2024-09-03, 04:45
Medlem
tjackiiiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-Benny
Ride on!

Precis, det går att ha ett helt fungerande bruk! Och låt fan ingen annan övertyga dig att du är missbrukare, som vissa föredetta missbrukare gärna vill göra! Jag kan heller inte relatera till pundarstämpeln

Trivs du med vaket i vardan, du och ingen tar skada och det är mer fördelar än nackdelar med ditt bruk så är det bara bra!

Tycker linjen mellan bruk och missbruk är ett tunn. Men sålänge .na håller sig till sin egenkomponerade plan brukar det ju gå rätt
smidigt. Och då missbrukar man i get, bara brukar i medicinskt syfte
Ser väl egentligen bara fördelar. Ångesten som totalt försökt äta upp mig innefrån är bortblåst, mer ork och koncentration. Sitter ju inte och skjuter i min kompisar mängder på en smutsig toalett varannan timme..

Läkarna är ju så himla känsliga att skriva ut saker som faktiskt funkar. Microdosar hellre tjack två ggr om dagen än proppar i mig 6-7 olika upp och ner som som ska balanseras ur med nått mittemellan plus nått för sömnen och ångesten. har dock bezo VB och zolpidem/zopiclon till kvällen ifall att. (Kan ju knappast förklara mitt eget upplägg för farbror doktor)

Sen får ju folk ha fria åsikter om denna smutsiga drog och kommer givetvis kalla alla brukare för pundare . Mn föredrar brukare

Nu har jag skrivit i totalt börjar utan att väcka min man 🤓 Ursäkta om det är osammanhängande eller ptyeligt
Citera
2024-09-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackiiiee
Tycker linjen mellan bruk och missbruk är ett tunn. Men sålänge .na håller sig till sin egenkomponerade plan brukar det ju gå rätt
Ser väl egentligen bara fördelar. Ångesten som totalt försökt äta upp mig innefrån är bortblåst, mer ork och koncentration. Sitter ju inte och skjuter i min kompisar mängder på en smutsig toalett varannan timme..

Läkarna är ju så himla känsliga att skriva ut saker som faktiskt funkar. Microdosar hellre tjack två ggr om dagen än proppar i mig 6-7 olika upp och ner som som ska balanseras ur med nått mittemellan plus nått för sömnen och ångesten. har dock bezo VB och zolpidem/zopiclon till kvällen ifall att. (Kan ju knappast förklara mitt eget upplägg för farbror doktor)

Sen får ju folk ha fria åsikter om denna smutsiga drog och kommer givetvis kalla alla brukare för pundare . Mn föredrar brukare

Nu har jag skrivit i totalt börjar utan att väcka min man 🤓 Ursäkta om det är osammanhängande eller ptyeligt

Skulle inte kunna skriva bättre själv det med läkarna. Jösses vad knas det kan gå.
Citera
2024-09-05, 20:54
Avslutad
Har några i min närhet som inbillar sig att de har ett fungerande anfetaminbruk. De sköter jobb, betalar räkningar i tid osv. Men det är ju närmast skrattretande att de tror att ingen i omgivningen märker någonting? Möjligtvis kan de lura någon som är otroligt naiv och aldrig har varit i närheten av en pundare tidigare. Jag undviker den här typen av smygpundare som om de var pesten. Finns enligt mig inte några värre människor. De lever i förnekelse och tror att de beter sig normalt fast de beter sig som svin.
Citera
2024-09-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-Benny
Jo, jag

Jag brukar amfetamin endast under vissa helger och då nyttjar jag alltid ruset med att laga musik eller överlag va kreativ och ibland skapa konst med mina vänner.

Jag tänder av i god tid för mitt jobb eller annat ansvar jag har. Går aldrig påverkad till jobbet eller annat.

Förstår fan inte det här med att tända på, va vaken en hel natt och antingen sitta o tjacktöla om helt värdelösa saker, om det inte kanske är en grupp med riktigt nära vänner. Eller sitta och tjackrunka som en jävla dåre. Nej jag spelar hellre gitarr i 8h än att sitta och runka, vafan.

Överlag tänder jag på kanske 15 dagar på en månad, utspritt, sköter kropp, mat och hygien. Alltid

Det som är så jävla synd att jag vet bara en till som är som jag och vi skriver en bok tillsammans.

Tjackpundare som gör bryt och e allmänt pundiga förstör för oss andra brukare och dom fattar inte vilken potential amfetamin har om man använder ruset rätt.

Mm... Men du har hela livet kvar.....
Jag tror inte på det där. Sett för många som ödelagt sina liv över de där skiten.
Men visst finns bergsklättrare som lyckats bli gamla också. Men jag uppskattar pundare som är duktiga på att punda.
Men dom är bara duktiga i förhållande till andra pundare dvs en redan låg nivå.
Visst man kan vara enormt kreativ när man använder vad som helst om man verkligen bestämmer sig för det. Men i slutändan är de bara en ursäkt för att få knarka. Vilket är gött.
Men gör det själv inte något mer.

folk som är mestadels nyktra tycker bara de rätt sorgligt.
De flesta slutar med att dom bara jobbar och går sen hem till en lägenhet i ensamhet och knarkar. För ingen står ut att vara med dom.
Det är den verkliga potentialen. Men hey alla lever som dom vill lycka till.
Citera
2024-09-07, 10:27
Avslutad
Har ingen aning om hur fungerande amfetaminbruk är: men igår ,sent,observerade jag en kille och en tjej i ca 21-22 års åldern. Normalt klädda men det första som slog mig var att de verkade gå med förutom väska, enkla typ stora Ikeabagar fyllda med div junk. Killen gick glatt fram och prata med ett par till synes helt normala ”städade” uteliggare i 40 års åldern. Hursomhelst så var det två saker jag på 30 sek noterade på det yngre paret som jag tror tydde på amfetaminmissbruk. Tjejen var smal och blek på ett lite konstigt sätt. Liksom i hela kroppen, lite utmärglad. Killen var helt klart påverkad men tror inte av alkohol. Han hade några ryckiga slängiga rörelser koncentrerat till överkroppen men gick rakt. Tyckte det var lite sorgligt liksom att de var on a road to hell. Inte vet jag men får du så där ryckiga rörelser så skulle jag direkt reagera på en arbetsplats eller överallt. Har aldrig varit med om att en alkoholpåverkad med så svängiga yviga rörelser på armar och överkropp kunnat gå helt rakt och obehindrat som den här killen gjorde. Ansikte och tal såg på avstånd vaket och inte sluddrande i samtal.
Senast redigerad av lone star 2024-09-07 kl. 10:34.
Citera
2024-09-15, 06:35
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Du pajar dock kropp & själ i längden med ditt bruk/missbruk. Förnekelse kan bara sitta kvar så länge men verkligheten brukar kommer i kapp.

Jag håller med. Känt så starkt för att gå & hänga mig, just för hur jävligt det är att bryta med Tjosan...Ett helvete. Inte nog med det, all annan ångest & skit man drar på sig, pga Tjoet..Jag blir helt jävla fucked up..Usch

Det är så jävla sant. Som en äldre tjackis sa till mig, i början av mitt Tjoande.."Ta vara på den första tiden..Det går snabbt."
Senast redigerad av wagisblom 2024-09-15 kl. 06:37.
Citera
2024-09-15, 09:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
Jag håller med. Känt så starkt för att gå & hänga mig, just för hur jävligt det är att bryta med Tjosan...Ett helvete. Inte nog med det, all annan ångest & skit man drar på sig, pga Tjoet..Jag blir helt jävla fucked up..Usch

Det är så jävla sant. Som en äldre tjackis sa till mig, i början av mitt Tjoande.."Ta vara på den första tiden..Det går snabbt."
Trappa ned på tjacket och ut och leta toppisar som växer nu! Mikrodos 2-3 gånger per vecka är bra för att bilda nya “connections” i hjärnan. Medel-stora doser är bra för hitta ny vägledning och bryta gamla mönster/vanor.
Senast redigerad av Doktor.D 2024-09-15 kl. 09:06.
Citera
2024-09-15, 20:40
Medlem
Citat:

Jag håller med dig, delvis.
Problemet, som jag ser det, med självmedicinering är att utan en doktor, shaman, guru eller liknande så bör måste man nog vara väldigt uppmärksam på vad som händer.
För ska man dra medicinkortet så måste man ge upp njutningen. Medicin ska ju bota sjukdomar och hela dig. Det brukar oftast inte vara någon trevlig resa. Men när jag läser i dessa trådar så verkar det hela tiden handla om att undvika just den obehagliga känslan (ångest, depression mm). Det som löser den uppgiften momentant är Dr Feelgood, droger. Men det blir ju bara att man skjuter problemen framför sig, och i värsta fall till den grad att det blir svårare att ta i tu med problemet när man nu anser sig ha tid och möjlighet.
Citera
2024-09-21, 20:38
Medlem
tjackiiiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgonKarman
Jag håller med dig, delvis.
Problemet, som jag ser det, med självmedicinering är att utan en doktor, shaman, guru eller liknande så bör måste man nog vara väldigt uppmärksam på vad som händer.
För ska man dra medicinkortet så måste man ge upp njutningen. Medicin ska ju bota sjukdomar och hela dig. Det brukar oftast inte vara någon trevlig resa. Men när jag läser i dessa trådar så verkar det hela tiden handla om att undvika just den obehagliga känslan (ångest, depression mm). Det som löser den uppgiften momentant är Dr Feelgood, droger. Men det blir ju bara att man skjuter problemen framför sig, och i värsta fall till den grad att det blir svårare att ta i tu med problemet när man nu anser sig ha tid och möjlighet.

Har försökt skjuta undan min ångest och depression i snart 20 år utan resultat om man inte nu ska räkna in "självmedicineringen". Läkarna gör inte ett skit nuförtiden, faktiskt. Förutom att skriva ut massa lagliga SUBSTANSER så man mår FÖR bra för att sedan trycka i en andra SUBSTANSER som gör en till en levande zombie utan känslor what so ewwwwah. Tror jag käkat alla piller som Svea rike tillåter utan ens att vara i närheten av samma resultat och mående. Kan jag lösa problemet bara för nån minut är jag glad 🤷 tjack kanske inte är den bästa lösningen, i know. Många som går ner sig nått så oerhört i skiten.

Den dagen Sverige öppnar ögonen och blir lite mer liberala. Den jävla dagen kommer fler kunna må bra. Nu är detta en CS tråd men cannabis borde fan legaliseras i medicinsk syfte, som amfetamin.

Nu ska jag sluta skriva innan jag snöat in mig helt 😅

Fred, kärlek och tjack ♥️
Citera
2024-09-22, 23:53
Medlem
Citat:
Har försökt skjuta undan min ångest och depression i snart 20 år utan resultat om man inte nu ska räkna in "självmedicineringen". Läkarna gör inte ett skit nuförtiden, faktiskt. Förutom att skriva ut massa lagliga SUBSTANSER så man mår FÖR bra för att sedan trycka i en andra SUBSTANSER som gör en till en levande zombie utan känslor what so ewwwwah. Tror jag käkat alla piller som Svea rike tillåter utan ens att vara i närheten av samma resultat och mående. Kan jag lösa problemet bara för nån minut är jag glad 🤷 tjack kanske inte är den bästa lösningen, i know. Många som går ner sig nått så oerhört i skiten.

Den dagen Sverige öppnar ögonen och blir lite mer liberala. Den jävla dagen kommer fler kunna må bra. Nu är detta en CS tråd men cannabis borde fan legaliseras i medicinsk syfte, som amfetamin.

Nu ska jag sluta skriva innan jag snöat in mig helt 😅

Fred, kärlek och tjack ♥️

Jag är som sagt skeptisk. Jag är helt och hållet med dig angående läkemedelsindustrin. Det är en riktig soppa. Men titta hur det ser ut i Kanada och USA nu för tiden. Det är en mardröm. Och jag tror inte ”bara” det beror på att kapitalet kidnappat medicinalplantorna och byggt ett Disneyland runt dom. Jag tror gemene man har väldigt svårt att hantera substanser som ger ett sådant välmående utan att hamna i någon form av missbruk. Jag har en polare som är tjackis, han ser ut som en stabil kille. Men faktum är att så fort det blåser lite motvind så måste han kompensera på något vis. Jag tror vi mår bäst av att försöka bli bekväma med sådant som är obehagligt. Det stärker oss. Och det finns sätt att läka sår på utan att fuska. Och missförstå mig inte. Jag har väldigt stor respekt för alla dom fina plantmediciner som kan göra underverk. Jag tror bara att någon som kan sin sak ska administrera dessa så att vi inte går ur askan i elden så att säga. Ifall vi bara fokuserar på att det ska vara skönt och att vi ska ”må bra” så riskerar vi att missa målet lite grann. Målet borde ju vara att bli friska, för då kommer vi ju må bra som ett resultat av det. Även om medicinen kan vara jobbig att ta. Men letar vi efter sådant som ger en härlig känsla så kanske resultatet blir något annat… Det är ju naturligtvis upp till envar att bedöma hur bra man känner sig själv. Men jag tycker det är värt att kommentera i varje fall.
Allt väl, och lycka till min vän😘
Senast redigerad av EgonKarman 2024-09-22 kl. 23:56. Anledning: Felstavningar
Citera
2024-09-24, 16:19
Medlem
swimp78s avatar
Jag tror kontrollerat amfetaminbruk är möjligt - om man begränsas av recept och regelbundna hälsokontroller - men att det är ytterst få som lyckas bruka och dosera amfetamin på egen hand utan recept. Är det upp till en själv hur mycket man ska dosera tror jag att det eskalerar
Citera
2024-09-26, 18:25
Avslutad
Kört nästan dagligen sedan april/maj ungefär. Insåg nu precis att jag kört 3 gram på mindre än ett dygn. Kör allt nasalt också så frågan är hur mycket som hade behövts om jag tog det oralt. Hur lång paus behövs för att normalisera toleransen igen? On topic så fungerar jag ganska normalt än så länge men det hade verkligen inte gjort det med ett heltidsjobb så att säga. Det funkar bra liksom inga ATs ingen noja eller ångest, nästan inga pundiga grejer med munnen eller käken längre heller.. Allt är bra förutom de sjuka mängder det börjar bli som kostar en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in