Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-21, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Sikta in dig på någon av områdena i Solna/Sumpan.

Det här är Stockholm. Allt finns en stenkast bort.

Oroa dig mindre och lev mer.

Ör är ett jättemysigt område om du frågar mig. Nära till flera olika idrottsaktiviteter och parker. Perfekt om man har ungar som spelar tennis, åker skateboard etc. Och dom ska bygga vidare där vid "träsket"

2 min att cykla till Solna Station. Men det finns så klart många smultronställen runt om solna/sumpan förutom Ör.

”Oroa dig mindre och lev mer”
Du har inte barn va?
Citera
2024-09-21, 11:28
Medlem
Twitterturkens avatar
En sådan här tråd kommer bara locka till sig massor av "Pelle, 22 år, som bott i Solna hela sitt liv" som säger att just Solna är det bästa stället man kan bo på.

Istället för att tro blint på vad Pelle säger så kan du förlita dig på statistik istället.

Stockholms stad publicerar årligen statistik över alla statsdelar på denna sida:
https://start.stockholm/om-stockholms-stad/utredningar-statistik-och-fakta/statistik/omradesfakta/

I denna statistik så kan vi se att t.ex. i Mälarhöjden så är 1.5% afrikaner och den genomsnittliga personen där tjänar 49 tusen i månaden.

En kilometer bort, i Bredäng, är 13% av invånarna afrikaner och den genomsnittliga personen "tjänar" 25 tusen i månaden.

Sedan kan man ta fram en egen trygghetsindex, typ andel med utomeuropeisk bakgrund delat på medelinkomst gånger andel med eftergymnasial utbildning. Högst slutsumma vinner.
Citera
2024-09-26, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
En sådan här tråd kommer bara locka till sig massor av "Pelle, 22 år, som bott i Solna hela sitt liv" som säger att just Solna är det bästa stället man kan bo på.

Istället för att tro blint på vad Pelle säger så kan du förlita dig på statistik istället.

Stockholms stad publicerar årligen statistik över alla statsdelar på denna sida:
https://start.stockholm/om-stockholms-stad/utredningar-statistik-och-fakta/statistik/omradesfakta/

I denna statistik så kan vi se att t.ex. i Mälarhöjden så är 1.5% afrikaner och den genomsnittliga personen där tjänar 49 tusen i månaden.

En kilometer bort, i Bredäng, är 13% av invånarna afrikaner och den genomsnittliga personen "tjänar" 25 tusen i månaden.

Sedan kan man ta fram en egen trygghetsindex, typ andel med utomeuropeisk bakgrund delat på medelinkomst gånger andel med eftergymnasial utbildning. Högst slutsumma vinner.

Intressant. Ja, den socioekonomiska gränsen mellan Bredäng och Mälarhöjden är knivskarp och har alltid varit. Bredäng är ett invandrarghetto och en del av miljonprogrammet medan Mälarhöjden är ett villaområde för de mer välbärgade. Måste trots det säga att Bredäng inte är så farligt som vissa kan tro. Det är ganska välskött och kan t om vara trevligt att traska runt där på promenad. Sen ligger ju Lyran där också!

Det finns inga "afrikaner" av kaostypen i Mälarhöjden (ser knappt några mörkhyade överhuvudtaget). De har liksom inte mycket där att göra bland miljonärsvillorna och hyresrätter finns det inte vad jag vet. Relevant artikel som tar upp just det jag beskriver: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ddjvX1/pa-ena-sidan-ghetto--pa-andra-lugnet

Jag har dock inget emot Afrikaner generellt. Har bott i Djursholm och där hade vi iranier och enstaka arab/afrikan i området, men de var alla antingen diplomater eller välbärgade. Dvs, inga problem då vi alla hade samma sociala status och talade samma språk, dvs pengar

Min personliga favoritorter i Stockholm är:

1. Djursholm
2. Lidingö
3. Mälarhöjden
4. Saltsjöbaden
5. Bromma
Senast redigerad av Razler 2024-09-26 kl. 00:50.
Citera
2024-09-26, 17:32
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razler
I

1. Djursholm
2. Lidingö
3. Mälarhöjden
4. Saltsjöbaden
5. Bromma
Ingen skugga över Mälarhöjden generellt men hur fasiken kan du nämna det området i samma anda som Lidingö och Djursholm? Då borde Vaxholm eller Saltsjö-Duvnäs komma före på listan i sådana fall.

Bara det faktum att man i Mälarhöjden i så hög grad behöver bygga murar och övervakningskameror för att bekämpa klientelet som kommer över från röda linjens ändstationer gör att man inte kan klassa området i samma kategori som dom andra på din lista.

Men visst, man kan tycka olika.
Citera
2024-09-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Ingen skugga över Mälarhöjden generellt men hur fasiken kan du nämna det området i samma anda som Lidingö och Djursholm? Då borde Vaxholm eller Saltsjö-Duvnäs komma före på listan i sådana fall.

Bara det faktum att man i Mälarhöjden i så hög grad behöver bygga murar och övervakningskameror för att bekämpa klientelet som kommer över från röda linjens ändstationer gör att man inte kan klassa området i samma kategori som dom andra på din lista.

Men visst, man kan tycka olika.

Murar? Vad är det för absurda påståenden Däremot om du åker till Djursholm eller Lidingö kommer du se ganska rejäla grindar, kameror och t om ronderande väktare.

Om dina påståenden vore sanna skulle inte villorna längst med Pettersbergsvägen gå för 25-30 mkr. Du får knappt en villa alls för under 14 mkr i Mälarhöjden om du nu inte lyckas hitta ett ruckel.

Jag gillar Mälarhöjden pga det centrala läget, närheten till vattnet och de fina promenadstråken. Det infinner sig en mer gemytlig bykänsla där som du inte finner på många andra ställen enligt min mening. Det är ett relativt homogent område med nästan bara svenska barn i skolan. Enda gången du märker av babbarna är om du åker tunnelbana, men vad gör det? Du går av, de åker vidare. 15 min raka spåret in till city är perfekt avstånd.

Men som sagt, det jag framför allt gillar med Mälarhöjden är att du får mycket hög socioekonomisk standard i kombination med ett extremt centralt läge. Det får jag inte ens i Lidingö eller Djursholm på samma sätt. Exempelvis är Lidingö generellt sett trevligt, men kommunikationerna är långt ifrån de bästa. För mig är läget viktigt då jag föredrar lite puls och närhet till alla restauranger och nöjen som centrala Stockholm har att erbjuda.

Vaxholm är fint, men vad fan ska jag ute i Vaxholm att göra? Ligger ut åt helvete. Är inte pensionär. Skulle bli duktigt uttråkad.
Senast redigerad av Razler 2024-09-26 kl. 21:36.
Citera
2024-09-26, 22:37
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Murar? Vad är det för absurda påståenden Däremot om du åker till Djursholm eller Lidingö kommer du se ganska rejäla grindar, kameror och t om ronderande väktare.

Om dina påståenden vore sanna skulle inte villorna längst med Pettersbergsvägen gå för 25-30 mkr. Du får knappt en villa alls för under 14 mkr i Mälarhöjden om du nu inte lyckas hitta ett ruckel.
Nja, sist jag gick längst med Pettersbergsvägen så slogs jag av hur mycket åtgärder folk hade tagit för att få trygghet. Lappar om kamerabevakning och larm, olika fundament som satts upp för att förhindra insyn och tillgång etc. Ger en föraning om en nervositet för brottslighet som saknas på platser som Lidingö och Djursholm. Visst finns det larm och grindar på dom platserna, men dom ligger tillräckligt avsides och krångligt för packet att ta sig in och härja.

I min mening så ligger Mälarhöjden snäppet över Älvsjö villastad, men är knappast i samma liga som dom andra områdena du nämner, just pga närheten till "särskilt utsatta områden" inom promenadavstånd.
Citera
2024-09-27, 13:16
Medlem
Citat:
Nja, sist jag gick längst med Pettersbergsvägen så slogs jag av hur mycket åtgärder folk hade tagit för att få trygghet. Lappar om kamerabevakning och larm, olika fundament som satts upp för att förhindra insyn och tillgång etc. Ger en föraning om en nervositet för brottslighet som saknas på platser som Lidingö och Djursholm. Visst finns det larm och grindar på dom platserna, men dom ligger tillräckligt avsides och krångligt för packet att ta sig in och härja.

Haha, så ser det ut i ALLA välbärgade områden, det är fullt normalt att folk tänker på både insyn och säkerhet när man har värdesaker att skydda. Ska det behöva förklaras för dig? Det är verkligen ingenting som sticker ut i Mälarhöjden. Jisses Du nämnde "murar", jag frågar igen, vilka murar? Totalt överdrivna lögner.

Sådana här diskussioner blir så töntiga när det kommer tomtar och drar en massa påhitt ur röven. Vem som helst kan sitta här och ljuga. Ta fram fakta istället om du nu påstår att det är ett "dåligt" område med hög otrygghet. Var finner jag denna fakta? Har du frågat Mälarhöjdsborna? Varför tror du villorna i Mälarhöjden oftast går för 15 mkr och upp din dumskalle.

Citat:
I min mening så ligger Mälarhöjden snäppet över Älvsjö villastad, men är knappast i samma liga som dom andra områdena du nämner, just pga närheten till "särskilt utsatta områden" inom promenadavstånd.

Du får väl tycka vad du vill, men att det enbart är "snäppet" över Älvsjö är trams. Älvsjö är ett dräggställe i jämförelse med relativt dåliga kommunikationer och en massa drägg som hänger i centrum och vid pendeln. Det är STOR skillnad i snittpriser jämfört med Mälarhöjden. I Älvsjö hittar du frekvent villor för 6 mkr på marknaden, det gör du knappast i Mälarhöjden. Återigen belyser detta att du antingen inte vet vad du pratar om eller är bitter för att du inte har råd att bo i Mälarhöjden.

Saltsjöbaden ligger exempelvis nära ghettot Fisksätra, men är trots det betraktat som ett av Stockholms finaste villaområden. I Lidingö skedde nyligen ett mord och det tar sig allt möjligt drägg dit (bland annat inbrottstjuvar), men är fortfarande att betrakta som ett av de finaste områdena.

Vad menar du är farligt i Mälarhöjden/Bredäng? Jag promenerar till Bredäng i princip dagligen. Händer inte ett skit där och är en riktigt trevlig förort med mycket grönska och stora ängar. Jag skulle t om argumentera för att närheten till Bredäng/Lyran och dess badplatser och grönområden är en av Mälarhöjdens styrkor. Vad ska du göra i Älvsjö? Bada i Långsjön som luktar bajs?

Hur mycket inbrott eller våldsdåd sker i Mälarhöjden jämfört med andra villaorter? Kom igen, nu fram med fakta. Dina påståenden och tyckanden är fullständigt ointressanta att höra. Marknadspriserna talar redan emot dig, så gör dig inte dummare än vad du är.

Det var JUST DETTA "Twitterturken" menade med sitt inlägg. Du är precis den typ av användare som är problemet i trådar som dessa. Men jag fortsätter gärna debattera detta ämne för att belysa för alla hur mycket du ljuger och hur lite kunskap du besitter om Stockholms olika villaområden.
Senast redigerad av Razler 2024-09-27 kl. 13:22.
Citera
2024-09-27, 21:12
Medlem
Bestämde mig för att kolla upp slutpriserna så vi får lite fakta på bordet istället för en massa tramsigt tjafsande och tyckande.

Slutpris median (villa):

• 1. Djursholm: 18.194 mkr
  • 2. Lidingö: 15.899 mkr
  • 3. Danderyd: 15.007 mkr
  • 4. Gamla Enskede: 13.898 mkr
  • 5. Saltsjöbaden: 12.605 mkr
  • 6. Bromma: 12.155 mkr
  • 7. Mälarhöjden: 11.850 mkr
  • 8. Nacka: 10.099 mkr
  • 9. Täby: 9.499 mkr
  • 10. Saltsjö-Boo: 9.304 mkr
  • 11. Älvsjö: 8.753 mkr
  • 12. Vaxholm: 8.301 mkr
  • 13. Tyresö: 7.969 mkr

Källa: Hemnet

Sveriges dyraste adresser 2023 (snittpris):

• 1. Örnbogatan, Bromma: 23.258 mkr
  • 2. Apelvägen, Danderyd: 21.040 mkr
  • 3. Västerängsvägen, Danderyd: 15.080 mkr
  • 4. Grönviksvägen, Bromma: 14.328 mkr
  • 5. Vikingagatan, Limhamn: 14.082 mkr
  • 6. Strandvägen, Tyresö: 13.860 mkr
  • 7. Ynglingavägen, Danderyd: 13.260 mkr
  • 8. Österängsvägen, Danderyd: 12.985 mkr
  • 9. Krokvägen, Enskede: 12.842 mkr
  • 10. Storsvängen, Mälarhöjden: 12.325 mkr

Källa: https://www.fastighetsnytt.se/fastighetsmarknad/bostader/lista-brommagata-i-topp-bland-sveriges-dyraste-adresser/
Senast redigerad av Razler 2024-09-27 kl. 21:17.
Citera
2024-09-28, 18:39
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Haha, så ser det ut i ALLA välbärgade områden, det är fullt normalt att folk tänker på både insyn och säkerhet när man har värdesaker att skydda. Ska det behöva förklaras för dig? Det är verkligen ingenting som sticker ut i Mälarhöjden. Jisses Du nämnde "murar", jag frågar igen, vilka murar? Totalt överdrivna lögner.

Sådana här diskussioner blir så töntiga när det kommer tomtar och drar en massa påhitt ur röven. Vem som helst kan sitta här och ljuga. Ta fram fakta istället om du nu påstår att det är ett "dåligt" område med hög otrygghet. Var finner jag denna fakta? Har du frågat Mälarhöjdsborna? Varför tror du villorna i Mälarhöjden oftast går för 15 mkr och upp din dumskalle.

Du får väl tycka vad du vill, men att det enbart är "snäppet" över Älvsjö är trams. Älvsjö är ett dräggställe i jämförelse med relativt dåliga kommunikationer och en massa drägg som hänger i centrum och vid pendeln. Det är STOR skillnad i snittpriser jämfört med Mälarhöjden. I Älvsjö hittar du frekvent villor för 6 mkr på marknaden, det gör du knappast i Mälarhöjden. Återigen belyser detta att du antingen inte vet vad du pratar om eller är bitter för att du inte har råd att bo i Mälarhöjden.

Saltsjöbaden ligger exempelvis nära ghettot Fisksätra, men är trots det betraktat som ett av Stockholms finaste villaområden. I Lidingö skedde nyligen ett mord och det tar sig allt möjligt drägg dit (bland annat inbrottstjuvar), men är fortfarande att betrakta som ett av de finaste områdena.

Vad menar du är farligt i Mälarhöjden/Bredäng? Jag promenerar till Bredäng i princip dagligen. Händer inte ett skit där och är en riktigt trevlig förort med mycket grönska och stora ängar. Jag skulle t om argumentera för att närheten till Bredäng/Lyran och dess badplatser och grönområden är en av Mälarhöjdens styrkor. Vad ska du göra i Älvsjö? Bada i Långsjön som luktar bajs?

Hur mycket inbrott eller våldsdåd sker i Mälarhöjden jämfört med andra villaorter? Kom igen, nu fram med fakta. Dina påståenden och tyckanden är fullständigt ointressanta att höra. Marknadspriserna talar redan emot dig, så gör dig inte dummare än vad du är.

Det var JUST DETTA "Twitterturken" menade med sitt inlägg. Du är precis den typ av användare som är problemet i trådar som dessa. Men jag fortsätter gärna debattera detta ämne för att belysa för alla hur mycket du ljuger och hur lite kunskap du besitter om Stockholms olika villaområden.
Varför är du så otrevlig? Det hjälper knappast din argumentation.

Diskussionen handlade om huruvida Mälarhöjden är i samma klass som Djursholm, Lidingö och Saltsjöbaden. Jag hävdar att det inte är det baserat på att det geografiskt ligger för nära brottsbelastade områden som Bredäng, Sätra och i förlängningen Fittja och resten av röda linjens betongområden med nätverksbrottslighet och annat. Mälarhöjden är fortfarande ett trevligt villaområde men dom faktumen jag räknade upp i mitt förra stycke gör ändå att inga Wallenbergare, Bonnier, Rausing eller Bennet skulle vilja bosätta sig där. Varför göra det när man kan isolera sig i Djursholm eller på Lidingö?

Gällande Saltsjöbaden och Fisksätra så stämmer det att Fiskis drar ner attraktionen för Saltsjöbaden, men det hela räddas ändå av att Fisksätra är så litet och att en kilometerlång skog är placerad mellan dom olika bostadsområdena. Fisksätra har också absolut någon liten form av organiserad brottslighet, men det kan heller inte mäta sig på långa vägar mellan den våldsutövande nätverkskriminalitet som finns i Bredäng, Sätra och resten av Skärholmen.

Nu när du svarar på mitt inlägg, försök att göra det utan personangrepp och förolämpningar på min person.
Citera
2024-09-29, 12:48
Medlem
Citat:
Varför är du så otrevlig? Det hjälper knappast din argumentation.

Diskussionen handlade om huruvida Mälarhöjden är i samma klass som Djursholm, Lidingö och Saltsjöbaden.

Haha nej, nu ljuger du. Det är inte vad diskussionen handlar om. Ingen har påstått något sådant. Jag skrev min personliga lista vilka områden jag föredrar att bo i och du hittade på en massa saker utifrån detta. För mig personligen överträffar Mälarhöjden dock Saltsjöbadet pga det geografiska läget. Saltis är fint men ligger pissigt till tycker jag. Passar bättre trötta pensionärer.

Citat:
Jag hävdar att det inte är det baserat på att det geografiskt ligger för nära brottsbelastade områden som Bredäng, Sätra och i förlängningen Fittja och resten av röda linjens betongområden med nätverksbrottslighet och annat.

Mälarhöjen har inte ett skit med dessa områden att göra förutom att det råkar gränsa till Bredäng. Hur ofta ser du babbar från Bredäng eller Sätra hänga i Mälarhöjden haha. Händer aldrig. Och vad i helvete har Fittja med Mälarhöjden att göra?? De vet väl knappt vart Mälarhöjden ligger. Du framstår som förståndshandikappad.

Palo Alto i Kalifornien är en tech-hub för extremt rika dollarmiljonärer och gränsar till East Palo Alto som är ett fattigt ghetto. Beverly Hills ligger i nära anslutning till smutsiga mid-city LA. Sånt är mycket vanligt i USA och något vi kommer se mer och mer av i Sverige. Bredäng är dock ett paradis jämfört med dessa områden lol.

För rättvisans skull kan tilläggas att alla som någonsin besökt Bredäng vet att det är helt odramatiskt och en väldigt fin plats. Det är för övrigt också varför campingen där är så populär och lockar till sig stora mängder internationella turister varje sommar. Turisterna är inte rädda men du är? Haha din jävla idiot, du låter som en feg liten tönt. Buhu hjälp Bredäng är faaaarligt. Jag promenerar till Bredäng varje dag i flera år, vad ska hända menar du? Att jag träffas av en fotboll när barnen leker? Jag går till torget och handlar billig mat och frukt av hög kvalitet, njuter av de gröna omgivningarna och badet, sen promenerar jag tillbaka till Mälarhöjden. Eller kanske besöker det världsberömda cafet Lyran i Bredäng för käk och en öl. Finns inget bättre.

Citat:
Mälarhöjden är fortfarande ett trevligt villaområde men dom faktumen jag räknade upp i mitt förra stycke gör ändå att inga Wallenbergare, Bonnier, Rausing eller Bennet skulle vilja bosätta sig där. Varför göra det när man kan isolera sig i Djursholm eller på Lidingö?

"Isolera sig" hahahaha. Det är inte som att kaosbabbarna inte har bil och tar sig var som helst för att begå brott din dumma jävla sosse. Tror du inte saker händer på Lidingö (mord för två dagar sedan) eller Danderyd? Hur lätt som helst ta sig från Kista, Rinkeby eller Husby till Danderyd och begå inbrott, vilket också händer: https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/juni/28/28-juni-11.09-stoldinbrott-taby/ https://www.mitti.se/nyheter/flicka-gomde-sig-under-pagaende-inbrott--tva-gripna-6.3.232708.24e6f1fae3

Bostadsinbrotten har sjunkit med två tredjedelar sedan de värsta åren 2018 och 2019 men Danderyd är trots det en plats med många bostadsinbrott per capita i jämförelse med många andra storstadskommuner. https://meetingsplus.danderyd.se/valkommen-till-danderyds-kommuns-motesportal-sv/namnder-styrelser/kommunstyrelsen/kommunstyrelsen-2023-01-16/agenda/lagesbild-2022-brott-och-trygghet-i-danderydpdf?downloadMode=open

Vill man med andra ord undvika inbrott och brottslighet ska man inte bo i Danderyd.

Saltsjöbaden grundades för övrigt av Wallenberg, Djursholm av Palme, så det är naturligt att en viss grupp historiskt hållit till i dessa områden. Mälarhöjden grundades som ett sommartillhåll för välbärgade Stockholmare. Än idag bor i princip enbart välbärgade där. Du är en ignorant idiot med andra ord som saknar kunskap och erfarenhet för att kunna dra relevanta slutsatser.

Citat:
Gällande Saltsjöbaden och Fisksätra så stämmer det att Fiskis drar ner attraktionen för Saltsjöbaden, men det hela räddas ändå av att Fisksätra är så litet och att en kilometerlång skog är placerad mellan dom olika bostadsområdena. Fisksätra har också absolut någon liten form av organiserad brottslighet, men det kan heller inte mäta sig på långa vägar mellan den våldsutövande nätverkskriminalitet som finns i Bredäng, Sätra och resten av Skärholmen.

Både Saltsjöbaden och Mälarhöjden är några av de tryggaste områdena i Stockholm, det var min poäng din tröga dumskalle. Om du påstår annat får du dra fram statistik. Alla som någonsin besökt Mälarhöjden eller bor där vet att du är fullständigt efterbliven haha. Vad är det du påstår? Att alla på linjen hoppar av i Mälarhöjden? Jisses, du är så jävla dum. Finns inga babbar i Mälarhöjden. De har inget där att göra. De skulle sticka ut direkt.

Citat:
Nu när du svarar på mitt inlägg, försök att göra det utan personangrepp och förolämpningar på min person.

Det går inte när man har med lågbegåvade dumskallar att göra. Din argumentation saknar helt substans och utgörs enbart av en massa känsloargument. Dä liiiiigger näääära Breeeedäng buhu buhu. Jaha OK!??

Du har inte råd att bo i Mälarhöjden, så fortsätt grina din löjliga sosse. Om NÅGOT av det skitsnack du drog ur röven stämde skulle inte Mälarhöjden ligga på top 10 bland HELA SVERIGES dyraste gator. Jag låter siffrorna tala igen...

Slutpris median (villa):

1. Djursholm: 18.194 mkr
2. Lidingö: 15.899 mkr
3. Danderyd: 15.007 mkr
4. Gamla Enskede: 13.898 mkr
5. Saltsjöbaden: 12.605 mkr
6. Bromma: 12.155 mkr
7. Mälarhöjden: 11.850 mkr
8. Nacka: 10.099 mkr
9. Täby: 9.499 mkr
10. Saltsjö-Boo: 9.304 mkr
11. Älvsjö: 8.753 mkr
12. Vaxholm: 8.301 mkr
13. Tyresö: 7.969 mkr

Källa: Hemnet

Sveriges dyraste adresser 2023 (snittpris):

1. Örnbogatan, Bromma: 23.258 mkr
2. Apelvägen, Danderyd: 21.040 mkr
3. Västerängsvägen, Danderyd: 15.080 mkr
4. Grönviksvägen, Bromma: 14.328 mkr
5. Vikingagatan, Limhamn: 14.082 mkr
6. Strandvägen, Tyresö: 13.860 mkr
7. Ynglingavägen, Danderyd: 13.260 mkr
8. Österängsvägen, Danderyd: 12.985 mkr
9. Krokvägen, Enskede: 12.842 mkr
10. Storsvängen, Mälarhöjden: 12.325 mkr

Källa: https://www.fastighetsnytt.se/fastig...aste-adresser/

Villor i Mälarhöjden ute till försäljning just nu:

Pettersbergsvägen 42: 23.8 mkr
Båtsmanskroken 38: 20+ mkr
Båtängsvägen 3: 17 mkr
Båtsmansklevet 3: 16.7 mkr
Tenngjutargränd 4: 15.9 mkr
Hjortsbergsvägen 62: 15 mkr

Grina mer.
Senast redigerad av Razler 2024-09-29 kl. 13:42.
Citera
2024-09-30, 12:30
Medlem
Russofils avatar
Citat:
Intressant. Ja, den socioekonomiska gränsen mellan Bredäng och Mälarhöjden är knivskarp och har alltid varit. Bredäng är ett invandrarghetto och en del av miljonprogrammet medan Mälarhöjden är ett villaområde för de mer välbärgade. Måste trots det säga att Bredäng inte är så farligt som vissa kan tro. Det är ganska välskött och kan t om vara trevligt att traska runt där på promenad. Sen ligger ju Lyran där också!

Det finns inga "afrikaner" av kaostypen i Mälarhöjden (ser knappt några mörkhyade överhuvudtaget). De har liksom inte mycket där att göra bland miljonärsvillorna och hyresrätter finns det inte vad jag vet. Relevant artikel som tar upp just det jag beskriver: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ddjvX1/pa-ena-sidan-ghetto--pa-andra-lugnet

Jag har dock inget emot Afrikaner generellt. Har bott i Djursholm och där hade vi iranier och enstaka arab/afrikan i området, men de var alla antingen diplomater eller välbärgade. Dvs, inga problem då vi alla hade samma sociala status och talade samma språk, dvs pengar

1. Djursholm
2. Lidingö
3. Mälarhöjden
4. Saltsjöbaden
5. Bromma

Täby då?
Citera
2024-09-30, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russofil
Täby då?

Jag har inte jättebra koll på just Täby. Det jag hört är att det tappat lite i attraktion senaste åren, men det är bara hörsägen. Finns nog andra här som kan komma med bättre input.

Min gissning är dock att Täby är ett toppenställe. Det har ju alltid betraktats som highclass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in