2024-09-26, 21:52
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Altså, nå må vi ta et steg til siden og puste med magen. Du er i ferd med å falle inn i konspirasjoner i dag. HM leser selvsagt ikke sladrepresse før han skal delta på oljemessa. Han leser seg opp og forbereder seg på tema han skal snakke om. I Stavanger virket han å ha blitt tatt på senga av spørsmålene. Han virket ikke å ha like mye innsikt i saken som pressen hadde. Han virket rett og slett ikke forberedt på å måtte snakke om stesønnen.

Og i Trondheim lo han tilsynelatende etter spørsmål om Marius. Men det var mange journalister der som stilte spørsmål i munnen på hverandre. Og du har ikke oversikt over hva han faktisk lo av.

Hva grensesetting i oppveksten angår så vet vi ingenting. Men du må huske på at gutten har flere psykiske lidelser, og som du vet, sånne er ikke alltid så lett å tøyle. For ikke si umulig å tøyle.

Jeg puster godt med lungene mine og tar det helt med ro. Ingen puster med magen. Jeg har heller ikke behov for å ta et steg til siden. Det som skjer i kronprinsfamilien nå, følges tett av mange medier.

Dette handler ikke om konspirasjoner. Dette handler om kilder og avdekking av mange ulovlige forhold som blant annet har ført til siktelse som stadig vekk utvides. Så blir det spennende å se om man kan avdekke at det er hold i påstanden om betydelige mengder narkotika på Skaugum. Jeg tror det, da det er svært risikabelt å komme med den type påstander uten å ha belegg for det.

Bildene av Marius gikk verden over og det var også faksimile av dem i norske aviser. Hvis Haakon ikke fikk med seg det, så burde han aldri bli konge.

Jeg poengterte at Haakon lo på spørsmål om sølvtøyet som ble stjålet, og ellers forholdt seg taus. Jeg tenker hva jeg vil om det, men i mine øyne framsto han bare som dum.

Vi vet ganske mye om antatt manglende grensesetting, noe av det har faktisk framkommet i det offentlige rom, hvor han har stått og sparket på kongehusets biler uten at mor som sto ved siden av, grep inn. Det er mange slike historier fra nærmiljøet.

Jeg har faktisk nokså god oversikt over hva som skjedde i Trondheim, siden hele opptrinnet ble filmet.
Citera
2024-09-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatherineSienna
Jag tror att du har helt rätt. Jag undrar hur de uppfostrat Ingrid som ska ta över. Det oroar mig. Hur har hon påverkats av att ha en sådan halvbror med sådana vänner? Förutom att han är en rejäl säkerhetsrisk för henne.
Jeg tror ærlig talt ikke at det nødvendigvis er oppdragelsen det er noe i veien med. Jeg tror problemet til MBH er psyken hans. Forhåpentligvis sliter ikke IA med tilsvarende psykiske utfordringer. La oss håpe at dette kommer fra MBH sin farsside…
Citera
2024-09-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
De har ju arbetat för det sen de föddes. Alltså de som är tronarvingar. Victoria har ju tex förberett sig hela sitt liv och gör ett bra jobb. Däremot tycker jag att kungahusen borde bantas så att det ENBART är tronarvingen som får titel, apanage och status osv. Visst, de andra kan förbereda sig ändå men borde även vara tvungna att försörja sig själva och utbilda sig ändå.
Ingen dum idé, det altså.
Citera
2024-09-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Speciellt då hans dotter för typ 2 år sen eller var det var sa offentligt att Marius är hennes förebild pga sin lojalitet till sina vänner. Och att hon då visste att hans vänner var kriminella. Verkligen sjuk inställning av en kunglighet som ska sätta landet före sig själv och familjen. Hela privilegiets pris är att sätta åt sidan sina egna känslor, drömmar och intressen för landets bästa och att vara en moralisk förebild 24/7 som alltid är lojal mot STATEN och MEDBORGARNA. Inte sina egna privata vänner.
Uff, ja, i lys av det vi vet i dag blir dette en hårreisende uttalelse. Men jeg tror ikke hun på det tidspunktet visste at han pleide vennskap med tungt kriminelle. Disse kriminelle vennene hans ser ut som helt vanlige vestkant-kaksegutter.
Citera
2024-09-26, 22:26
Medlem
Citat:
Tack Vannlilje! Nu fick jag verkligen avsmak för Mette Marit. Vad är det här för en människa? Och hur tänkte Harald och Sonja?? Det är ju inte klokt. Det är inte det minsta underligt att Marius dragits till samma slags kriminella stökiga kretsar, det är ju normen för honom.

Jag citerar lite ur bloggen du länkade till för att tydliggöra för andra i tråden:
https://bunny.blogg.no/marius-borg-hoiby.html

"Mette-Marit och hennes biologiska pappa Morten Borg bodde aldrig tillsammans och dejtade aldrig. De introducerades av Mette-Marit Tjessem Høibys pojkvän, fästman och partner John Ognby, som var en av Borgs tidigare vänner och central i den "husmiljö" de alla tillhörde.

Mette-Marit och den femton år äldre John Ognby delade en lägenhet fram till ett uppbrott efter att Ognby jagat Mette-Marit med kniv nerför gatan strax innan hon blev gravid med Marius.

Mette-Marit hade planerat ett bröllop med Ognby innan hon blev gravid med Morten Borg, som liksom Ognby dömts ett flertal gånger för grova narkotikabrott och våldsbrott och suttit i fängelse.
"
Ja, dette du siterer fra bloggen stemmer. Jeg kan tilføye at MM var 23 år da hun ble gravid med MBH. Med andre ord: ikke så veldig voksen. Hun og Ognby hadde da vært sammen i ca to år.
Citera
2024-09-26, 22:30
Medlem
Vilken härva, Hörde jag republik någon..? 😅
Citera
2024-09-26, 22:45
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamuuus
Vilken härva, Hörde jag republik någon..? 😅

Jada, mange som diskuterer republikk nå i Norge. Jeg tror mange er i sjokk over avsløringene så langt, og mye tyder på at det kommer mer.

Tove Taalesen, tidligere lakei ved Slottet er ute med ny kommentar nå i kveld. Denne er interessant.

«At organiserte kriminelle gjenger har adgang til kongelige eiendommer er ingen spøk»

«Hvordan er det mulig at kriminelle nettverk som Hells Angels kan boltre seg i de private stuene til landets neste konge. Hvordan er det mulig at vennene til Marius Borg Høiby kan forsvinne ut dørene bevoktet av det norske Forsvaret med sølvtøy og bensinkort registrert på Det kongelige hoff i lomma?»

Særlig viktig synes jeg dette er: «At kronprinsparet ler av spørsmålene fra pressen er en hån, og viser at de ikke forstår alvoret»

Dessverre har Taalesen rett; kronprinsparet forstår ikke alvoret. Det å stå å le av spørsmålene fra pressen som tross alt er den fjerde statsmakt, viser nok en gang parets uendelig dårlige rolleforståelse.

https://www.nettavisen.no/norsk-deba...box=1727380968
Citera
2024-09-26, 23:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det blir ju bara värre och värre, om detta nu stämmer. Jag tycker inte att det är normalt beteende som Mette Marit och Haakon uppvisat. Vilken normal förälder hälsar HA-medlemmar välkomna till sitt hem?? Hur drogliberala är kronprinsparet själva? Har det varit bekvämt för dem att Marius har dessa kriminella kontakter med snabb tillgång till droger?

Det som jag syns är sensationellt är hur vanliga norska msm väljer att blunda för detta. Skriver inte ett "pip", utan det är skvallerpressen "de-lux" som gräver vidare..

Sedan Marius himself.., som fortfarande inte farit på ett nytt förhör..., märkligt hur han bara får dra ut på tiden ? (samt behålla körkortet) Sen när själva rättegången inleds så kommer nog han presentera papper på hur han har sökt "hjälp" hos psykologer etc..(bara mer svada). Han torskade med kokain alleredan vid 2017, dvs han har vart på köret i minst 7 år.
Citera
2024-09-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Jeg puster godt med lungene mine og tar det helt med ro. Ingen puster med magen. Jeg har heller ikke behov for å ta et steg til siden. Det som skjer i kronprinsfamilien nå, følges tett av mange medier.

Dette handler ikke om konspirasjoner. Dette handler om kilder og avdekking av mange ulovlige forhold som blant annet har ført til siktelse som stadig vekk utvides. Så blir det spennende å se om man kan avdekke at det er hold i påstanden om betydelige mengder narkotika på Skaugum. Jeg tror det, da det er svært risikabelt å komme med den type påstander uten å ha belegg for det.

Bildene av Marius gikk verden over og det var også faksimile av dem i norske aviser. Hvis Haakon ikke fikk med seg det, så burde han aldri bli konge.

Jeg poengterte at Haakon lo på spørsmål om sølvtøyet som ble stjålet, og ellers forholdt seg taus. Jeg tenker hva jeg vil om det, men i mine øyne framsto han bare som dum.

Vi vet ganske mye om antatt manglende grensesetting, noe av det har faktisk framkommet i det offentlige rom, hvor han har stått og sparket på kongehusets biler uten at mor som sto ved siden av, grep inn. Det er mange slike historier fra nærmiljøet.

Jeg har faktisk nokså god oversikt over hva som skjedde i Trondheim, siden hele opptrinnet ble filmet.

Det er bra du puster med lungene Du virker oppegående, og jeg trodde du kjente til begrepet og den overførte betydningen av «å puste med magen». Og når jeg ber deg ta et steg til siden, mener jeg at du med fordel kan trekke seg litt tilbake for å reflektere og få nytt perspektiv på saken.

Du sier du har kilder, men de kommentarene dine som virker å ha et snev av konspirasjon i seg, tar utgangspunkt i synsing og dine egne følelser.

Du har ikke inngående kjennskap til hva HM vet om saken eller hva han ler av. Vi har alle sett innslagene du referer til, så her vi samme referansegrunnlag. Men du velger å være sterkt kritisk og påstår at bl.a. kronprinsparet er uintelligente. Har du kilder på dette?

Vi vet ikke ganske mye om grensesetting i MBHs oppvekst i hverken kronprinsfamilien eller hos far. Men du har kanskje kilder på dette også? Del gjerne.
Citera
2024-09-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det som jag syns är sensationellt är hur vanliga norska msm väljer att blunda för detta. Skriver inte ett "pip", utan det är skvallerpressen "de-lux" som gräver vidare..

Där har du fel, alla större norska medier skriver om detta. Hälsningar från en norrman som mest vistas i Norge.
Citera
2024-09-27, 00:02
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Sedan Marius himself.., som fortfarande inte farit på ett nytt förhör..., märkligt hur han bara får dra ut på tiden ? (samt behålla körkortet) Sen när själva rättegången inleds så kommer nog han presentera papper på hur han har sökt "hjälp" hos psykologer etc..(bara mer svada). Han torskade med kokain alleredan vid 2017, dvs han har vart på köret i minst 7 år.

Msm skriver om saken, men det er primært Se og Hør som går foran. Det var de som sprakk saken først, og de har veldig gode kilder som gjør at de kan komme med litt nytt hver dag. De betaler kildene godt, selv om de hevder de kun casher ut for bilder :-)

Dagbladet og Se & Hør deler desk, så det er utveksling av info og de deler noen få saker (kildene holder de for seg selv).
VG, Aftenposten, Finansavisen og Nettavisen skriver også om saken.

Det har vært skrevet i norsk presse om at man må passe på at det samlede medietrykket ikke blir for stort, mulig at msm har det i bakhodet.
MBH har erkjent, men han er ikke domfelt ennå - det spiller nok også inn.

Ja, hvorfor får MBH beholde førerkortet? Godt spørsmål. Jeg vet ikke. Andre mennesker hadde fått det inndratt, vil jeg tro.

MBH har hatt rusproblemer i minst 10 år og psykiske problemer siden han var liten. Ingen som er siktet eller tiltalt i Norge plikter å avgi forklaring verken til politiet eller domstolen. Men hvor vidt det er smart å holde seg taus, er en annen sak. Han har ingen mulighet til å påvirke saken i positiv retning, og vil kanskje få strengere straff om han fortsetter slik
Citera
2024-09-27, 00:03
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadermedmera
Där har du fel, alla större norska medier skriver om detta. Hälsningar från en norrman som mest vistas i Norge.

Riktig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in