2024-09-28, 13:59
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Såg att Vuhledar har en befolkning på 14 000 invånare. Utan någon egentlig strategisk betydelse. Det är alltså detta som ryssarna skickat tiotusentals män i döden för. Tja, ett bra sätt uppehålla trupper från andra ställen av strid.
Från Vuhledar kan man beskjuta järnvägen Donetsk-Krim, 19 km bort.
Det är ryssarnas enda järnväg norr om Azovhavet till Mariupol, Melitopol och Krim, bortsett från den nybyggda sträckan över Mariupolravinen (Jag vet inte om den är klar för trafik).
Citera
2024-09-28, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ren och skär terror! Jämfört med vad? Napalm och Agent Orange i Vietnam eller ett söderbombad Gaza där is stort sett nästan alla sjukhus nu är borta.

Trist att sjukhus attackeras men det kan ha varit ett misstag, luftvärnsrobot eller ett militärt mål. Man får ju aldrig se riktiga bilder och sällan civila offer.

Misstag? Sådana ursäkter kör ni rysshoror alltid med. Patetiskt!
Citera
2024-09-28, 14:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Men du som konstant måste fly fråb debatten pga lögner och tankeresonemang värdig en sämre särskola, är du här igen i tråden alltså... ni byts väl av antar jag.

Någon sa till mig att ryssens underhåll till sina trupper på krim har havererat, är det något som är etablerat av seriösa källor?
Varför skulle Rysslands logistik till trupper på Krim ha havererat? Det finns en bro, transportfartyg, en nybyggd järnväg i Zaporizjzja och ytterligare en gammal som man strider för nu norrut.

En del i tråden är ledsen eftersom man innerst inne inser att Ukrainas armé är i upplösning efter två år av nednötning från Ryssland. Det är därför det talas om långdistansmissiler djupt in i Ryssland och invasionen i Kursk. Desperation för inget kommer att hjälpa Ukraina eftersom ryssarna är för starka. Det inser också Washington, NATO och EU och man vill själva inte ha ett trettioårskrig eller kärnvapenkrig ... inte bra för affärerna.
Citera
2024-09-28, 14:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Varken Vietnam eller Gaza är relevant i denna tråden ?

Möjligtvis att Rysslands stöd till de aktuella terror rörelserna Hizbollah och Hamas har någon koppling . Vilket iofs är både cyniskt och tråkigt att Ryssland använder desperata människor som brickor i ett spel för att destabilisera världen och ett taffligt försök till att dra uppmärksamheten ifrån deras egna otrevligheter .
Vilken tur för då kan ni arbeta i fred.

Men sanningen är att Ryssland sköter sig väl i detta krig i Ukraina om man jämför med annat.
Citera
2024-09-28, 14:15
Medlem
Citat:
Ren och skär terror! Jämfört med vad? Napalm och Agent Orange i Vietnam eller ett söderbombad Gaza där is stort sett nästan alla sjukhus nu är borta.

Trist att sjukhus attackeras men det kan ha varit ett misstag, luftvärnsrobot eller ett militärt mål. Man får ju aldrig se riktiga bilder och sällan civila offer.

Double tap mot sjukhus som ryssarna använder sig av är aldrig misstag, utan ren planerad terror och ondska!
Citera
2024-09-28, 14:15
Medlem
Här kan vi ta del av Rysslands "nya desperata storsatsning" och som kommer att gå mot sitt "livs största nederlag".

Ryssarna förbereder sig för överfall i riktning mot Zaporozhye - Voloshyn
Roman Petrenko — Lördagen den 28 september 2024, 14:59
428

Vladyslav Voloshyn, talesman för de södra försvarsstyrkorna, sa att underrättelsetjänsten och militären är medvetna om ryssarnas planer på att storma Zaporizhia-området.

Källa: Voloshin on the air of the teleton

Voloshins direkta tal : "Ryssarna förbereder sig för anfallsoperationer i Zaporozhye-regionen, i synnerhet i Priyutny-området. Enligt vår underrättelsetjänst koncentrerar fienden personal som planerar att delta i anfallsoperationer.

https://www.pravda.com.ua/news/2024/09/28/7477231/

Ukraina har full koll. Och de resurser som behövs.
Nästa ryska fiasko och katastrof som kan följas i realtid.
Verkligheten som är svår att runda.
Och som gynnar den Ukrainska Segerplanen.
Citera
2024-09-28, 14:18
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Från Vuhledar kan man beskjuta järnvägen Donetsk-Krim, 19 km bort.
Det är ryssarnas enda järnväg norr om Azovhavet till Mariupol, Melitopol och Krim, bortsett från den nybyggda sträckan över Mariupolravinen (Jag vet inte om den är klar för trafik).

Den nybygde jernbanelinjen ved Mariupol ser ut til å ha åpnet nylig:

https://www.railtarget.eu/technologies-and-infrastructure/russia-launches-railway-from-rostovondon-to-occupied-mariupol-8981.html

https://euromaidanpress.com/2024/08/05/russia-opens-mariupol-railway-cutting-logistics-routes-by-300-km/

https://www.kyivpost.com/post/36869
Senast redigerad av Vossevangen 2024-09-28 kl. 14:21.
Citera
2024-09-28, 14:19
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Men du som konstant måste fly fråb debatten pga lögner och tankeresonemang värdig en sämre särskola, är du här igen i tråden alltså... ni byts väl av antar jag.

Någon sa till mig att ryssens underhåll till sina trupper på krim har havererat, är det något som är etablerat av seriösa källor?

Ja min uppfattning av sakernas tillstånd skiljer sig så pass mycket från den genomsnittlige trådskribenten att det inte är någon mening med någon diskussion. Jag bad helt enkelt om vederhäftiga uppgifter om Ukrainas framgång för att helt enkelt kunna förändra min ståndpunkt. Du skriver särskola, lögner, ja det är passande omdömen om flera inlägg i tråden, men jag ville helt enkelt få tips om någon källa med genomarbetad information som är trovärdig.
Citera
2024-09-28, 14:20
Medlem
Citat:
Varför skulle Rysslands logistik till trupper på Krim ha havererat? Det finns en bro, transportfartyg, en nybyggd järnväg i Zaporizjzja och ytterligare en gammal som man strider för nu norrut.

En del i tråden är ledsen eftersom man innerst inne inser att Ukrainas armé är i upplösning efter två år av nednötning från Ryssland. Det är därför det talas om långdistansmissiler djupt in i Ryssland och invasionen i Kursk. Desperation för inget kommer att hjälpa Ukraina eftersom ryssarna är för starka. Det inser också Washington, NATO och EU och man vill själva inte ha ett trettioårskrig eller kärnvapenkrig ... inte bra för affärerna.

Det skulle inte spela någon roll om ni så tog Cherson, Zhaporizia, Luhansk eller Donbass regionerna kriget skulle inte vara vunnit ändå då det inte kommer att vara över. Så vad ska Ryssland göra då fortsätta sitt illegala krig mot Ukraina kanske illegalt utropa fler Oblast som ryska? Det inte ni rysstroll förstår Ukraina kommer aldrig att ge sig för de inser Ryssland kommer vilja ha mer av hela Ukraina.

Desto längre kriget lider dessutom desto mer kommer Ryssland att drabbas bara se nu konstant drönar attacker, bränder, attacker mot militär infrastruktur, invaderad i Kursk.

Sen om du ska vurma för Hizbollah terroristerna får du göra det i en annan tråd dra jämförelse med Libanon med Ukraina.
Senast redigerad av pettersson72 2024-09-28 kl. 14:25.
Citera
2024-09-28, 14:27
Medlem
Appropå Kursk som alla rysstroll påstår det inte händer något i.

28 Sep: Russians GOT TRAPPED and then SENT EVEN MORE FORCES INTO THE TRAP (in Malaya Lokhnya)

https://www.youtube.com/watch?v=YtOK8vB1AxE
Citera
2024-09-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Ja min uppfattning av sakernas tillstånd skiljer sig så pass mycket från den genomsnittlige trådskribenten att det inte är någon mening med någon diskussion. Jag bad helt enkelt om vederhäftiga uppgifter om Ukrainas framgång för att helt enkelt kunna förändra min ståndpunkt. Du skriver särskola, lögner, ja det är passande omdömen om flera inlägg i tråden, men jag ville helt enkelt få tips om någon källa med genomarbetad information som är trovärdig.

Det fetade.
Tyvärr, beklagar. Sådan typ av information som du skulle värdera som trovärdig finns ej att finna här. Bara att lämna.
Ett tips.
Det informeras flitigt från Kremltrogna sidor sedan länge. Tass, rysk tv osv.
Men det visste du kanske redan?
Hur som.
Lycka till.
Citera
2024-09-28, 14:37
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Vilken tur för då kan ni arbeta i fred.

Men sanningen är att Ryssland sköter sig väl i detta krig i Ukraina om man jämför med annat.

Ryssland har brutit mot varenda konvention och avtal i detta krig . Vill du se det som en seger säger det mer om dig .

För att komma tillbaka tillbaks till topic så är för övrigt den logistiska kedjan till Krim i allra högsta grad invalidiserad ( såväl överskeppnings kapacitet som järnvägs kapacitet och bro kapacitet är som krymplingar utan rullstol i Moskvas tunnelbana )

Så nu kan du återkomma till verkligheten igen och skippa skitpratet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in