2024-09-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Jocke berättar om sin uppväxt och har all rätt att ge sin syn på det.. Han behöver inte ditt godkännande för det, jurister är inkopplade sedan länge. Du kan gråta någon annanstans, här hjälps det inte.

Exakt det är över för hans del nu, bara en kort tidsfråga innan allt är ute.
Citera
2024-09-28, 21:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det var en FUP, ingen dom. Den fanns i socmaterialet - enligt Skabbe:

Av vem och när bröts sekretessen om FUPen?
https://ibb.co/qJc7R2G
https://ibb.co/VJR7jQH
När blev FUP sekretess?
Det begärs ju ut i parti och minut här på Flashback.
Citera
2024-09-28, 21:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Svara på min fråga istället.

Du hör ju själv hur det låter, oavsett alternativen du ger har han ju ljugit.
Ljög zigenaren om Linneas misshandel av honom och barnet? - svar: hur ska jag veta svaret på den frågan? det har ju inte kommit fram några bevis om det, och jag var inte där och såg själv vad som hände. Jag kan bara säga vad jag TROR hände, men ingen av oss VET vad som faktiskt hände.

Ja, han har sagt 2 olika saker, båda kan inte vara sant, men du verkar ha bestämt dig att du vet när han talar sanning och när han ljuger. Och då undrar jag hur du avgjorde det?
Citera
2024-09-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När blev FUP sekretess?
Det begärs ju ut i parti och minut här på Flashback.

Pajas.

När och av vem bröts sekretessen i de anteckningar som Skabbe läser ur i senaste videon (20 min in)?
https://pixeldrain.com/u/hdV4jWBT
Citera
2024-09-28, 21:14
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Är det nån mer som tänkt tanken att socpapperenas väg till Skabbräven kan vara avsiktlig - för att få honom att agera brottsligt...? OBS: foliehatt på!

Att Rask porrfilm hamnade hos Skabbe och Luggen när de satt påtända nere i Spanien var ju ingen slump. Resultatet: Skabbe förlorade sin absolut säkraste inkomstkälla p g a flagranta avsteg från Twitchs TOS. Där lyckades sekten.

Riktigt vackert, faktiskt - som att slå ut drottningen i schack.

Kan det vara, i sammanhanget, ganska oskyldiga socpapper - som exempelvis en gammal nedlagd FUP och lite blandad skit - som nu "dyker upp" hos Skabbe? Lika lite som i Spanien kan han hålla sig och börjar svinga ogenomtänkt? Resultat: ännu okänt.

Om det faktiskt är en ganska sinnrikt planering bakom, vilken roll får då Skabbes försvarare i tråden om de övertygar honom att faktiskt hugga och inte bara hota?
Jag hoppas ingen ifrån sekten medvetet gör detta. För porrvideon skadade ju Therese och barnen mer än det skadat Chrippa. Den jäveln som medvetet är beredd att skada henne och barnen för att hämnas på Chrippa är en sjuk jävel.

Och ja, Jocke har redan gått ut med sina soc papper, att försvara sig emot Jockes påståenden är inte olagligt, speciellt inte när det är information Jocke själv spridit.

Angående att uppmuntra att hugga och inte bara hota. Det går åt båda hållen. Många skrek i panik när soc la ner utredning emot Chrippa, folk skrek hur barnet behövde räddas, det gick till den nivån att några människor planerade att kidnappa lilla C för att "rädda" henne. Så det är ganska många i detta kaos som borde tänka över hur dem uttrycker dig.
Citera
2024-09-28, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ljög zigenaren om Linneas misshandel av honom och barnet? - svar: hur ska jag veta svaret på den frågan? det har ju inte kommit fram några bevis om det, och jag var inte där och såg själv vad som hände. Jag kan bara säga vad jag TROR hände, men ingen av oss VET vad som faktiskt hände.

Ja, han har sagt 2 olika saker, båda kan inte vara sant, men du verkar ha bestämt dig att du vet när han talar sanning och när han ljuger. Och då undrar jag hur du avgjorde det?

Tack för svaret!
Citera
2024-09-28, 21:19
Medlem
Citat:
Jag hoppas ingen ifrån sekten medvetet gör detta. För porrvideon skadade ju Therese och barnen mer än det skadat Chrippa. Den jäveln som medvetet är beredd att skada henne och barnen för att hämnas på Chrippa är en sjuk jävel.

Och ja, Jocke har redan gått ut med sina soc papper, att försvara sig emot Jockes påståenden är inte olagligt, speciellt inte när det är information Jocke själv spridit.

Angående att uppmuntra att hugga och inte bara hota. Det går åt båda hållen. Många skrek i panik när soc la ner utredning emot Chrippa, folk skrek hur barnet behövde räddas, det gick till den nivån att några människor planerade att kidnappa lilla C för att "rädda" henne. Så det är ganska många i detta kaos som borde tänka över hur dem uttrycker dig.

I all välmening, men du har verkligen ingen bra dag idag. Din förmåga att tänka två tankar samtidigt är än mindre än vanlig.
Citera
2024-09-28, 21:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Pajas.

När och av vem bröts sekretessen i de anteckningar som Skabbe läser ur i senaste videon (20 min in)?
https://pixeldrain.com/u/hdV4jWBT
Det är väl samma handlingar som Joakim själv utgår ifrån - utelämnar han detta, han som är i så vurm för sanningen?
Är detta uppgifterna som han är rädd för skall komma fram?

Det ger ju onekligen en annan bild än den han vill visa upp.
Citera
2024-09-28, 21:21
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Tack för svaret!
varför behövde du att jag sa det? allt finns ju på youtube, det är ingen hemlighet?
men har du bevis vad som har hänt? eller tror du bara saker baserat på var du väljer att tro på?
Citera
2024-09-28, 21:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
I all välmening, men du har verkligen ingen bra dag idag. Din förmåga att tänka två tankar samtidigt är än mindre än vanlig.
Så du tycker inte det är allvarligt ifall någon från sekten medvetet skadar en mamma och hennes barn i deras jakt på hämnd?

Så du tror att det är olagligt att berätta en annan sida om historien gällande jockes uppväxt?

Du tycker inte det är allvarligt att folk hetsar till den nivån att folk planerar att kidnappa ett barn eftersom dem tror att det är så akut att "rädda" barnet?
Citera
2024-09-28, 21:31
Medlem
Citat:
Så du tycker inte det är allvarligt ifall någon från sekten medvetet skadar en mamma och hennes barn i deras jakt på hämnd?

Så du tror att det är olagligt att berätta en annan sida om historien gällande jockes uppväxt?

Du tycker inte det är allvarligt att folk hetsar till den nivån att folk planerar att kidnappa ett barn eftersom dem tror att det är så akut att "rädda" barnet?

Men snälla inse att ingen hade hetsat om att rädda barnet om inte Chrippa själv suttit och gråtit framför kameran och berättat att Linnea slagit barnet. Han har enbart sig själv att skylla.
Chrippa är många saker men intelligent är inte en av dem.
Nu vill han ha views igen men grejen är att det är så jävla trasigt och WT att man inte ens orkar engagera sig.
Citera
2024-09-28, 21:32
Medlem
Citat:
varför behövde du att jag sa det? allt finns ju på youtube, det är ingen hemlighet?
men har du bevis vad som har hänt? eller tror du bara saker baserat på var du väljer att tro på?

Vad jag än tror och tycker ändrar det inte de fakto att Christofer Berg är helt slut i huvudet och icke trovärdig.

Att du skyddar detta beteende för att du har en nagel i ögat till andra sopor i detta drama, får stå för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in