2024-09-28, 20:31
Medlem
Angående "karismatisk".

Jeg kom tilfeldigvis over live-streamen da Netanyahu talte i Kongressen i juli i år.

Han er veldig overbevisende. Litt karismatisk.

Gays for Gaza is like chicken for KFC, sa han.
Citera
2024-09-28, 20:33
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejonT1
Ja, jag tror anledningen till att medier nämnde att Nasrallah var "karismatisk" berodde på att vissa av hans anhängare hade kallat honom det. Men jag ser det lixom inte...!

Sen att vissa av väst's journalister bara säger karismatisk för att de hört karismatisk, utan att själva bedöma hur karismatisl/charmig den gråa mörka gamla gubben var...

Ja hans turban kan lika gärna kallas karismatisk. Bara för att nån annan sa det.

Men Nasrallah är inte direkt den man vill ha dejtandes ens dotter...... om han vore karismatisk så vore det väl mer rimligt - men fanatisk och karismatisk är ju motsatser!

Castro & Che Guevara hade sina cigarrer. - Nasrallah sin Turban. - Vänsterideologer gillar sådan enkel symbolik.

Jag gillar cigarrer dock. Speciellt Kubanska. Ibland med ett glas konjak, eller ståendes seendes på ett fyrverkeri. Men jag har aldrig burit "Turban". - Men det kanske blir nytt vänstermode?

Mvh

/WTF
Citera
2024-09-28, 20:33
Medlem
ejonT1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Kreml
Israel har garanterat redan planterat smällare i diverse elektroniska apparater även i Iran så det löser sig nog på samma sätt som Libanon fick smaka på, pungkulor och händer i drivor på gatorna
Det tror jag inte. Jag är ingen expert, men borde man inte kunna plocka isär en pager för att se om det är konstiga kretsar / detonationsBatterier inuti?

Media sa ju att anledningen till att Israel sprängde Lebanon's pagers den dagen som de gjorde det, var för att Israel hade fått info om att HezbolLah var på väg att upptäcka [sprängdeg/skumma kretsar] i pager'na? Dvs det var nära att HezbolLah hade fått reda på planen, och det var därför Israel detonerade dem då då de gjorde.

Iran vet ju redan att t.ex. pagers kan vara compromized, så de har säkert utrett några av sina egna. De såg ju Lebanon pager attacken och kan ju inte vara så dumma att de själva har en massa likadana pagers?

Hursomhelst borde man skicka ut info från internet till deras pagers - sizerange-projektet har infon på 2 minuter, och Elon Musk ger internet-access - så de blir av med al Lah! Se signatur
Citera
2024-09-28, 20:36
Medlem
ejonT1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Castro & Che Guevara hade sina cigarrer. - Nasrallah sin Turban. - Vänsterideologer gillar sådan enkel symbolik.

Jag gillar cigarrer dock. Speciellt Kubanska. Ibland med ett glas konjak, eller ståendes seendes på ett fyrverkeri. Men jag har aldrig burit "Turban". - Men det kanske blir nytt vänstermode?

Mvh

/WTF
Profeten Muhammed hade turban - det är väl därifrån det kommer, oavsett vänster/höger.

Jag tror allt i Nasrallahs värld motiverades av Koranen. "Spirituell ledare" sa media.
Citera
2024-09-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Varför går du inte ut och dödar några muslimer istället för att sitta här och hetsa.. Har sett dig ganska mycke på forumet hetsa osv. Varför gör du inte vad som krävs av dig.. Kom igen nu ut och döda några mussar. Visa för oss andra att du lever som du lär❤️
Jag behöver inte göra så mycket när IDF gör jobbet ✌️🇮🇱❤️
Citera
2024-09-28, 20:44
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejonT1
Profeten Muhammed hade turban - det är väl därifrån det kommer, oavsett vänster/höger.

Jag tror allt i Nasrallahs värld motiverades av Koranen. "Spirituell ledare" sa media.

Hur vet vi att Muhammed hade turban? - Islam förbjöd ju avbildningar av personer? - Finns inga bilder av Muhammed.

- Står det i Koranen eller haditherna:

"att då gick Muhammed ut i sin turban efter att hans nioåriga fru renats hans kläder"

- Någon passage jag missat?

Mvh

/WTF
Citera
2024-09-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Alla har moraliskt ansvar för sina egna handlingar.

Ja, det var ju det som var poängen, att moraliskt är det skillnad på anfall och försvar.
Eller skulle de allierade avstått att befria Europa eftersom det bodde barn i Tyskland?
Citera
2024-09-28, 20:53
Medlem
Citat:
Jag har hört 200.

- De provsprängde dem i Södra Indiska Oceanien på 70-80 talet. - I närhet av den franska ön "Kerguelen".

Mvh

/WTF
Uppgifterna varierar ingen vet exakt
Citera
2024-09-28, 20:53
Medlem
ejonT1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterFistel
Du har nog missförstått det hela grovt. Det är inte oskyldiga civila som dödas i Gaza. Det är terrorister/islamister/extremister och deras sympatisörer.
Ja, men de kan ju omkonverteras till en vettig världsbild på 2 minuter... då blir de vanliga människor på 2 min.
Citera
2024-09-28, 20:55
Medlem
Inte för att jag håller med hezbollah.

Men de ska inte underskattas.

Cirka 200 000 militärer. Stöd av syrien, iran, Yemen, Irak, Ryssland.. israel kommer aldrig att ha det lätt med en mark invasion.

Jag tror även att terrordåden kommer att eskalera i israel igen
Citera
2024-09-28, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoifiKatamaxClub
Tyvärr är du en av många som har väldigt dålig förståelse över hur utvecklingen har ägt rum. Judarna började med en massinvandring på sent 1800-tal. Det är exakt detta som muslimerna strider mot. Det är judarna som tagit arabernas land. Det är judarna som har terroriserat araberna (Irgun, Sternligan mfl) och de judiska terroristerna har även dödat en svensk, Folke Bernadotte, och sedan utropade de en stat.

Araberna strider mot jorden absolut vidrigaste folk. Min högsta önskan är förstås att både judar och araber lämnar Europa, men Sverige specifikt, och flyttar hem till Mellanöstern.

Hur kunde judarna ha ”tagit arabernas land” om du samtidigt säger att judar ska ”flytta(r) hem till Mellanöstern.”
Citera
2024-09-28, 20:59
Medlem
ejonT1s avatar
Citat:
Hur vet vi att Muhammed hade turban? - Islam förbjöd ju avbildningar av personer? - Finns inga bilder av Muhammed.

- Står det i Koranen eller haditherna:

"att då gick Muhammed ut i sin turban efter att hans nioåriga fru renats hans kläder"

- Någon passage jag missat?

Mvh

/WTF
Antagligen inte men du kan fråga AI, men turban var mode på den tiden - och jag skulle bli förvånad om inte affärsmannen och krigsherren ledaren profeten Muhammed inte hängde med på "hur man ser passande ut" i arabien på 600-talet.

Dvs jag tror inte han hade någon revolutionär klädsel, utan klädde sig på så sätt att han får maximalt med makt - dvs passade in i modet, vilket var turban.

Men det börjar bli OT...

Personligen känner jag, som helhetsbild, att jag gärna debatterar Ayatollahn på filosofi/vetenskap/teologi, men min signaturvideo har 15 views. Så jag är en av de enda som vet hur man motvevisar logiskt att Al Lah inte skrev... Koranen eller var av författarslag öht.

Så det känns lite nervöst - att jag inte gör nog. Och det är först nu jag fattar att forumet får ett nytt försök.

2024 Science.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in