Citat:
Altså, nå må vi ta et steg til siden og puste med magen. Du er i ferd med å falle inn i konspirasjoner i dag. HM leser selvsagt ikke sladrepresse før han skal delta på oljemessa. Han leser seg opp og forbereder seg på tema han skal snakke om. I Stavanger virket han å ha blitt tatt på senga av spørsmålene. Han virket ikke å ha like mye innsikt i saken som pressen hadde. Han virket rett og slett ikke forberedt på å måtte snakke om stesønnen.
Og i Trondheim lo han tilsynelatende etter spørsmål om Marius. Men det var mange journalister der som stilte spørsmål i munnen på hverandre. Og du har ikke oversikt over hva han faktisk lo av.
Hva grensesetting i oppveksten angår så vet vi ingenting. Men du må huske på at gutten har flere psykiske lidelser, og som du vet, sånne er ikke alltid så lett å tøyle. For ikke si umulig å tøyle.
Og i Trondheim lo han tilsynelatende etter spørsmål om Marius. Men det var mange journalister der som stilte spørsmål i munnen på hverandre. Og du har ikke oversikt over hva han faktisk lo av.
Hva grensesetting i oppveksten angår så vet vi ingenting. Men du må huske på at gutten har flere psykiske lidelser, og som du vet, sånne er ikke alltid så lett å tøyle. For ikke si umulig å tøyle.
Jeg puster godt med lungene mine og tar det helt med ro. Ingen puster med magen. Jeg har heller ikke behov for å ta et steg til siden. Det som skjer i kronprinsfamilien nå, følges tett av mange medier.
Dette handler ikke om konspirasjoner. Dette handler om kilder og avdekking av mange ulovlige forhold som blant annet har ført til siktelse som stadig vekk utvides. Så blir det spennende å se om man kan avdekke at det er hold i påstanden om betydelige mengder narkotika på Skaugum. Jeg tror det, da det er svært risikabelt å komme med den type påstander uten å ha belegg for det.
Bildene av Marius gikk verden over og det var også faksimile av dem i norske aviser. Hvis Haakon ikke fikk med seg det, så burde han aldri bli konge.
Jeg poengterte at Haakon lo på spørsmål om sølvtøyet som ble stjålet, og ellers forholdt seg taus. Jeg tenker hva jeg vil om det, men i mine øyne framsto han bare som dum.
Vi vet ganske mye om antatt manglende grensesetting, noe av det har faktisk framkommet i det offentlige rom, hvor han har stått og sparket på kongehusets biler uten at mor som sto ved siden av, grep inn. Det er mange slike historier fra nærmiljøet.
Jeg har faktisk nokså god oversikt over hva som skjedde i Trondheim, siden hele opptrinnet ble filmet.
Du virker oppegående, og jeg trodde du kjente til begrepet og den overførte betydningen av «å puste med magen». Og når jeg ber deg ta et steg til siden, mener jeg at du med fordel kan trekke seg litt tilbake for å reflektere og få nytt perspektiv på saken.