2024-09-28, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det är ju det där man har reagerat på. Jocke får berätta sin sida av historien, alla andra ska vara tysta, försöker dem yttra sig är Jocke direkt där och tystar dem.
Varför? vad kan dem säga som är så allvarligt? vad är jocke så rädd att dem ska säga?

Problemet är ju att Chrippa flera gånger hintat om att han ska gå ut med sanningen, men sedan har han blivit tystad, det hade varit bättre om han bara släppte det direkt, för nu riskerar han att tystas igen.

Jag vill bara flika in att det jag syftade på var att det rimmar illa att utge sig för att stå upp för utsatta, för att sen håna någon som varit utsatt och backa upp en snubbe som i en inspelning säger att hans sambo förtjänade att bli våldtagen. Det blir inte så bra.
Citera
2024-09-28, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Killen har ju inte många hjärnceller så de är inte konstigt att han gör idiotiska beslut då han inte kan tänka.

Nu är det inte bara han som tog ett aktivt dåligt beslut och det såg han till att gå ut med offentligt.
Det blev inte så bra.
Citera
2024-09-28, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Nu är det inte bara han som tog ett aktivt dåligt beslut och det såg han till att gå ut med offentligt.
Det blev inte så bra.

Nej absolut inte, ingen av dessa människor har så mycket hjärnceller och tänker ett eller två steg längre så att säga.
Citera
2024-09-28, 10:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag vill bara flika in att det jag syftade på var att det rimmar illa att utge sig för att stå upp för utsatta, för att sen håna någon som varit utsatt och backa upp en snubbe som i en inspelning säger att hans sambo förtjänade att bli våldtagen. Det blir inte så bra.
Fast det där har väl ingenting att göra med att det känns som att Jocke vill tysta folk/hans mamma när dem vill berätta sin sida av historien. Att det känns som att enbart Jockes sida ska berättas och sedan ska alla andra hålla med Jocke eller vara tysta.

Det är ju ingen som har sagt att Jocke inte får berätta sin sida, det handlar väl mer om att varje mynt har 2 sidor, och båda förtjänar att berätta sin sida av myntet.

Precis som att Chrippa fick berätta sin version av vad som hände när han togs för misstänkt misshandel, och Linnea fick berätta sin version av vad som hände den dagen. Och sedan får folk själva välja vad dem tror på.
Citera
2024-09-28, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Nej absolut inte, ingen av dessa människor har så mycket hjärnceller och tänker ett eller två steg längre så att säga.

Hämnd är inte ett bra alternativ.
Citera
2024-09-28, 11:07
Medlem
Citat:
Det var ett av de sämre besluten att journalerna hamnade hos Kräftan. Det gör det absolut inte bättre att han går ut offentligt att han har dem och hotar med att läsa upp dem och dessutom skriver att mamman gett sitt samtycke. Mamman kan inte ge samtycke till att någon får ta del av en annan persons journaler.
Det här var otroligt dumt gjort.

Det rör sig om olaga integritetsintrång om journalen publiceras. Spridningen, om den sker, är ägnad att skada enskild. Solklart fall som kan ge upp till två år i fängelse.

Vill Skabbe inte kunna följa dottern till hennes första dag i skolan?
Citera
2024-09-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Senaste ryktena säger att zigenaren ska flytta till Söderhamn... Ska tydligen finnas deg att hämta där som egen företagare!

Va...? Det är ännu många år till han tillåts driva företag.
Citera
2024-09-28, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Fast det där har väl ingenting att göra med att det känns som att Jocke vill tysta folk/hans mamma när dem vill berätta sin sida av historien. Att det känns som att enbart Jockes sida ska berättas och sedan ska alla andra hålla med Jocke eller vara tysta.

Det är ju ingen som har sagt att Jocke inte får berätta sin sida, det handlar väl mer om att varje mynt har 2 sidor, och båda förtjänar att berätta sin sida av myntet.

Precis som att Chrippa fick berätta sin version av vad som hände när han togs för misstänkt misshandel, och Linnea fick berätta sin version av vad som hände den dagen. Och sedan får folk själva välja vad dem tror på.

Det handlar inte om att ingen får berätta sin upplevelse.
Det handlar om att det rimmar illa att påstå sig stödja utsatta medan man dagarna i ända backar upp en person som uttrycker sig mycket problematiskt om dem som är eller har varit utsatta.
Jag ville bara klargöra vad jag syftade på.
Citera
2024-09-28, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det rör sig om olaga integritetsintrång om journalen publiceras. Spridningen, om den sker, är ägnad att skada enskild. Solklart fall som kan ge upp till två år i fängelse.

Bara det att journalerna hamnade i Kräftans händer är illa.
Att hans skriver att mamman gett samtycke är illa.

Hans sambo var ju smart sa han i sin video för någon dag sedan.
Var det inte hon som höll i kameran när han gick ut med det här på sin kanal?
Vad hände?
Citera
2024-09-28, 11:17
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Senaste ryktena säger att zigenaren ska flytta till Söderhamn... Ska tydligen finnas deg att hämta där som egen företagare!
Chrippa får ju dock inte ha eget företag, det var i alla fall det senaste jag hörde? men det kanske ändrats?
Citera
2024-09-28, 11:23
Medlem
I Kräftans senaste video har han tydligen skrivit i sitt kommentarsfält att någon tydligen blivit dömd för 'Skåpmat'.
Det låter inte så bra.
Jag har aldrig hört talas om det tidigare. Någon som vet vad den brottsrubriceringen innebär?
Citera
2024-09-28, 11:30
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal

Fast är det verkligen det?
Om någon tar jockes journaler och delar dem offentligt, då är det olagligt, men nu var det jocke som valde att dela sina journaler med andra människor, och jag har svårt att tro att Jocke har rätt att bestämma vad dessa människor sen ska göra med informationen dem fått.
Speciellt eftersom jocke själv valt att både i böcker och poddar gått ut och berättat om det som står i pappret.
Men jag antar att något form av rättsväsen får avgöra om det är olagligt eller ej, det känns dock som en gråzon.

Men dem säger ju ändå att Chrippa ska i fängelse snart, stämmer det så spelar det väl ingen roll om han dömds för olaga integritetsintrång också.

Skulle vara intressant att veta vad som står i dessa papper som Jocke verkligen inte vill ska komma ut. Jocke har ju själv läst ifrån sina soc papper och berättat i både böcker och podd? så vad finns i dessa papper Chrippa har som är så farligt om det kommer ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in