2024-09-28, 16:11
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så är det tyvärr. Dock så har den som försvarar mord på civila barn ALDRIG rätt. Spelar ingen roll om det handlar om israeler, libaneser, japaner, luxemburgare eller skåningar.

Vart går då gränsen mellan "Civila barn" och "Ocivila barn" undrar jag då...?

Mvh

/WTF
Citera
2024-09-28, 16:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Men om barnen inte är "Civila" som "Hitler-Jugend" eller "Hamas-barn" som lär sig leka med Kalashnikovs-kopior redan i förskolan, lär sig hata "Die Juden".

Är det Ok då?

- Får man döda barn?

Mvh

/WTF

Det är självklart skillnad på ett barn som springer mot dig med en AK47a och ett barn som leker i en sandlåda.
Citera
2024-09-28, 16:12
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:

Mvh

/WTF
Om vi ska tolka muppen så som han tolkar allt annat så ska vi förmodligen anse att barn som växer upp i ett samhälle där Israel utmålas som råttor och Satan ska ses som militärt deltagande.
Så plötsligt har inga fel begåtts.
Citera
2024-09-28, 16:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Din lösning blir då per automatik att alltid ge upp när omoraliska angripare gömmer sig bakom civila mål.
Hade de Allierade fel i att förklara krig mot Tyskland?

Jag har ingen lösning på nånting. Jag säger bara vad som är moraliskt fel och sen får var och en handla efter eget tycke.
Citera
2024-09-28, 16:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Mvh

/WTF

Den gränsen är nog inte alltid glasklar i en krigssituation.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasp101
Med andra ord, sluta streta emot Israels våldtäkt och acceptera att man är den lilla lydstaten?

Libanon är för närvarande en lydstat under Iran och dess imperialistiska ambitioner. Iran kan genomföra sina kolonialistiska ambitioner endast genom att underhålla en organisation, Hizbollah, med hjälp av ett ekonomiskt och militärt stöd som motsvarar närmare 10 procent av Irans försvarsbudget. Utan iranskt stöd hade Hizbollah inte existerat. Om Hizbollah försvinner kan Libanon återigen bli fritt. Alla riktiga libaneser (kristna, druser, sunniter, liksom shiiter som tillhör Amal, snarare än Hizbollah) bör nu kasta av sig det iranska oket. Israel har ju inga anspråk på libanesiskt territorium. Vad de önskar är fred och att alla kan vara småkapitalister tillsammans (vilket ju är defaultpositionen i Levanten), tradea, bli rika, äta god mat, ha trevligt nere på plagen, samt ha kärleksaffärer i smyg med varandras fruar. Detta går inte så länge Iran projicerar in sin imperialistiska makt i landet via en fundamentalislamistisk terrororganisation. Mitt råd till libaneserna är därför: Smid medan järnet är varmt och döda så många hizbolliter och deras familjer som ni bara kan - och förvandla återigen Beirut till Medelhavets Paris.
Citera
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Alla människor får ta ansvar för sina egna beslut. Men den som dödar ett civilt barn har gjort moraliskt fel.
Nu finns det väl nyanser till detta, men Hezbollah håler till i civila områden och bombar Israel, så att 200 000 pers har evakuerats. Vad göra ? Fredsförhandling är väl ett alternativ, ,,men lir svårt om man inte kan komma överens.
Citera
2024-09-28, 16:15
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Jag har ingen lösning på nånting. Jag säger bara vad som är moraliskt fel och sen får var och en handla efter eget tycke.
Tur då att vuxna intelligenta människor skiter i vad du tycker.

Du resonerar som en Britt-Marie, 67 på Facebook.
Citera
Medlem
Citat:
Alla människor får ta ansvar för sina egna beslut. Men den som dödar ett civilt barn har gjort moraliskt fel.

Du resonerar som du har förstånd till. Israels regering har som huvuduppgift att skydda sin egen befolkning. Att det dör barn i Gaza beror på att både befolkningen där och de styrande tillåter att området används för att attackera Israel.
Citera
Medlem
Aafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Arabernas avsky för sin civilbefolkning har alltid förundrat mig. Och det faktum att bidragsaraber sitter i vårt säkra land och mer eller mindre stöttar sina ledare som använder civila som mänskliga sköldar fyller mig med avsky. Ni tillhör verkligen en dödssekt, med er motbjudande hatreligion. Varför skulle jag eller mina barn befinna sig i Israel? Går du på droger eller är du bara normalt arabbegåvad, dvs retarded?

'Skuld genom närhet'. Kanske något för FN att titta på?

Det är nästan rörande hur du verkar tolka allt så bokstavligt, som om metaforer bara glider rakt över huvudet på dig. Det är lite som att försöka förklara poängen i en fabel för ett särbegåvat autistiskt barn – jag kan nästan se hur kugghjulen snurrar, men ändå inte riktigt når fram. Det är förstås inte ditt fel, alla har vi våra begränsningar.
Citera
2024-09-28, 16:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Nu finns det väl nyanser till detta, men Hezbollah håler till i civila områden och bombar Israel, så att 200 000 pers har evakuerats. Vad göra ? Fredsförhandling är väl ett alternativ, ,,men lir svårt om man inte kan komma överens.

Klart det finns nyanser men dödar du ett civilt barn med flit så har du gjort moraliskt fel.
Citera
2024-09-28, 16:17
Medlem
Sixten2Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Runtom i Libanon, Syrien Saudi mm så firas det stort att Nasrallah äntligen tagits av daga.

Visa mig detta firande snälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in