2024-09-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Moget svar. Verkligen.
Det är lite på den nivån dom ligger. Ungefär som när pengatvättsfarsan behöver tillkallas för att riva halva lägenheten för att dra en ethernetkabel. Intelligensnivån är väldigt hög i det här gänget.
Citera
2024-09-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Överenskommelsen var ingen Linnea i lägenheten från Jockes sida. Linnea kom och då byter Jocke nycklar för han vill inte ha henne i en lägenhet han ansvarar för. Sätt dig in i det om du är så jävla duktig på det! Ingen Linnea i lägenheten. Svårt att förstå?
Ljuger du eller ljuger Jocke? Jocke berättade för hyresvärden att det var socialtjänstens krav.

Citat:
Japp Chrippa bröt mot deras överenskommelse. Jocke var väldigt tydlig att ska han stå på kontraktet så ingen Le Linnea där. Sen kom den oinbjudna gästen och då bytte Jocke nycklar för att inte få in svinpest i lägenheten.
Jocke ljuger dig rätt upp i ansiktet. Joakim bryr sig om och avgudar Linnea och håller gärna uppsikt över sin eviga längtan, det går inte minst att se i hans meddelanden till henne.

Citat:
Linnea var tvungen att komma upp med stor resväska och göra upp möbler precis på dagen när Julia slängs ut...
Det låter som att du har förföljt Linnea. Blir orolig för din psykiska hälsa.

Julia hade egen lägenhet och blev inte utslängd, hon var på besök.
Senast redigerad av Pallal 2024-09-26 kl. 23:55.
Citera
2024-09-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Det är lite på den nivån dom ligger. Ungefär som när pengatvättsfarsan behöver tillkallas för att riva halva lägenheten för att dra en ethernetkabel. Intelligensnivån är väldigt hög i det här gänget.

Visst är det så.
Citera
2024-09-27, 00:18
Medlem
Men alltså grejen är väl att Chrippa har lyckats utföra de brott han begått och blivit anmäld för av Linnea rätt bra själv.. eller ja möjligtvis med medhjälpare. Men hans beteende och attityd gentemot pengar har ju suttit i länge, att han snackar om andras skulder och hur fattiga folk är medan han sitter och är än värre själv. Och den bristande fadersrollen visade han även den upp helt själv.
Tjafset och dramat är ju något som väckts under tiden men efter att det andra redan begåtts/pågått. Och som vi redan gått igenom så är skattefusk och penningtvätt äckliga och smutsiga brott så att detta utreds är ju inte fel, oavsett. Och det intressanta då blir ju lite om Chrippa skulle åka dit på något sätt för allt och upplägget kommer fram, om Linnea fortfarande står fast vid honom eller om tillbakadragandet av anmälningarna mot Chrippa kommer att omvärderas?

Sen oavsett vad Jocke, Anjo, Julia, Rask, Angelica och whoever som blandat sig in i det har egentligen inget med det verkliga brottet att göra. Så någon kan vara helt "inne i Jockes röv" men det tar inte bort Chrippas brottslighet. Det hör till dramat som drogs igång i januari.
Och om de övriga även de begår brott så hoppas jag ju att även de utreds och får stå till svars för allt sitt skit om det finns. Det är liksom inte någon tävling i vilken sida som vinner utan det är att sätta dit den eller de som faktiskt begår brott.
Citera
2024-09-27, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Chrippa har lyckats utföra de brott han begått och blivit anmäld för av Linnea rätt bra själv..
Ja. Helt enligt hennes egen plan. Han är så jävla korkad och kommer åka dit så hårt då han gråter i cellen.

Att folk här inte fattar det och inte slutar besvara en del idioter är helt ofattbart.
Citera
2024-09-27, 00:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Men alltså grejen är väl att Chrippa har lyckats utföra de brott han begått och blivit anmäld för av Linnea rätt bra själv.. eller ja möjligtvis med medhjälpare. Men hans beteende och attityd gentemot pengar har ju suttit i länge, att han snackar om andras skulder och hur fattiga folk är medan han sitter och är än värre själv. Och den bristande fadersrollen visade han även den upp helt själv.
Tjafset och dramat är ju något som väckts under tiden men efter att det andra redan begåtts/pågått. Och som vi redan gått igenom så är skattefusk och penningtvätt äckliga och smutsiga brott så att detta utreds är ju inte fel, oavsett. Och det intressanta då blir ju lite om Chrippa skulle åka dit på något sätt för allt och upplägget kommer fram, om Linnea fortfarande står fast vid honom eller om tillbakadragandet av anmälningarna mot Chrippa kommer att omvärderas?

Sen oavsett vad Jocke, Anjo, Julia, Rask, Angelica och whoever som blandat sig in i det har egentligen inget med det verkliga brottet att göra. Så någon kan vara helt "inne i Jockes röv" men det tar inte bort Chrippas brottslighet. Det hör till dramat som drogs igång i januari.
Och om de övriga även de begår brott så hoppas jag ju att även de utreds och får stå till svars för allt sitt skit om det finns. Det är liksom inte någon tävling i vilken sida som vinner utan det är att sätta dit den eller de som faktiskt begår brott.
Vilka brott pratar du om?
Citera
2024-09-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilka brott pratar du om?
Cirkulera. Snälla.
Citera
2024-09-27, 00:42
Medlem
Storanglarens avatar
Har ni tänkt på att när de är till Malmö och varit och hälsat på Linneas föräldrar så verkar de inte få bo hos hennes föräldrar. Det är nog ingen allt för vågad gissning att de inte har accepterat Chrippa som hennes pojkvän. För annars skulle de ju bo där och han skulle "bonda" med svärföräldrarna. Men de verkar bara umgås någon timme varje gång de nu ses. Han verkar ju älska att filma precis allt de gör men de filmar han aldrig, så det är helt tydligt någon "fnurra" på tråden där.
Citera
2024-09-27, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Cirkulera. Snälla.

Lycka till med den, du.
Citera
2024-09-27, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag kan bevisa det och mycket mer. Jag har en hel del från både Chrippa Jockiboi och många andra, men efter ditt utspel om mig får du nada. Jag har bara haft med polisen att göra en enda gång i mitt liv, det var en fortkörningsbot. Jag har aldrig suttit i fängelse eller ens varit häktad. Nykterhetskontroll? Ja visst, men jag dricker inte alkohol så det resultat blev blankt.
Jag finns fan så mycket närmare Jockiboi och Anjo än vad någon av er kan ana, och här tänker jag stanna. Chrippa sköter sitt eget krig, men det bästa var om han deletade Jockiboi från allt. Jocke är den största losern som någonsin vandrat på vår jord
Kom ihåg vart ni läste det först

Du har inget 😆
Citera
2024-09-27, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Trådsanningar utan understöd.

Allt de dära är bevisat falskt eller saknar verklighetsförankring.

Hyran var en gåva från Jocke till Chrippa, det finns bevis på det

Chrippa cashade hyrorna ändå

Chrippa har inte stört grannar, det kom in falska anmälningar som hyresvärden kan berätta om i förvaltningsrätten vid behov

Jocke vet att Chrippa inte har varit hemma med Linnea vid störningsanmälningarna

Joakim har ringt polisen flera gånger med påhittade scenarier

Jocke vet vilka som gjort fem av sex stärningsanmälningar och felanmälningarna

När fick Chrippa veta om uppsägningen?

När skulle Chrippa flytta enligt uppsägningen?

När fick Chrippa veta att Jocke blockerat hans hem?

När fick Jocke order av polisen att gå in i Chrippas lägenhet första gången?

Vem har felanmält en vattenläcka med Chrippas privata mejladress?

Varför ville grannarna och hyresvärden få ut Jocke?

Jocke var nära att få ett vräkningsbeslut men valde att flytta på sig, hyresvärden kan intyga det

Hur ställer sig hyresnämnden till allt?

Varför tog Chrippa det inte till hyresnämnden ja?
Citera
2024-09-27, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Här bevisas ingenting. De ska bara ha bevis.

Så är det. Och när bevis kommer avfärdas de ändå så man orkar inte läggs upp bevis längre. Allt är falskt, bevisar inget, orkar inte kolla osv. De förstör så mycket precis som de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in