Dom kallar sina pastorer gör apostlar.
För övrigt var det en tid sedan då de blev uppmärksammade för deras sekteristiska metoder och finanser de utpressar från sin medlemmar. Samma gäller här 10% av lönen. När grundarens finanser började diskuteras, anmälde han sig snabbt som utvandrad.
IMC har en tråd här på fb
Stockholm International Christian Church är nog den mest extrema sekten i Sverige, där pressas medlemmarna på pengar. Det är nästan omöjligt att lämna kyrkan. www.rodolforojas.org är nog nåt liknande. Erik af Klint heter en av ledarna på SICC - honom är många rädda för tror jag
Stockholm International Christian Church är nog den mest extrema sekten i Sverige, där pressas medlemmarna på pengar. Det är nästan omöjligt att lämna kyrkan. www.rodolforojas.org är nog nåt liknande. Erik af Klint heter en av ledarna på SICC - honom är många rädda för tror jag
ja, det stämmer. många känner sig oroliga när erik af klint dyker upp på sjukhuset. här är hans hustru. hjärntvättad av sin man?
Och därtill har Victor lierat sig med en Rami Roppo som verkar ha någon bild av sig själv som Tsar samtidigt som han spelar frisbee golf om dagarna. Säkert att Erik vet att de arbetar tillsammans. Men oklar kombination.
Så här agerar sekten även i Sverge. Minst 10% av lönen måste medlemmarna betala till kyrkan. Det gäller nog vår läkare på Karolinska också, rätt svettigt:
In addition to sexual abuses, the lawsuit alleges the organizations and their leaders forced members to tithe 10 percent of their income to the church and to donate to special mission trips twice yearly. “If the tithing budget was not satisfied, leaders or ‘disciplers’ were forced to contribute the financial shortfall themselves, or members were required to locate the offending member who failed to tithe and sit on their porch until they arrived home in an attempt to obtain their tithe funds before Sunday evening was over,” the complaint reads. “The pressure to comply with the church’s rigid demands was a source of anxiety and depression for many members. So much so that several ex-members committed suicide.”
Jag börjar förstå vad som är på gång. Erik af Klint måste få fram pengar till sin sekt och har blivit tillsagd att ta kontrollen över den stiftelse som äger hans avlägsna släktings konst. Han har anlitat en Viktor Söderlund som i sin tur arbetar med en
En del nämner Livets Ord som en sekt. Jag håller inte med om det. Jag har besökt dem för många år sedan. Jag såg inget sekteristiskt. De är däremot lite flummiga, men det är inget sekteristiskt i sig.