2024-09-27, 10:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av YugLdd
Kan någon länka deras telegram?

Nej, kanalen togs bort efter att identiteten på den andra svensken som höll igång gruppen tillsammans med Morad blev känd.
Citera
2024-09-27, 14:31
Avslutad
Det mest tragiska är att GM befinner sig på (lek)SIS och sannolikt är ute inom månader eller år. Eller finns det någon chans att en sån här genomdefekt individ hålls inspärrad tills denne inte är livsfarlig?

Några möjliga scenarion:
Återkommande serie-våldsman
djurplågare
Värvas av ett tungt kriminellt nätverk
Endast blir en samhällsparasit
Oskadligörs av annan intagen/eller kriminell ute (andra gäng måste ju inse att detta är en farlig potentiell sicaro)
Citera
2024-09-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Det mest tragiska är att GM befinner sig på (lek)SIS och sannolikt är ute inom månader eller år. Eller finns det någon chans att en sån här genomdefekt individ hålls inspärrad tills denne inte är livsfarlig?

Några möjliga scenarion:
Återkommande serie-våldsman
djurplågare
Värvas av ett tungt kriminellt nätverk
Endast blir en samhällsparasit
Oskadligörs av annan intagen/eller kriminell ute (andra gäng måste ju inse att detta är en farlig potentiell sicaro)
Denna sjuka internet grupp kan ju ha manipulerat grabben att begå dessa avskyvärda dåd? Får lite "barnsoldater" vibes här som blivit allt populärare bland de kriminella? Hur som helst måste man gå till grunden med detta sjuka beteende bland mentalt störda på liknande hemsidor. Detta borde vara högsta prioritet eller införa bank id och 18 års gräns för internet inträde.
Citera
2024-09-27, 19:26
Medlem
Lite märkligt att de hade en fungerande sida kvar så pass länge ändå och att ingen hacker grupp eller myndighet stängde ned den? Men de kanske höll på att suga ut bevis material? De är märkliga är att de kunnat hålla på så länge som de gjort? Vi kan ju inte ha ett internet med sjuka personer som utnyttjar barn på det här viset! Jag är förvånad att myndigheterna inte agerade snabbare?
Jag är för en 18 års gräns på internet för deras hjärnor är inte tillräckligt utvecklade för allt skit som finns. Mental ohälsa som är utåtagerande och riskerar andras liv och hälsa måste tas på allvar vad gäller internet för annars riskeras hela tanken med internet.
Senast redigerad av Truefighter 2024-09-27 kl. 19:43.
Citera
2024-09-28, 00:56
Avslutad
Någon uppmärksammade det nätverket i fel forum i mars så den tråden är i papperskorgen (FB) Nätverket 764

Jag återpublicerar därför ett inlägg och hoppas moddarna har överseende

Citat:
https://www.wired.com/story/764-com-...dator-network/

Citat:
There Are Dark Corners of the Internet. Then There's 764
A global network of violent predators is hiding in plain sight, targeting children on major platforms, grooming them, and extorting them to commit horrific acts of abuse.

WIRED collaborated with Der Spiegel, Recorder, and The Washington Post on this reporting. Each wrote separate stories that the news organizations agreed to publish in tandem. This story contains descriptions of abuse, self-harm, murder, and suicide. Reader discretion is advised.

https://www.washingtonpost.com/inves...cord-telegram/

Citat:
The perpetrators — identified by authorities as boys and men as old as mid-40s — seek out children with mental health issues and blackmail them into hurting themselves on camera, the examination found. They belong to a set of evolving online groups, some of which have thousands of members, that often splinter and take on new names but have overlapping membership and use the same tactics.

https://www.spiegel.de/ausland/cyber...8-1e5dff505aa4

Är det någon som rapporterat om den här gruppen i Sverige och har den förgreningar i Sverige, apropå saker som pågår i chattgrupper online?

Jag har tillgång till Wireds artikel och det är tydligen real och alla större plattformar är inblandade

Citat:
“Their main aim is to traumatize you,” says Anna, a young woman groomed and victimized by 764, one of the most notorious groups under the com umbrella. “They want to make you suffer. And for you to take your own life. They really are very sadistic people.”

Citat:
US prosecutors have cited Telegram and Discord as the primary means by which members of 764 operate.

Citat:
Instagram accounts linked to the extortion network are still active, despite parent company Meta implementing bans on com- and 764-related accounts. SoundCloud hosted self-harm and Satanism-related playlists, which remain online as of this writing.

Citat:
On Roblox, user-created skins for 764-themed characters with the group’s insignia and open references to CSAM were abundantly available.

Citat:
Minecraft, where 764 members are known to be active

Citat:
Sophia also witnessed people seriously harm themselves in “red room” livestreams, which were normally carried out on dark-web sites and shared in 764 chats. The experiences were traumatic. “I watched a girl hang herself from her closet,” Sophia says, adding that the girl survived. “I saw somebody shoot themselves. Right in the face.”

Discord says it is assisting law enforcement in its investigation into the suicide.

Victims who provided CSAM and self-harm videos were rewarded with attention and praise from the extortion group. In turn, the members who are able to coerce more material from their victims gain status within the group. "The more content they provide, the higher they are in their hierarchy,” says Anna, a young Western European woman who was groomed by 764.

Men svensk media valde att fokusera på nynazismen? Eller hur ser rapporteringen ut? Hur ser de svenska förgreningarna ut om de finns? Har vi någon inhemsk media som rapporterar därför där det finns cyberbullying finns det rätt ofta svenskar.

"WIRED collaborated with Der Spiegel, Recorder, and The Washington Post on this reporting." det är alltså rätt ansedda tidningar och ingen urban legend.
Citat:
The groups operate under names that have combinations of different numbers or references to violence, such as 764, CVLT, Court, Harm Nation, Leak Society, H3ll or No Lives Matter (NLM). Although they have different names, the methods used are similar: blackmail, coercion, manipulation. An umbrella term used for them is COM, from community.

They do not have a clearly defined ideology, but borrow and combine ideological and aesthetic elements from various movements, including the extreme right.

När internationell media valde att uppmärksamma det här nätverket i mars i år valde Expo alltså den nynazistiska vinkeln.

https://expo.se/fordjupning/14-aringen-ledare-av-internationellt-natverk/

Citat:
Expo har avslöjat hur unga svenska pojkar organiserar sig för att genomföra nazistiska våldsdåd.
Jag kan faktiskt inte se det som annat än att Expo och de kommunisterna har blod på sina händer.

Cantwell pekade ut nazister som de som skulle slå till.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/zEWGV1/cantwell-nya-nazister-kommer-sla-till

Citat:
En ny generation högerextremister kommer förr eller senare att slå till.

Pojkar och unga män möts i den digitala världen eller i slagsmålsklubbar, visar Expos årsrapport.

Och SVT sa att det var 90-talet som spökade.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/unga-nazister-planerar-valdsdad-pa-natet-likheter-med-90-talet

Citat:
De är mellan 12-16 år och i chattar på nätet planerar de våldsdåd mot pedofiler, judar och muslimer. Tidningen Expo avslöjar nu en ny högerextrem grupp i Sverige som vill sprida nazistisk propaganda.

Den som inte förstår i ljuset av det nu ett halvår senare hur åsiktsstyrningen i Sverige fungerar och hur den vilseleder folket är förmodligen kommunist själv.

Gärningsmannen visade sig vara allt annat än vad legacy media i Sverige varnade för.

De riktade strålkastaren åt ett helt annat håll och valde att inte förstå.
Senast redigerad av AuntAugusta 2024-09-28 kl. 01:12.
Citera
2024-09-28, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkoo
Priest är ingen hacker. Och det där med autodownload är bullshit. Han är fortfarande kvar i com under namnet nero. Den norrlänning han pratar om är mycket troligt chai (kevin)Har varit pedohunter i com i lver ett prnså jag har massvis med info om com.

Hatten av till dig som ägnat så mycket tid åt att kartlägga nätverket. Jag uppskattar verkligen att du lägger ned sä mycket av din tid på det. Föreställer mig att det kan vara rätt läskigt att aktivt starta konton och försöka vinna de där psykopaternas förtroende.

Angående auto-downloadgrejen så utgick jag från att en sådan inställning ingick i Discord eftersom Stockholms tingsrätt angav detta som en av anledningarna till att Nicco friades. Efter att ha läst din kommentar så googlade jag lite mer på ämnet, och från vad jag kunde förstå handlar det (som du säger) inte om automatisk nedladdning utan att filer som har öppnats lokalt lagras i discordappens lokala cache-mapp.

https://www.quora.com/Where-are-Discord-pictures-stored

https://www.reddit.com/r/discordapp/comments/xl2o4s/you_should_be_careful_what_you_post_on_discord/

I Reddit-tråden skriver en användare följande:

Märkligt att vad som synes ha varit en ren lögn alltså blev godtaget av tingsrätten (jag var väl naiv som bara utgick från att de hade kollat upp att påståendet stämde). Får lite känslan av att åklagaren inte lade ner jättemycket arbete på det här målet, som att hon utgick från att bevisen för att CSAM funnits på datorn i sig självt skulle räcka.

Förresten, det där TikTok-kontot @ohthatslys (som följer och följs av @Mythx), kan det vara den Alyssa som Nicco (Nero fd Priest) dejtade tidigare? Jag undrar lite över vad vissa av de där e-girls har för relation till COM i dagsläget. Mythx andra inlägg på TikTok handlar om "vad som händer när man nobbar en com boy" och har en lite lätt skämtsam ton (kontentan är att man blir uthängd på Doxbin). Inlägget har enormt många kommentarer, och de flesta består av folk som frågar henne vad en com boy är för något.

En del av kommentarerna är skrivna av folk som själva utger sig för att ha varit (eller fortfarande är) involverade i COM-sfären, och på dessa kommentarer noterade jag hur lättsam Mythx ton är. Känns som att hon funkar lite som en influencer som ska locka in tjejer i det där sammanhanget och få det att framstå som ganska harmlöst. Gissar även att hon kan få en del nakenbilder av unga och naiva killar, som även de blir groomade och senare utnyttjade.

Om hon fyller funktionen av att vara rörelsens "mänskliga ansikte" och popularitetsmaxxar genom att lajka och svara på de simplaste av uppskattande kommentarer så borde hon ju vara extremt nyttig för sfären. Tänker att detta också skulle kunna förklara varför hon är vän med Slain på Steam community, nämligen att hon accepterar vänförfrågningar från lite vemsomhelst, och killarna som inledningsvis simpar för henne kan därigenom introduceras till olika suspekta discordgrupper (ifall de är intressanta som potentiella rekryter, offer eller något mitt emellan).

Mythx verkar ju nämligen så orimligt mån om att interagera med de flesta som kommenterar något (hur generiska kommentarerna än må vara), och man har ju läst om hur det funnits kvinnliga förövare i den där scenen.

Noterar även att användaren @anything skriver något till Mythx i stil med "du nobbade aldrig en COM-kille", varpå hon svarade typ "oj vad rädd jag blir för dig". Denna kommentar från @anything tolkar jag som en anspelning på tidigare utsatthet hos Mythx. Kontot @anything verkar för övrigt vara riktigt skumt (det är han som postar en massa om utpressning och social engineering, och hur det finns "SE gods" på Suffocate). Kan det ha varit så att hon själv blev groomad en gång i tiden men nu är så pass användbar (och möjligtvis även beundrad) bland de flesta "newgens" att hon uppnått en högstatusposition?

Gäller något liknande för @ohthatslys kanske? Om det är så att hon faktiskt är samma person som Alyssa, och om hon dessutom brutit med Nicco, så skulle det ju i så fall kunna vara en idé att försöka bekanta sig med henne (och du känns som rätt person för detta). Åtalet mot Nicco gällde ju bara CSAM, men om man kunde få kontakt med hans amerikanska exflickvän så kanske det skulle kunna leda fram till en ny rättsprocess mot honom.
Senast redigerad av Westsideman 2024-09-28 kl. 03:20.
Citera
2024-09-28, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AuntAugusta
Någon uppmärksammade det nätverket i fel forum i mars så den tråden är i papperskorgen (FB) Nätverket 764

Jag återpublicerar därför ett inlägg och hoppas moddarna har överseende

När internationell media valde att uppmärksamma det här nätverket i mars i år valde Expo alltså den nynazistiska vinkeln.

https://expo.se/fordjupning/14-aringen-ledare-av-internationellt-natverk/

Jag kan faktiskt inte se det som annat än att Expo och de kommunisterna har blod på sina händer.

Cantwell pekade ut nazister som de som skulle slå till.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/zEWGV1/cantwell-nya-nazister-kommer-sla-till

Och SVT sa att det var 90-talet som spökade.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/unga-nazister-planerar-valdsdad-pa-natet-likheter-med-90-talet

Den som inte förstår i ljuset av det nu ett halvår senare hur åsiktsstyrningen i Sverige fungerar och hur den vilseleder folket är förmodligen kommunist själv.

Gärningsmannen visade sig vara allt annat än vad legacy media i Sverige varnade för.

De riktade strålkastaren åt ett helt annat håll och valde att inte förstå.

Ja, det är ett riktigt skämt hur svensk media försöker få detta till att det är "högerextremister".
En invandrad muslim som hugger ner och attackerar svenska pensionärer, låter inte särskilt nazistiskt.

Dessa grupper har ingen politisk ideologi.
Deras enda ideologi är ett människoförakt och ett hat mot världen för att de känner sig utstötta och mobbade. De vill "hämnas på samhället" genom terror och shock. Djurplågeri, utpressning av barn, våld mot oskyldiga etc.

Som någon annan skrev är nog främsta inspirationen Dnepropetrovsk maniacs.
Sen har de bara snott diverse propaganda från andra grupper som samhället är rädda för - en blandning av symbolik taget från satanism, högerextremism, vänsterextremism, terrorgrupperingar, radikal islam osv. Allt för att framstå som så "farliga" och "läskiga" som möjligt.

Tror dock att expo-artikeln du länkade "14-åringen ledare av internationellt nätverk" handlar om en annan gruppering än just NLM, 764 och dylikt, och är nog ej relaterad till detta.
Senast redigerad av kaliyuga14 2024-09-28 kl. 12:53.
Citera
2024-09-28, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westsideman
Hatten av till dig som ägnat så mycket tid åt att kartlägga nätverket. Jag uppskattar verkligen att du lägger ned sä mycket av din tid på det. Föreställer mig att det kan vara rätt läskigt att aktivt starta konton och försöka vinna de där psykopaternas förtroende.

Angående auto-downloadgrejen så utgick jag från att en sådan inställning ingick i Discord eftersom Stockholms tingsrätt angav detta som en av anledningarna till att Nicco friades. Efter att ha läst din kommentar så googlade jag lite mer på ämnet, och från vad jag kunde förstå handlar det (som du säger) inte om automatisk nedladdning utan att filer som har öppnats lokalt lagras i discordappens lokala cache-mapp.

https://www.quora.com/Where-are-Discord-pictures-stored

https://www.reddit.com/r/discordapp/comments/xl2o4s/you_should_be_careful_what_you_post_on_discord/

I Reddit-tråden skriver en användare följande:

Märkligt att vad som synes ha varit en ren lögn alltså blev godtaget av tingsrätten (jag var väl naiv som bara utgick från att de hade kollat upp att påståendet stämde). Får lite känslan av att åklagaren inte lade ner jättemycket arbete på det här målet, som att hon utgick från att bevisen för att CSAM funnits på datorn i sig självt skulle räcka.

Förresten, det där TikTok-kontot @ohthatslys (som följer och följs av @Mythx), kan det vara den Alyssa som Nicco (Nero fd Priest) dejtade tidigare? Jag undrar lite över vad vissa av de där e-girls har för relation till COM i dagsläget. Mythx andra inlägg på TikTok handlar om "vad som händer när man nobbar en com boy" och har en lite lätt skämtsam ton (kontentan är att man blir uthängd på Doxbin). Inlägget har enormt många kommentarer, och de flesta består av folk som frågar henne vad en com boy är för något.

En del av kommentarerna är skrivna av folk som själva utger sig för att ha varit (eller fortfarande är) involverade i COM-sfären, och på dessa kommentarer noterade jag hur lättsam Mythx ton är. Känns som att hon funkar lite som en influencer som ska locka in tjejer i det där sammanhanget och få det att framstå som ganska harmlöst. Gissar även att hon kan få en del nakenbilder av unga och naiva killar, som även de blir groomade och senare utnyttjade.

Om hon fyller funktionen av att vara rörelsens "mänskliga ansikte" och popularitetsmaxxar genom att lajka och svara på de simplaste av uppskattande kommentarer så borde hon ju vara extremt nyttig för sfären. Tänker att detta också skulle kunna förklara varför hon är vän med Slain på Steam community, nämligen att hon accepterar vänförfrågningar från lite vemsomhelst, och killarna som inledningsvis simpar för henne kan därigenom introduceras till olika suspekta discordgrupper (ifall de är intressanta som potentiella rekryter, offer eller något mitt emellan).

Mythx verkar ju nämligen så orimligt mån om att interagera med de flesta som kommenterar något (hur generiska kommentarerna än må vara), och man har ju läst om hur det funnits kvinnliga förövare i den där scenen.

Noterar även att användaren @anything skriver något till Mythx i stil med "du nobbade aldrig en COM-kille", varpå hon svarade typ "oj vad rädd jag blir för dig". Denna kommentar från @anything tolkar jag som en anspelning på tidigare utsatthet hos Mythx. Kontot @anything verkar för övrigt vara riktigt skumt (det är han som postar en massa om utpressning och social engineering, och hur det finns "SE gods" på Suffocate). Kan det ha varit så att hon själv blev groomad en gång i tiden men nu är så pass användbar (och möjligtvis även beundrad) bland de flesta "newgens" att hon uppnått en högstatusposition?

Gäller något liknande för @ohthatslys kanske? Om det är så att hon faktiskt är samma person som Alyssa, och om hon dessutom brutit med Nicco, så skulle det ju i så fall kunna vara en idé att försöka bekanta sig med henne (och du känns som rätt person för detta). Åtalet mot Nicco gällde ju bara CSAM, men om man kunde få kontakt med hans amerikanska exflickvän så kanske det skulle kunna leda fram till en ny rättsprocess mot honom.

Jag börjar undra som följt den här tråden varför du är så besatt av den där Priest? Trodde det handlade om 14 åring i Hässelby?
Citera
2024-09-28, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkoo
Priest är ingen hacker. Och det där med autodownload är bullshit. Han är fortfarande kvar i com under namnet nero. Den norrlänning han pratar om är mycket troligt chai (kevin)Har varit pedohunter i com i lver ett prnså jag har massvis med info om com.

Du vet att det där inte stämmer, Nero utgav sig för att vara Priest men vart sen doxad.
Citera
2024-09-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterGunnar77
Jag börjar undra som följt den här tråden varför du är så besatt av den där Priest? Trodde det handlade om 14 åring i Hässelby?

För att Priest kom undan trots all bevisning som fanns mot honom, och för att han pekats ut som en grundare av många newgen-grupper inom 764-sfären. Jag förstår dock invändningen om att det kanske avviker lite från ämnet, och som någon skrev tidigare skulle vi kanske behöva en separat tråd där nätverket diskuteras (men där man också får diskutera fallen i Hässelby). Till mitt försvar så anser jag dock att det är relevant att kartlägga andra svenska 764-konton i denna tråd eftersom vi vet att Slain haft kontakt med andra, så både N*cco och K*vin är relevanta att diskutera, eftersom det inte verkar osannolikt att de kan ha haft kännedom om Slains planer på förhand.
Citera
2024-09-28, 19:34
Medlem
Citat:
För att Priest kom undan trots all bevisning som fanns mot honom, och för att han pekats ut som en grundare av många newgen-grupper inom 764-sfären. Jag förstår dock invändningen om att det kanske avviker lite från ämnet, och som någon skrev tidigare skulle vi kanske behöva en separat tråd där nätverket diskuteras (men där man också får diskutera fallen i Hässelby). Till mitt försvar så anser jag dock att det är relevant att kartlägga andra svenska 764-konton i denna tråd eftersom vi vet att Slain haft kontakt med andra, så både N*cco och K*vin är relevanta att diskutera, eftersom det inte verkar osannolikt att de kan ha haft kännedom om Slains planer på förhand.

Jag besitter stor kunskap i ämnet utan att avslöja för mycket, låt mig säga att jag arbetar med efterföljderna av dessa handlingar.
Priest vad jag vet hoppade av för 2 år sedan.
Chai får hjälp av psykiatrin.
Vet att ämnet är hetare än tomtens gröt, kan vara skönt för folket att grotta ner sig i annat än gäng och skjutningar.
Men jag vill förtydliga att detta handlar om barn, BARN!
sist jag kollade var GM 14, nättrollen här vill se en fjortis dö… säger rätt mycket om en eller hur?
Har följt sekter av olika slag länge för att förstå hur vanliga människor kan bli så hjärntvättade, låt mig säga så här.
764/NLM är det grövsta jag sett med hot och tvång.
Men men fokus på att skapa barnsoldater.
Tycker att man kan försöka förstå gruppen och dissikera den men skickar dig en brasklapp att förfölja avhoppare.
Det finns bra läsning om avhoppare och det du gör kan riskera liv (unga liv) som lider av trauman,
Eller är det det du är ute efter?
förklara gärna
Citera
2024-09-28, 19:34
Avslutad
Citat:

K*vin (Chai/Keylocksmith) var ju med och skapade svenska delen av NLM tillsammans med Slain/m0rad, och höll telegramkanalen som är länkad i första inlägget uppdaterad även efter att Slain764 blev arresterad, och är därmed högst relevant inom denna tråd.

Finns även bildbevis på att Chai/K*vin var med i discordsamtalen där Slain sände live på discord under sina attacker.

"Priest" däremot vet jag ingenting om, men mig veterligen har han inte haft något med detta att göra? dvs svenska delen av NLM. Hans namn är inte heller med i nuvarande NLM/764 propaganda.

Däremot en tråd där man kan diskutera övriga 764-medlemmar eller bara 764 som grupp/fenomen vore ju intressant, om någon vill skapa en sådan. Är "Priest" aktiv/medlem idag inom 764 eller liknande grupper?
Om inte, så ser jag ingen relevans varken till den här tråden eller en som handlar om 764.
Senast redigerad av granitvitstark 2024-09-28 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in