och berättade sin sida av situationen efter jockes bok attackerade jocke henne genom flera videos tills hon blev tyst.
När Chrippa pratar om att han ska lägga ut om soc papperna blir det kaos direkt.
Det är ganska uppenbart att Jocke inte vill att någon annans historia ska komma ut.

Dokumentären är ju inte gjord för att få fram sanningen, den är gjord för att berätta Jockes barndom ur Jockes perspektiv, precis som boken och podden. Det är ingen opartisk dokumentär i syfte att berätta någon form av sanning.
Senast redigerad av Dopy 2024-09-28 kl. 22:42.
Citera
2024-09-28, 22:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Exakt det är över för hans del nu, bara en kort tidsfråga innan allt är ute.

Min uppfattning är att det pågår en utredning med flera personer som varit på förhör. Snart får Chrippas vänner härinne mycket att göra när det ska vändas och vridas på det som framkommer. Det är i verkligheten därute det händer.
Citera
2024-09-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Min uppfattning är att det pågår en utredning med flera personer som varit på förhör. Snart får Chrippas vänner härinne mycket att göra när det ska vändas och vridas på det som framkommer. Det är i verkligheten därute det händer.

Det stämmer, det är ju precis det som händer.
Jag vet iaf någon som kommer se dum ut och det är inte den så kallade sekten.

Och nu behöver dom åka utomlands redan imorgon för pengarna måste in.
Citera
2024-09-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Tror inkomsterna börjar sina för allas våran egna ziggis. Trubbel i paradiset som zigenaren själv säger är nog ett faktum när han och Linnea enligt nuvarande grannar bråkat högljutt 2 dagar på raken nu!

Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Tyckte jag läste tidigare i tråden att Chrippa och Linnea grälar NU så att de stör sina grannar? Är detta ett påhitt eller var kom det ifrån?

Ja den här...någon som vet mer om detta?
(CCkanes inlägg från igårkväll)
Citera
2024-09-28, 23:04
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Pajas.

När och av vem bröts sekretessen i de anteckningar som Skabbe läser ur i senaste videon (20 min in)?
https://pixeldrain.com/u/hdV4jWBT

Vilken jävla video. Allt han läser upp har ju Jocke redan tagit upp i sin socpapperspodd, men den har han väl skitit i att lyssna på, som den gode brodern han är. Det är knappast till mammans fördel det han läser upp ens.
Citera
2024-09-28, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Vilken jävla video. Allt han läser upp har ju Jocke redan tagit upp i sin socpapperspodd, men den har han väl skitit i att lyssna på, som den gode brodern han är. Det är knappast till mammans fördel det han läser upp ens.

Chrippa själv säger ju att han alltid ligger steget före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in