Citat:
Ursprungligen postat av
Faustik-Funk
Varför är du så otrevlig? Det hjälper knappast din argumentation.
Diskussionen handlade om huruvida Mälarhöjden är i samma klass som Djursholm, Lidingö och Saltsjöbaden.
Haha nej, nu ljuger du. Det är inte vad diskussionen handlar om. Ingen har påstått något sådant. Jag skrev min personliga lista vilka områden jag föredrar att bo i och du hittade på en massa saker utifrån detta. För mig personligen överträffar Mälarhöjden dock Saltsjöbadet pga det geografiska läget. Saltis är fint men ligger pissigt till tycker jag. Passar bättre trötta pensionärer.
Citat:
Jag hävdar att det inte är det baserat på att det geografiskt ligger för nära brottsbelastade områden som Bredäng, Sätra och i förlängningen Fittja och resten av röda linjens betongområden med nätverksbrottslighet och annat.
Mälarhöjen har inte ett skit med dessa områden att göra förutom att det råkar gränsa till Bredäng. Hur ofta ser du babbar från Bredäng eller Sätra hänga i Mälarhöjden haha. Händer aldrig. Och vad i helvete har Fittja med Mälarhöjden att göra?? De vet väl knappt vart Mälarhöjden ligger. Du framstår som förståndshandikappad.
Palo Alto i Kalifornien är en tech-hub för extremt rika dollarmiljonärer och gränsar till East Palo Alto som är ett fattigt ghetto. Beverly Hills ligger i nära anslutning till smutsiga mid-city LA. Sånt är mycket vanligt i USA och något vi kommer se mer och mer av i Sverige. Bredäng är dock ett paradis jämfört med dessa områden lol.
För rättvisans skull kan tilläggas att alla som någonsin besökt Bredäng vet att det är helt odramatiskt och en väldigt fin plats. Det är för övrigt också varför campingen där är så populär och lockar till sig stora mängder internationella turister varje sommar. Turisterna är inte rädda men du är? Haha din jävla idiot, du låter som en feg liten tönt. Buhu hjälp Bredäng är faaaarligt. Jag promenerar till Bredäng varje dag i flera år, vad ska hända menar du? Att jag träffas av en fotboll när barnen leker? Jag går till torget och handlar billig mat och frukt av hög kvalitet, njuter av de gröna omgivningarna och badet, sen promenerar jag tillbaka till Mälarhöjden. Eller kanske besöker det världsberömda cafet Lyran i Bredäng för käk och en öl. Finns inget bättre.
Citat:
Mälarhöjden är fortfarande ett trevligt villaområde men dom faktumen jag räknade upp i mitt förra stycke gör ändå att inga Wallenbergare, Bonnier, Rausing eller Bennet skulle vilja bosätta sig där. Varför göra det när man kan isolera sig i Djursholm eller på Lidingö?
"Isolera sig" hahahaha. Det är inte som att kaosbabbarna inte har bil och tar sig var som helst för att begå brott din dumma jävla sosse. Tror du inte saker händer på Lidingö (mord för två dagar sedan) eller Danderyd? Hur lätt som helst ta sig från Kista, Rinkeby eller Husby till Danderyd och begå inbrott, vilket också händer:
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/juni/28/28-juni-11.09-stoldinbrott-taby/ https://www.mitti.se/nyheter/flicka-gomde-sig-under-pagaende-inbrott--tva-gripna-6.3.232708.24e6f1fae3
Bostadsinbrotten har sjunkit med två tredjedelar sedan de värsta åren 2018 och 2019 men Danderyd är trots det en plats med många bostadsinbrott per capita i jämförelse med många andra storstadskommuner. https://meetingsplus.danderyd.se/valkommen-till-danderyds-kommuns-motesportal-sv/namnder-styrelser/kommunstyrelsen/kommunstyrelsen-2023-01-16/agenda/lagesbild-2022-brott-och-trygghet-i-danderydpdf?downloadMode=open
Vill man med andra ord undvika inbrott och brottslighet ska man inte bo i Danderyd.
Saltsjöbaden grundades för övrigt av Wallenberg, Djursholm av Palme, så det är naturligt att en viss grupp historiskt hållit till i dessa områden. Mälarhöjden grundades som ett sommartillhåll för välbärgade Stockholmare. Än idag bor i princip enbart välbärgade där. Du är en ignorant idiot med andra ord som saknar kunskap och erfarenhet för att kunna dra relevanta slutsatser.
Citat:
Gällande Saltsjöbaden och Fisksätra så stämmer det att Fiskis drar ner attraktionen för Saltsjöbaden, men det hela räddas ändå av att Fisksätra är så litet och att en kilometerlång skog är placerad mellan dom olika bostadsområdena. Fisksätra har också absolut någon liten form av organiserad brottslighet, men det kan heller inte mäta sig på långa vägar mellan den våldsutövande nätverkskriminalitet som finns i Bredäng, Sätra och resten av Skärholmen.
Både Saltsjöbaden och Mälarhöjden är några av de tryggaste områdena i Stockholm, det var min poäng din tröga dumskalle. Om du påstår annat får du dra fram statistik. Alla som någonsin besökt Mälarhöjden eller bor där vet att du är fullständigt efterbliven haha. Vad är det du påstår? Att alla på linjen hoppar av i Mälarhöjden? Jisses, du är så jävla dum. Finns inga babbar i Mälarhöjden. De har inget där att göra. De skulle sticka ut direkt.
Citat:
Nu när du svarar på mitt inlägg, försök att göra det utan personangrepp och förolämpningar på min person.
Det går inte när man har med lågbegåvade dumskallar att göra. Din argumentation saknar helt substans och utgörs enbart av en massa känsloargument. Dä liiiiigger näääära Breeeedäng buhu buhu. Jaha OK!??
Du har inte råd att bo i Mälarhöjden, så fortsätt grina din löjliga sosse. Om NÅGOT av det skitsnack du drog ur röven stämde skulle inte Mälarhöjden ligga på top 10 bland HELA SVERIGES dyraste gator. Jag låter siffrorna tala igen...
Slutpris median (villa):
1. Djursholm: 18.194 mkr
2. Lidingö: 15.899 mkr
3. Danderyd: 15.007 mkr
4. Gamla Enskede: 13.898 mkr
5. Saltsjöbaden: 12.605 mkr
6. Bromma: 12.155 mkr
7.
Mälarhöjden: 11.850 mkr
8. Nacka: 10.099 mkr
9. Täby: 9.499 mkr
10. Saltsjö-Boo: 9.304 mkr