2024-09-26, 14:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Min källa påstår att det är Angelica som anmält Chrippa för olaga hot och att Jocke anmält Chrippa för övergrepp i rättssak.

Samma källa har fått tag i Jockes uthängningslista och skickat den till mig och fyra andra här. Det är listan där bla Mumsbulle är med.

Jag tycker att det är otäckt.
Du skulle ju vara kul att veta vad det är för "övergrepp i rättssak" det är frågan om.
Det är ju svårt att åstadkomma det utan att ens ha kontakt med varandra på något sätt.

Om det är Angelica som anmält så verkar det konstigt att Jonna skulle höras idag.
Ännu konstigare är ju att Toan fått uppgifter om att hon skulle höras men att hon inte ens skulle veta om vad.
Hörs man som målsägare eller vittne så får man förhandsinfo om vad det gäller - skall man delges misstanke så kan det däremot bli så att man informeras vid förhör - men det gäller i princip enbart gripna/anhållna -- inte folk som kallas till förhör.
Citera
2024-09-26, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vad var anledningen att Chrippa och Jocke hade en lägenhet ihop?

För Chrippa inte kunde stå på kontraktet själv.

Vuxenbäbis.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jocke stod med som garant eftersom Chrippa har skulder.
Citera
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Menar du att Chrippa inte kan bestämma själv vilket beteende han visar utan att det är Jockes fel?

Vad snackar du om nu? Vadå kamerateam som jag inte hade problem med? När då?
Jag har aldrig så vitt jag vet kommenterat något kring ett kamerateam.
Tänkte eftersom du skrev "Det är tydligen vanligt förekommande i den kretsen att hota." så ville jag bara poängtera att du har rätt. Men att du bara verkar ha problem med det i vissa fall och inte i andra fall? Men jag kan ha missuppfattat dig och du kanske är emot all form av hot som influenser/youtubers uttrycker emot människor?
Citera
2024-09-26, 14:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Du lägger fokus på fel saker hela tiden för att hitta fel och försöka "klämma till" någon. Det är löjligt för det faller platt.
Den enda som ser ut som ett fån är Kräftan gällande lägenheten ingen annan.
Punkt slut. Det är gammal skåpmat.
Varför skulle han se ut som ett "fån" för att Jocke varit kreativ och ljugit?
Förklara gärna.
Citera
2024-09-26, 14:13
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du skulle ju vara kul att veta vad det är för "övergrepp i rättssak" det är frågan om.
Det är ju svårt att åstadkomma det utan att ens ha kontakt med varandra på något sätt.

Om det är Angelica som anmält så verkar det konstigt att Jonna skulle höras idag.
Ännu konstigare är ju att Toan fått uppgifter om att hon skulle höras men att hon inte ens skulle veta om vad.
Hörs man som målsägare eller vittne så får man förhandsinfo om vad det gäller - skall man delges misstanke så kan det däremot bli så att man informeras vid förhör - men det gäller i princip enbart gripna/anhållna -- inte folk som kallas till förhör.

Det krävs ganska allvarliga saker för att det ska rubriceras som övergrepp i rättssak.

Ibland räcker inte ens grova hot mot vittnen.

Så ja, det skulle verkligen vara kul att veta vad det handlar om.
Citera
2024-09-26, 14:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Läs igen det du fetmarkerade.
Skrev jag information om uppsägning av kontraktet eller om nycklarna?
Nu hänger jag inte med? Chrippa bekräftar ju själv i samtalet med hyresvärden att han vet att lägenheten är uppsagt och att han ska flytta ut senaste ett datum. Men Chrippa var inte informerad att Jocke hade bytt låst och kastat ut Chrippa, det kom ifrån tomma intet.
Chrippa har aldrig sagt att han inte visste att Jocke sagt upp lägenheten.
Citera
2024-09-26, 14:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Fast i Chrippas fall verkar.2 fel bli 1 rätt enligt er.
Nej, det är bara enligt dig vissa människor får göra fel och bryta emot lagen hur mycket dem vill.
Enligt mig ska ALLA som gör skit ta ansvar för den skit dem gör. Men du verkar ha väldigt svårt för att förstå den logiken, som vanligt.
Citera
2024-09-26, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle han se ut som ett "fån" för att Jocke varit kreativ och ljugit?
Förklara gärna.

Jag har ingen lust att förklara för dig eftersom du inte kan se Kräftans egna del i det hela.
Du söker konflikt och det är jag inte intresserad av.
Citera
2024-09-26, 14:20
Medlem
Dopys avatar
Citat:
För att Chrippa behövde ett boende när han släpptes ur häktet, men Chrippa kan inte själv stå på en lägenhet pga sina skulder.
Citera
2024-09-26, 14:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag har ingen lust att förklara för dig eftersom du inte kan se Kräftans egna del i det hela.
Du söker konflikt och det är jag inte intresserad av.
Jag förstår att du får svårt att förklara det - så vi lämnar det.
Citera
2024-09-26, 14:22
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Det krävs ganska allvarliga saker för att det ska rubriceras som övergrepp i rättssak.

Ibland räcker inte ens grova hot mot vittnen.

Så ja, det skulle verkligen vara kul att veta vad det handlar om.
Det krävs allvarliga saker för att det ska leda till åtal. I detta skedde verkar det bara vara en anmälan, så får se om det är allvarligt och leder till åtal eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in