Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
#486 Chatloggen är lite läsvärd ändå. Gäddan har varit mobbad i högstadiet, beskriver sig som blyg och retades för sin näsa. När han var runt 20 så opererade han därför näsan ett par gånger. Har varit alkis
Min amatöranalys är att gäddan inte fick ligga som ung, han hade låg status pga blyg, men folk skyllde på näsan och nu försöker han ta igen sin ungdom. Att han har svåra komplex för sitt utseende visas av att han använder många filter som gör honom helt slät och det tror han ska öka hans chans att få sex.
Det är nog inte en helt oäven analys. Kanske även därför han dras till yngre, dels eftersom han aldrig fick doppa i någon tonåring när han själv var i tonåren men även eftersom han känner att han så att säga har ouppklarade affärer med den åldersgruppen? Mobbing kan skapa stora problem för många år framöver, även om orsaken till mobbingen opereras eller bantas bort. Samtidigt är det sällan en slump att vissa barn mobbas. De som mobbades i min omgivning när jag var barn hade alla det gemensamt att de var knepiga barn som blivit knepiga vuxna. Jag tror inte riktigt på idén att vemsomhelst kan bli utsatt för mobbing. Det är inte slumpen som avgör. Det finns andra skäl.
Men mobbing sätter spår, helt klart. #486 utstrålar osäkerhet. I det ljuset blir tomtefilmen ännu mindre pinsam. Han försökte ju bjuda på sig själv, även om det var i ett sammanhang som var moraliskt illa. I en relation med en vuxen kvinna skulle det säkert kunna fallit väl ut. Jag tror nämligen inte heller på de bittra medelålderssuggorna som gör sig till talesperson för alla kvinnor och påstår att ”en normal kvinna hade sprungit blabla”. Dumheter. Humor och spexande går hem hos det täcka könet. Så är det.