Citat:
Ursprungligen postat av
Studsboll
Efter en ganska trög start efter terrorattacken har Israel nu fått bra fart på hämnden. Självklart kan de aldrig vinna på riktigt; islamisterna kommer alltid finnas på plats för nya angrep, en stat kan inte vinna mot organiserad terror, men fiendens organisation är nu rejält kapad vid fotknölarna. Frågan är nu om det stannar vid en stat mot terrororganisationer eller om Iran vågar sig in i leken och det blir ett stat mot stat krig.
Det vore inte smart av Iran att ge sig på Israel nu.
Israel vet mycket väl var och hur de skall bomba i Iran..och jag är relativt övertygad om att grisarna till mullor i Teheran också är medvetna om detta.
Jag hoppas jag har fel.
Inget skulle ge mig större tillfredsställelse än att få förmånen att beskåda när Israel eliminerar Irans nukleära kapacitet..men då jag vet att detta kommer att vara Israels svar på eventuell iransk eskalering så vet ju grismullorna också det.
Iran kommer med andra ord inte att göra ett skit på något som helst signifikativt sätt eller vis.
Visserligen är de psykotiska galenmullor i satans tjänst..men inte ens Khamenei är så tappad bakom alla vagnar att han skulle göra sådant avgörande misstag.
Jag hoppas dock att jag har fel härvidlag som sagt.Irans regim förtjänar ju komplett eliminering från jordens yta.