2024-09-26, 13:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Och radar upp de han är ute efter. Anjo ska han tydligen inte lägga så mycket tid på dock. Rädd för honom tro?
Varför skulle han vara det?
Om Anjo ramlar över honom kan det förvisso bli farligt - men Chrippa är nog så kvick på fötterna att han kan parera det.
Citera
2024-09-26, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Olaga hot och hot i rättsak.

Bra fråga. Snittar han 3 per dag nu? 😆

Intressant. Såg också att du sa att Jonna skulle på förhör idag.

Är det henne han hotat? Är det något hot som sades offentligt eller bakom kameran? Har hänt så mycket så jag minns inte själv allt han sagt och gjort.
Citera
2024-09-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Chrippa kanske har lärt sig ifrån jocke?
Jocke har ju hotat med att söka upp användare i deras hem, med kamera, för att filma.
Chrippa kanske tänker ta efter Jockes ide, vem vet? du hade ju inga problem med att Jocke skulle söka upp folk med ett kamerateam så

Menar du att Chrippa inte kan bestämma själv vilket beteende han visar utan att det är Jockes fel?

Vad snackar du om nu? Vadå kamerateam som jag inte hade problem med? När då?
Jag har aldrig så vitt jag vet kommenterat något kring ett kamerateam.
Citera
2024-09-26, 13:51
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Flygplatsen ligger inte i Sundbyberg 🙄

Och mjo Chrippa är ju inte helt oskyldig kring mobbingen. Han har mobbat andra kreatörer, han har öppet talat nedvärderande mot oskyldiga och okända människor på stan i sina videor (som till hans tur är borta nu ju), han klankar ner och talar illa om vissa grupper av människor i samhället och framförallt har han ju uttryckt sig på ett väldigt problematiskt sätt i sitt kommentarsfält genom svar som skulle gå under klassificeringen mobbing.

Det är pinsamt att se hur blinda du och vissa andra användare här är..
2 fel blir inte 1 rätt.
Att Chrippa förtalar och beter sig illa. Det gör det inte okej för förtals gänget att skapa drev som leder till hot, hat och trakasserier.
Alla i denna soppa har gjort väldigt mycket fel. Dock är vissa fel mer allvarliga än andra.
Citera
2024-09-26, 13:53
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag såg både videon och läste kommentarerna.
Det är inte ett smart drag att starta igång vad han nu håller på med. Där borde han tänkt till ett par vändor. Men det är väl försent nu.
Hans kommentarsfält är något helt annat. Obegripligt varför han fortsätter slänga ur sig en massa skit som inte är till hans fördel. Varför stänger han inte av kommentarerna istället?

Det var lite roande att höra att hyresvärden sa att han inte blivit vräkt och att de båda står på kontraktet så båda har lika rätt till lägenheten.
Har för mig att hon sa att han hade fått info om uppsägning av kontraktet på mailen och att han till och med bekräftar det i telefonen. Så informerad var han, men försökte få det till att det kom från tomma intet. Jisses.
Nej, du kan lyssna igen. Hyresvärden har inte informerat Chrippa om att dem bytt nycklar eftersom dem anser att det är en diskussion emellan Jocke och Chrippa
https://youtu.be/Mkh9euVrR1c?t=239
Citera
2024-09-26, 13:55
Medlem
Citat:
Nej, du kan lyssna igen. Hyresvärden har inte informerat Chrippa om att dem bytt nycklar eftersom dem anser att det är en diskussion emellan Jocke och Chrippa
https://youtu.be/Mkh9euVrR1c?t=239

Läs igen det du fetmarkerade.
Skrev jag information om uppsägning av kontraktet eller om nycklarna?
Citera
2024-09-26, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M-W12

Är det henne han hotat? Är det något hot som sades offentligt eller bakom kameran? Har hänt så mycket så jag minns inte själv allt han sagt och gjort.

Jonna visste inte pga vad innan. Är nog hot Jocke och Anjos barn.
Citera
2024-09-26, 13:57
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-W12

Min källa påstår att det är Angelica som anmält Chrippa för olaga hot och att Jocke anmält Chrippa för övergrepp i rättssak.

Samma källa har fått tag i Jockes uthängningslista och skickat den till mig och fyra andra här. Det är listan där bla Mumsbulle är med.

Jag tycker att det är otäckt.
Citera
2024-09-26, 14:02
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Chrippa har blivit som han blivit då han aldrig behövt ta ansvar för nåt. Alltid har Thomas, Jocke eller Jacke sprungit fram med napp, kudde och välling. Men det är slut med det snart.

Kan inte svara dig pm tyvärr.
Om du inte tänker bevisa saker får du ju vara tydlig med att det är vad du tror, spekulerar, men att det inte finns bevis på dina påståenden.
Citera
2024-09-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det var du som började babbla om ansvar för lägenheten när han var utomlands.
Jocke var i Sverige och betraktade uppenbarligen lägenheten som sin.

Jag skulle kolla på videon och se om Toapapper ljög om att det var bortklippt eller inte - uppenbarligen ljög toasvabbet.

Och det var ju bra att lyssna så man från Hyresvärden direkt fick veta hur det gått till och vem som ljugit och vem som bar ansvar.

Det var ingen vräkning - det var Jockes verk hela vägen.

Du lägger fokus på fel saker hela tiden för att hitta fel och försöka "klämma till" någon. Det är löjligt för det faller platt.
Den enda som ser ut som ett fån är Kräftan gällande lägenheten ingen annan.
Punkt slut. Det är gammal skåpmat.
Citera
2024-09-26, 14:06
Bannlyst
Citat:
Om du inte tänker bevisa saker får du ju vara tydlig med att det är vad du tror, spekulerar, men att det inte finns bevis på dina påståenden.

Du vill ha film när de springer fram med kudde napp och välling till en vuxenbebis eller? Du ser inte själv vilken vuxenbebis han är?
Citera
2024-09-26, 14:07
Medlem
Vad var anledningen att Chrippa och Jocke hade en lägenhet ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in