2024-09-28, 16:18
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är självklart skillnad på ett barn som springer mot dig med en AK47a och ett barn som leker i en sandlåda.

- De kanske gör bådadelarna. Beroende på situation. - Får sin första kyss som tioåring i lekparken och sedan står och stoltserar med en grön "Hamas-Bandana" när de är elva...

Mvh

/WTF
Citera
2024-09-28, 16:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Tur då att vuxna intelligenta människor skiter i vad du tycker.

Du resonerar som en Britt-Marie, 67 på Facebook.

Du får tycka vad du vill. Du har fortfarande gjort moraliskt fel om du med flit dödar ett civilt barn.

Jag förstår inte varför du tycker detta är kontroversiellt.
Citera
2024-09-28, 16:19
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Klart det finns nyanser men dödar du ett civilt barn med flit så har du gjort moraliskt fel.
Dödar de civila barn med flit då? Vad har du för belägg?
Citera
2024-09-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Våldtäkt? Israel hjälper det libanesiska civilsamhället att befria sig från terrororganisationen Hizbollah’s bojor.
Runtom i Libanon, Syrien Saudi mm så firas det stort att Nasrallah äntligen tagits av daga.

Antar att du inte känner till Libanons historia och tiden före inbördeskriget och Hizbollahs uppkomst?

Ja du har rätt, jag känner inte till deras historia. Men vad jag dock förstår är att det är segraren som skriver historien.

Jag vill gärna se dessa firanden, måste ju finnas på video?
Citera
2024-09-28, 16:20
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du resonerar som du har förstånd till. Israels regering har som huvuduppgift att skydda sin egen befolkning. Att det dör barn i Gaza beror på att både befolkningen där och de styrande tillåter att området används för att attackera Israel.

De får ha vilken huvuduppgift som helst. Dödar de civila barn med flit gör de ändå moraliskt fel.

Citera
2024-09-28, 16:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
- De kanske gör bådadelarna. Beroende på situation. - Får sin första kyss som tioåring i lekparken och sedan står och stoltserar med en grön "Hamas-Bandana" när de är elva...

Mvh

/WTF

Så kan det vara men nu pratar jag rent hypotetiskt om att barnet i fråga ÄR civilt.
Citera
2024-09-28, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Ni judehatare e otroliga sedan oktober har killen i kjol och skägg avfyrat 8500 raketer mot israel och du anser det vara övertramp av israel att spränga deras kukar i luften samt eliminera männen i kjol.

Kärnvapen är enda lösningen att få fred med de atombombade arabländerna inklusive iran
Hahahahahaha...VA?!

Vart någonstans i min text tolkar du att jag påstår att någon övertrampar?!

Jösses, jag ställde bara frågor.
Citera
2024-09-28, 16:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Dödar de civila barn med flit dock? Vad har du för belägg?

Om man släpper en bomb där man vet att det finns barn så dödar man barn med flit.
Citera
2024-09-28, 16:24
Medlem
Citat:
De får ha vilken huvuduppgift som helst. Dödar de civila barn med flit gör de ändå moraliskt fel.

Israel dödar inga civila med flit. Har du bevis för motsatsen, vänligen inkom med polisanmälan till Israeliskt rättsväsende.

När Ryssland skickat kryssningsrobotar mot barnsjukhus ja då är det med flit.
Citera
2024-09-28, 16:26
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Om man släpper en bomb där man vet att det finns barn så dödar man barn med flit.
Om det är enda, säger inte att det är det, alternativet för att bli av med en fiende som terroriserar dig då? Tycker till 80 procent angriparen som häckar därär skyldig. Nu kan det ju finnas andra alternativ en att bomba fienden dock, men är ingen expert på krig.Är väl sånt härvi ska ha FN till egentligen?

;Man kan åtminstone säga från det som lagts fram att det inte är på samma nivå som Dresdenbombningarna iallafall, långtifrån
Citera
2024-09-28, 16:27
Medlem
Citat:
Du får tycka vad du vill. Du har fortfarande gjort moraliskt fel om du med flit dödar ett civilt barn.

Tyvärr är det så i krig så dör civila om fienden finns bland civila och använder dom som sköldar.

Tittar vi på usa så har dom sen ww2 följt den moraliska vägen och inte jämnar allt med marken efter olika Wikileaks skandaler.

Finns gott om material från ww2 som hänvisar till hur stark usa verkligen är och olika europeiska länder om man ignorerar moraliska lagar.

Nu är det många som klagar på hur israel anfaller sina fiender. Jo men vad ska dom göra? Fienden finns bland civila ska man låta fienden organisera sig och anfalla israel? Då dör ju israel civila.
Citera
2024-09-28, 16:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Israel dödar inga civila med flit. Har du bevis för motsatsen, vänligen inkom med polisanmälan till Israeliskt rättsväsende.

När Ryssland skickat kryssningsrobotar mot barnsjukhus ja då är det med flit.

Det var nog det mest naiva jag sett någonsin på fb. Men jag tar det som en trollning eftersom det är så utomordentligt dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in