2024-09-27, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Pia kommer inte att bli "hemlös". Finns boende att hyra på lägenhetshotell. Antar att hon kommer få en sudd med pengar efter försäljningen.
Att lägenheten säljs på exekutiv auktion är troligen den, att föreningen helt enkelt upphävt hennes andel i föreningen, gett henne en skälig tid att ordna en egen försäljning via mäklare, men när nu Pia ansett att det är hennes regler som gäller o fullständigt gett fan i att lyda enkla råd för att ordna upp sin situation, så har föreningen helt enkelt vänt sig till KronKalle för handräckning.

Pias situation är helt enkelt hennes eget fel, ingen annans.

Att hon nu snyltar loss på föreningens hobbylokal med att stjäla el, är ett annat kapitel. Människan är väl det som kallas "att vara en rättshaverist"...

Skulle tro att det är pga hennes skatteskuld på över 160.000 som lägenhet säljs främst. Hennes uteblivna avgifter till brf finns inte ens registrerade hos kf
Citera
2024-09-27, 17:33
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Skulle tro att det är pga hennes skatteskuld på över 160.000 som lägenhet säljs främst. Hennes uteblivna avgifter till brf finns inte ens registrerade hos kf

Om föreningen avslutar hennes medlemskap, så måste hon flytta.

https://www.domstol.se/amnen/hyra-bostadsratt-och-arrende/bostadsratt/uppsagning-av-bostadsrattshavare/

Personligen tror jag att lägenheten blivit förverkad. Att hennes skulder nu blir betalda, är nog endast "grädde på moset" för berörda.

Åter...Pia har sig själv att skylla för sin situation. Vill man leva ett liv som rättshaverist, så är kanske en koja i skogen enklare...?
Citera
2024-09-27, 18:10
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Men alltså snälla. Försäk att tänka förnuftigt. Du adresserar hela tiden min person. Sen när jag svarar så ba: du förstör tråden.

På vad sätt förstör jag en tråd?
Jag har inte tagit ifrån dig rätten att tycka

Det är helt ogrundat

Nu släpper jag detta.
Svarar inte på mer: du är si och så.
Någon gång får det räcka

Jag hoppas jag tänker ganska förnuftigt.
Och all respekt till Dig,

Men, du kommer in i en tråd och skriver mycket? ( Somligt är bra ) i slutet.

Men utan att du ens följt den här damen?

Du vet inte vem hon är?
Undrar om hon är en kvinna från Mölnlycke?

Ja..
Citera
2024-09-27, 19:15
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl

Sen är det underhållsbidraget , som hon inte tyckt sig ha medel att betala.
Citera
2024-09-27, 19:37
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Om föreningen avslutar hennes medlemskap, så måste hon flytta.

https://www.domstol.se/amnen/hyra-bostadsratt-och-arrende/bostadsratt/uppsagning-av-bostadsrattshavare/

Personligen tror jag att lägenheten blivit förverkad. Att hennes skulder nu blir betalda, är nog endast "grädde på moset" för berörda.

Åter...Pia har sig själv att skylla för sin situation. Vill man leva ett liv som rättshaverist, så är kanske en koja i skogen enklare...?

Ja,skatteskulden betalades väl av föräldrarna och exmannen?

Vilka, hon fortsätter spy galla över.

Föreningsavgifter/grundhyra/undehåll har hon inte ansett sig kunna betala sen 2022?
Inte heller el, sen ett tag.

Därav laddar hon mobil och super sig full i hobbyrummet?
Citera
2024-09-27, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Sen är det underhållsbidraget , som hon inte tyckt sig ha medel att betala.
Ligger inte heller hos fogden underligt nog
Citera
2024-09-27, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ja,skatteskulden betalades väl av föräldrarna och exmannen?

Vilka, hon fortsätter spy galla över.

Föreningsavgifter/grundhyra/undehåll har hon inte ansett sig kunna betala sen 2022?
Inte heller el, sen ett tag.

Därav laddar hon mobil och super sig full i hobbyrummet?
Skatteskulden ligger dock kvar hos fogden . Jag tog ett utdrag från fogden i onsdags
Citera
2024-09-27, 22:12
Medlem
En bekant har sett henne hoppa in i en svart xc60 vid Huddinge centrum några gånger senaste veckorna. Det kom på tal när vi pratade om lokalalkisar och kufar i olika områden i Stockholm.
Ska be hen plocka regnumret på bilen nästa gång hem ser den. Kanske är en välgörare?!?
Citera
2024-09-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AP1975
En bekant har sett henne hoppa in i en svart xc60 vid Huddinge centrum några gånger senaste veckorna. Det kom på tal när vi pratade om lokalalkisar och kufar i olika områden i Stockholm.
Ska be hen plocka regnumret på bilen nästa gång hem ser den. Kanske är en välgörare?!?
Det är säkert Hassan. Hon brukar åka dit för elektricitet och mat.
Citera
2024-09-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Jag tvivlar inte en sekund på att hon är djupt olycklig.
Men Pia är djupt olycklig för att i hennes värld så förtjänar hon inte att vara i den sits hon är i trots att det är hon själv som satt sig i den.

Hade Pia sålt sin lägenhet när ekonomin började braka åt helvete hade hon aldrig varit där hon är idag. Men Pia ansåg sig för fin för att sälja lägenheten för att lösa sina skulder och bo i hyresrätt tills ekonomin är stabiliserad.
Det är enligt Pia någon annans fel och därför inte hennes jobb att styra upp sin egna ekonomiska situation.
Därför var det enligt henne inte mer än rätt att alla pengar hon fick in från OF gick till utekvällar och vin istället för elräkningar och föreningsavgifter.

Hon gick liksom inte ens på sista förhandlingen om vårdnaden för sina egna barn för att hon behövde "prioritera sitt välmående" så hon orkade göra content till sin onlyfans.
Vilken typ av morsa gör så?

Hon ser sig säkert som en influencer men det är pga hennes narcissism och extrema ego hon gör det.

Det här blir mitt sista inlägg om detta då det känns som att det är andra gången på väldigt kort tid jag behövt förklara sånt här för en ny besökare i tråden.

Hon var ju i något slags upplösningstillstånd när det gått så långt att det var en fråga om barnen skulle få bo hos henne. Hon angav ju då att hon inte kunde sälja lägenheten för att hon skulle inte få en hyresrätt i ett läge så att barnen kunde bo hos henne.

Vilket är fullkomligt snömosigt med tanke på hur hon har låtit allt utveckla sig. Hon kunde ha skaffat en hyresrätt någonstans och haft en bra kontakt med sina pojkar även om hon inte hade haft dem varannan vecka. Men det handlade nog om att hennes själ var stadd i upplösning och det har pågått vidare efter det. Det var ju trots allt ett tag sen och nu så går det utför med allting. Det är inte bara hon som är i upplösningstillstånd utan hela hennes yttre liv är så drastiskt på väg att förändras att man nog kan tänka sig att det inte finns någon väg tillbaka.

Hon var otrogen för att söka sin sexualitet och tog sen ut skilsmässa. Och det var den punkt som allt förändrades. Vad hon tänkte då att hon ska göra med resten av sitt liv är svårt att begripa sig på. Undrar om hon ens tänkte något alls. Hon kände säkert en massa, men tänkte och planerade för sig gjorde hon knappast. Det liksom bär bara utför från den punkten. Som man som betraktare ser det i alla fall. Vet ju inte vad som föregått i hennes inre liv för det. Skulle gärna vilja veta det, men så blir det nog inte.
Citera
2024-09-28, 01:31
Medlem
biljardballes avatar
Hur mycket pengar fick hon ihop via OF och Chaturbate?
Var det verkligen någon som betalade för att se henne äckla sig?
Citera
2024-09-28, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hon var ju i något slags upplösningstillstånd när det gått så långt att det var en fråga om barnen skulle få bo hos henne. Hon angav ju då att hon inte kunde sälja lägenheten för att hon skulle inte få en hyresrätt i ett läge så att barnen kunde bo hos henne.

Vilket är fullkomligt snömosigt med tanke på hur hon har låtit allt utveckla sig. Hon kunde ha skaffat en hyresrätt någonstans och haft en bra kontakt med sina pojkar
Man får inte en hyresrätt utan kötid och inkomst. Så gällande bostaden har hon hela tiden haft en poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in