2024-09-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Så han är aktiv på sociala medier, det var ändå att vara om sig och kring sig. Vad postar han om? Eller det är mest gamla kontakter eller det går kanske inte att se?

Nej deras misstag var fatalt. Undrar vad det skulle vara bra för?

Ja en smart mailkontakt kan vara en riktigt bra öppning att skapa ett merintresse för honom, låta honom suga på karamellen ett tag, för vidare kontakt.

Vet ett annat fall där privata tog kontakt med en gammal mgm som man misstänkte var mördaren. Ska se lite på det vid tillfälle.

Liksom andra gamla knarkare, hanterar han sociala medier på ett konstigt, hoppigt vis. Det finns ingen riktig röd linje eller tidsmässig logik. Man vet aldrig när han kan tänkas posta eller exakt varför han postar.

Och han verkar kommunicera med sig själv, liksom.

Jag har märkt att da Costas fd vänner gör likadant. Nån skriver "Hej jag heter Nils och jag gillar blues och tjejer, och här är en bild på min mamma", och så är det tyst i ett år.. efter ett år postas ett fotbollsresultat, och så blir det tyst igen.

Det är ju trasiga hjärnor det här.

Jag återkommer till detta i PM...
Senast redigerad av Eremona2.0 2024-09-25 kl. 17:53.
Citera
2024-09-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Liksom andra gamla knarkare, hanterar han sociala medier på ett konstigt, hoppigt vis. Det finns ingen riktig röd linje eller tidsmässig logik. Man vet aldrig när han kan tänkas posta eller exakt varför han postar.

Och han verkar kommunicera med sig själv, liksom.

Jag har märkt att da Costas fd vänner gör likadant. Nån skriver "Hej jag heter Nils och jag gillar blues och tjejer, och här är en bild på min mamma", och så är det tyst i ett år.. efter ett år postas ett fotbollsresultat, och så blir det tyst igen.

Det är ju trasiga hjärnor det här.

Jag återkommer till detta i PM...

Ja det kan såklart vara tecken på ensamhet man vet aldrig så noga i dessa fallen som sagt.

Sen är det naturligt tillstånd att folk dör av ju äldre man blir, vilket leder till att även vanliga äldre blir isolerade och många av dem lider av psykisk ohälsa som depressioner.

Ja gör så!
Citera
2024-09-25, 21:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tack! Ja det bör vara den Larsson som Vinof syftade på.
Han namedroppade lite hur som helst, och jag det är tveksamt om AL och Vinof var bekanta.

Vinof och GW P*rsson känns som en ganska naturlig kombo, ja.
Båda var ute i krogsvängen på 80-talet och besökte bla på Café Opera (precis alla verkar ha hängt där).

Vinof verkar ha varit tät på 80-talet och även GW P*rsson hade pengar att spendera.
Detta var innan han blev GW med hela Sverige, och jag vet inte var stålarna kom ifrån.

Andra möjliga kontaktpunkter är travsporten och jakt.

Det är fö synd att GW är så självupptagen, och han verkar bara vara intresserad av att prata om da Costa-fallet om han själv får spotlighten. Jag har aldrig hört honom credda L*ndeberg, Ag*ll, Olle T*rge eller någon av de andra som jobbat intensivt med da Costa-fallet.

Teve-programmet (Debatt) som jag länkade till nyligen, är talande för hela situationen. Det var ju eg L*ndeberg och Borgenäs som var programmets "stjärnor", eftersom de forskat (Borgenäs forskade iofs helt åt h-e-) och skrivit varsin bok om fallet. Men det var iaf GW P*rsson som var det stora dragplåstret. Han nedsteg från sin kändishimmel, syntes på en specialskärm och upprepade ju egentligen bara det som L*ndeberg skrivit om. L*ndeberg kunde ju själv ha sagt det som GW P*rsson sa.

Det är L*ndeberg och inte GW P*rsson som har analyserat och paketerat justitiemordet, så att det blir begripligt för alla. Han är ju någon sorts folkbildningshjälte. GW P*rsson har faktiskt inte bidragit med någonting konkret alls. När det gäller detta fall, har han bara babblat lite allmänt + att han har varit inblandad i ett haveri (utredning nr 2) som han inte vill kännas vid längre.

Vadå Borgnäs forskade helt åt he-ve-?

Det är väldigt många intressanta omständigheter som kommit fram tack vare Borgnäs forskning och som tas upp i Sanningen är en sällsynt gäst. Du kan inte förneka att boken är mycket välskriven.

Vi ska inte heller glömma bort Uppdrag Gransknings och Borgnäs fyra reportage om da Costa fallet 2001-2002. Där belystes bla flera anmärkningsvärda missar som hade kunnat leda fram till att man hade kunnat hitta GM. Vi ska samtidigt ha i minnet att den enda anledningen till att du dissar Borgnäs är för att han grävde i "fel riktning"

Samtidigt verkar du ha ett inneboende agg mot GW P*rsson men vid tidpunkten för den "nya utredningen" kring millennieskiftet så var fallet trots allt förorenat av de tankegångar som fördes fram i DÄEM. Att utredningen misslyckades var alltså en konsekvens av den påverkan som DÄEM hade.
Citera
2024-09-25, 21:44
Medlem
Citat:
Så han är aktiv på sociala medier, det var ändå att vara om sig och kring sig. Vad postar han om? Eller det är mest gamla kontakter eller det går kanske inte att se?

Nej deras misstag var fatalt. Undrar vad det skulle vara bra för?

Ja en smart mailkontakt kan vara en riktigt bra öppning att skapa ett merintresse för honom, låta honom suga på karamellen ett tag, för vidare kontakt.

Vet ett annat fall där privata tog kontakt med en gammal mgm som man misstänkte var mördaren. Ska se lite på det vid tillfälle.

Ja, jag tror han behöver tid att fundera.
Vi ska inte heller utesluta möjligheten att S är nyfiken på det förflutna och att han själv har grubblat på Vinof, da Costa-fallet osv.

Han är inte något monster. Han är inte farlig och utflippad 24/7. Och kanske kan man hitta någon gemensam nämnare, något vi kan erbjuda honom, tex ett ämne han är genuint intresserad av.

Någonting säger mig också att S har taggat ner de senaste två tre åren. Han är gammal, och han har nyligen förlorat personer som varit viktiga för honom.
Kanske omprövar han livet. Jag har också en känsla av att han har en kristen ådra....

Kanske kan vi få kontakt med den seriösa och vuxna varianten av "Stig"? Det vore intressant.
Citera
2024-09-25, 23:59
Medlem
costa-mops avatar
Citat:
Det asymmetriska informationsflödet är väldigt påtagligt i detta fallet. Det hindrar i mångt och mycket transparensen många söker.
Förvisso, men det förhindrar inte att debattörer tydligt särskiljer vad som är spekulation och slutsatser respektive fakta.
Citat:
Så du litar blint på datumstämplarna och antar de är korrekt angivna?

Det gör inte jag helt utan ger de generellt ett större tidsprrspektiv i detta fall hela 2009-20090701 när förundersökningen läggs ner.

De handvridna datumstämplarnas tid är tack och lov förbi för alltid. Världens bästa fusk för övrigt
Jag litar mycket sällan blint på någonting, inte heller på din tes att datumangivelserna är inkorrekta.

Som jag förstår det är din slutledning baserad på LV-brevet och Frigells brev till Bergman. Jag har svårt att se varför Frigell skulle ange felaktiga datum två gånger i sitt brev, så jag får anta att du menar att LV-brevet inte är rätt daterat.

Mina följdfrågor blir då:

• Anser du att brevet blivit felaktigt datumstämplat av misstag eller avsiktligt?
• Om du anser att det är avsiktligt feldaterat, vad skulle skälet till det i sådana fall vara?
• När menar du att LV-brevet är skrivet och inkommet?
Citat:
Att det förekommit incidenter med fel datum, medvetet eller omedvetet i fallet, vet vi sen tidigare i utredningen. Det har kanske aldrig lyfts i tråden förrän nu vad vet jag.

Se bla datumförfrågan angående handduken där datum anges efter likfynden men blir öppet ifrågasatt i Nybergs pm och först därefter revideras det.

https://gofile.io/d/O84G5D
Självklart, men vad säger att specifikt LV- och/eller Frigellbrevet inte är korrekt daterade, utöver att det skulle motsäga din slutledning om de vore det?
Citat:
Den logiska slutledningen kommer av de juridiska ramarna rättsväsendet jobbar inom. Mer specifikt handlar det om underlaget, dvs PM:et, som ej bifogas i dropboxen men som utgör grunden för Frigells hemställan.

https://gofile.io/d/33EPEB

Det innehåller underlag från utsaga/erkännande som juridiskt möjliggör för vidare dna testning.

Det utgör alltså grunderna till varför Vinhof och MGM skäligen misstänks, specifikt och i ordnad följd , en för mord/styckning och en enbart för gravfridsbrott (transporterat avliden typ).
Ja, detta PM bör innehålla graverande uppgifter kring Vinof.

Var någonstans finner du uppgiften om att en MGM är misstänkt för gravfridsbrott?

I Frigells brev står: "(maskat) är skäligen misstänkt för mord/styckning". Eftersom Vinofs namn är omaskat på ett ställe hävdar jag att det även bakom denna maskning står Vinofs namn och att Frigell menar att Vinof och ingen annan är misstänkt för mord eller styckning (det vill säga brott mot griftefriden, som numera benämns gravfridsbrott).
Citat:
Skäligen misstänkt är intressant för den misstankegraden innebär att advokaten bevisligen har något att gå på.
”Konkreta, objektivt underbyggda omständigheter föreligger som med viss styrka talar för att en viss person har begått den gärning som misstanken avser”.

Om vi ska prata Frigell och hans plötsliga brottsrubricering av Vinhof som ”skälig misstänkt för mord/styckning” är det högst troligt att E-vägen 25 kan spåras till uppgifter som kommer från MGM som är ”skäligen misstänkt” för gravfridsbrottet.

Sannolikt görs en koppling till bilen som de båda MGM plötsligt har tillgång till och som LV placerar de i samt väl beskriver i brevet som ” mörk, äldre modell Volvo amazon kombi”.

Kanske även denna bil är upptagen i advokatens inventeringslista av fordonsparken på på E-vägen 25 -84 som innehöll ett 10 tal fordon när Billiga Andersson läggs ner? Det är en teori som även idag går att undersöka.
Det är fullt möjligt att undersöka och det vore minst sagt uppseendeväckande om Vinof eller någon annan person av intresse hade tillgång till en sådan bil som LV beskriver.

Vad jag har invändningar mot gällande ditt resonemang är att det tycks vila på en mycket osäker grund, där tvärsäkra slutsatser dras utifrån ett inkomplett och/eller hypotetiskt underlag.

I skrivande stund saknas följande:
• Namnet på den GM LV pekar ut. Det är därför inte belagt att denna utpekade GM har någon som helst koppling till Vinof.

• Innehållet i Frigells bifogade PM.

• Kunskap om huruvida LV och den utpekade GM har förhörts och således även kunskap om vad som skulle ha sagts i dessa eventuella förhör.

Det vi har tillgång till är LV-brevet och Frigell-brevet, vars dateringar motsäger din tes om att det förstnämnda ska ha orsakat det sistnämnda.

Att hänvisa till material vars existens ingen utomstående kan kontrollera, att strunta i de tidsangivelser som inte passar ens tes och att framställa ett teoribygge, vars underlag är minst sagt bristfälligt och tvetydigt, som den enda logiska förklaringen påminner nämligen om exakt det tunnelseende som utmärkte 80-talsutredningen.

Dina misstänkta anser även jag är värda att undersöka, till skillnad mot läkarna, men jag tycker att det är ytterst beklagligt om samma slags tankemönster, där verkligheten ska anpassas efter kartan, upprepas på nytt.
Citera
2024-09-26, 00:32
Medlem
costa-mops avatar
Citat:
Vi tänker övergripande likadant, och det faktum att kvarlevor lämnades 70 m från Billiga Andersson, talar inte emot Vinofs inblandning, eller hans polares inblandning.

Scenariot kan ha varit hur slafsigt och kaotiskt som helst.
Ja. Trots vetskapen om hur oorganiserade och impulsstyrda majoriteten av styckmorden är undrar jag om man inte oreflekterat dras till mer komplexa lösningar.

På samma sätt söker man ju per automatik någon form av rationellt motiv, trots att ett sådant saknas i många mordfall.

Det skulle lika gärna kunna vara så att CdC mördades/förolyckades på grund av något banalt tjafs av en ensam gärningsman som numera är död och aldrig anförtrodde sig till någon.
Citat:
Kollar man på de husrannsakningar som gjorts, är det fullständigt uppenbart att utredarna gått som katten kring het gröt. Listan är ytterst märklig:

Eugeniavägen 1
Eugeniavägen 38 (mittemot Billiga Andersson!).
Allgéns bostad
Härms bostad och arbetsplats
Solnamannens bostad

Detta är husrannsakningar gjorda 1984-1999.
Icke att förglömma familjen Allgéns trädgårdsland, i jakten på huvudet...

Ja, frånvaron av platser som logiskt sett borde ha undersökts grundligt är iögonfallande. Jag saknar även alla bostäder kopplade till TÅ/BM-kretsen där C om inte annat kan ha glömt kvar väsentliga saker som hade kunnat leda utredningen vidare.
Citat:
Dessutom spanade polisen på en mystisk lastbil på Eugeniavägen, på hösten och vintern 1984.
Lastbilen finner jag ytterst intressant och jag har tjatat om den tidigare. Förhoppningsvis kan jag återkomma angående de olika bilmärken som nämns och deras möjliga likheter.
Citat:
Men Vinofs lokaler undersöktes inte, trots Vinofs koppling till BO, trots vittnesmål om knarkare och prostituerade som besökte Eugeniavägen 25, och trots att Vinof envetet höll sig undan polisen.
Den täta frekvensen av prostituerade och hur pass ogenerat det skedde indikerar för mig att Vinof förmodligen köpte sex regelbundet och vanemässigt.

Därför blir hans påstående om att han aldrig köpte sex av C i sin tur än mer osannolikt.

Vinofs konsekventa och långvariga undvikande av polisen är också mycket anmärkningsvärt. Att polisen lät detta passera är bortom all sans, med tanke på att Vinof tycks ha agerat som en karikatyr av en skyldig och jagad person.
Citat:
Och Stig, Robert och de andra galningarna, de förhördes inte överhuvudtaget.
Vilket är fullständigt orimligt, med tanke på att åtminstone Robert kunde ha varit ett viktigt vittne utifrån närheten till fyndplatsen.
Citera
2024-09-26, 03:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Varför det finns en stark motvilja att arbeta seriöst med da Costa-fallet, kan man spekulera i dagar om. Att det finns "heta potatisar" i båda utredningarna (eventuellt är det bara en potatis) är hanska uppenbart.

Vinof & Co har polisen hoppat över två gånger, som sagt var.

Och granskar man de föreslagna gärningsmän som har lanserats offentligt (dvs H*rm Allg*n Gonerka Uffe/väktaren och Solnamannen), ser man att fyra av fem är 100% ointressanta. Uffe/väktaren har inte ens blivit utredd ordentligt (så menlös var han), och läkarna och Solnamannen har utretts, husrannsakningar har skett, och polisen har inte kommit fram till en skit.

80% av dessa män är alltså totalt ointressanta.

Den mest intressanta personen i gruppen, blev inte heller han utredd ordentligt.

Man kan skönja ett mönster, ett mönster av felprioriteringar.

(Det fetade)

Det finns en person till som polisen hoppade över två gånger (1984 & 1999) och inte utredde ordentligt och det är det sista vittnet arkitekten fast detta ignorerar du samtidigt som du fortsätter att tjata om Vinof för miljonte gången.

Tjänar inte debatten på att vi istället diskuterar de personer som bevisligen träffade da Costa i anslutning till hennes försvinnande?

Ingen av de personer du räknar upp räknas som det sista vittnet och det vet du om.
Citera
2024-09-26, 03:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av costa-mop
Den täta frekvensen av prostituerade och hur pass ogenerat det skedde indikerar för mig att Vinof förmodligen köpte sex regelbundet och vanemässigt.

Därför blir hans påstående om att han aldrig köpte sex av C i sin tur än mer osannolikt.

Du är i princip lika tjatig och enkelspårig som Eremona (det är ingen merit direkt) men kan inte du få in i kålroten att bara för att Vinof kanske köpte sex av andra prostituerade så betyder inte det per automatik att han köpte sex av CdC.
Citera
2024-09-26, 07:23
Medlem
Citat:
Ja. Trots vetskapen om hur oorganiserade och impulsstyrda majoriteten av styckmorden är undrar jag om man inte oreflekterat dras till mer komplexa lösningar.

På samma sätt söker man ju per automatik någon form av rationellt motiv, trots att ett sådant saknas i många mordfall.

Det skulle lika gärna kunna vara så att CdC mördades/förolyckades på grund av något banalt tjafs av en ensam gärningsman som numera är död och aldrig anförtrodde sig till någon.

Icke att förglömma familjen Allgéns trädgårdsland, i jakten på huvudet...

Ja, frånvaron av platser som logiskt sett borde ha undersökts grundligt är iögonfallande. Jag saknar även alla bostäder kopplade till TÅ/BM-kretsen där C om inte annat kan ha glömt kvar väsentliga saker som hade kunnat leda utredningen vidare.

Lastbilen finner jag ytterst intressant och jag har tjatat om den tidigare. Förhoppningsvis kan jag återkomma angående de olika bilmärken som nämns och deras möjliga likheter.

Vinofs konsekventa och långvariga undvikande av polisen är också mycket anmärkningsvärt. Att polisen lät detta passera är bortom all sans, med tanke på att Vinof tycks ha agerat som en karikatyr av en skyldig och jagad person.

Vilket är fullständigt orimligt, med tanke på att åtminstone Robert kunde ha varit ett viktigt vittne utifrån närheten till fyndplatsen.

Jag glömde att nämna att polisen besökte lägenheten på Forsskålsgatan (polisen gick husesyn i augusti 1984) och da Costas rum på HGV, som jag förmodar att polisen okulärbesiktigade.

Och om vi också adderar grävandet i Allgéns trädgårdsland, får vi ihop ett tiotal platser som polisen undersökte mellan 1984 och 1999, men Billiga Anderssons lokaler gick man aldrig in i. Otroligt.

Med tanke på da Costas umgänge och livsstil, finns det ingen anledning att låsa sig vid ett rationellt motiv - da Costa kan ha gått mellan två personer som bråkade och fått en kniv i halsen, hon kan ha blivit vådaskjuten av någon som hotade henne med ett skjutvapen osv.

När det gäller motiv, dödssätt och omständigheterna som rådde 5 minuter före och 5 minuter efter efter da Costas död, famlar vi i luften. Vi kan bara spekulera.
Senast redigerad av Eremona2.0 2024-09-26 kl. 08:03.
Citera
2024-09-26, 09:08
Medlem
Citat:
Förvisso, men det förhindrar inte att debattörer tydligt särskiljer vad som är spekulation och slutsatser respektive fakta.

Jag litar mycket sällan blint på någonting, inte heller på din tes att datumangivelserna är inkorrekta.

Som jag förstår det är din slutledning baserad på LV-brevet och Frigells brev till Bergman. Jag har svårt att se varför Frigell skulle ange felaktiga datum två gånger i sitt brev, så jag får anta att du menar att LV-brevet inte är rätt daterat.

Mina följdfrågor blir då:

• Anser du att brevet blivit felaktigt datumstämplat av misstag eller avsiktligt?
• Om du anser att det är avsiktligt feldaterat, vad skulle skälet till det i sådana fall vara?
• När menar du att LV-brevet är skrivet och inkommet?

Självklart, men vad säger att specifikt LV- och/eller Frigellbrevet inte är korrekt daterade, utöver att det skulle motsäga din slutledning om de vore det?

Ja, detta PM bör innehålla graverande uppgifter kring Vinof.

Var någonstans finner du uppgiften om att en MGM är misstänkt för gravfridsbrott?

I Frigells brev står: "(maskat) är skäligen misstänkt för mord/styckning". Eftersom Vinofs namn är omaskat på ett ställe hävdar jag att det även bakom denna maskning står Vinofs namn och att Frigell menar att Vinof och ingen annan är misstänkt för mord eller styckning (det vill säga brott mot griftefriden, som numera benämns gravfridsbrott).

Det är fullt möjligt att undersöka och det vore minst sagt uppseendeväckande om Vinof eller någon annan person av intresse hade tillgång till en sådan bil som LV beskriver.

Vad jag har invändningar mot gällande ditt resonemang är att det tycks vila på en mycket osäker grund, där tvärsäkra slutsatser dras utifrån ett inkomplett och/eller hypotetiskt underlag.

I skrivande stund saknas följande:
• Namnet på den GM LV pekar ut. Det är därför inte belagt att denna utpekade GM har någon som helst koppling till Vinof.

• Innehållet i Frigells bifogade PM.

• Kunskap om huruvida LV och den utpekade GM har förhörts och således även kunskap om vad som skulle ha sagts i dessa eventuella förhör.

Det vi har tillgång till är LV-brevet och Frigell-brevet, vars dateringar motsäger din tes om att det förstnämnda ska ha orsakat det sistnämnda.

Att hänvisa till material vars existens ingen utomstående kan kontrollera, att strunta i de tidsangivelser som inte passar ens tes och att framställa ett teoribygge, vars underlag är minst sagt bristfälligt och tvetydigt, som den enda logiska förklaringen påminner nämligen om exakt det tunnelseende som utmärkte 80-talsutredningen.

Dina misstänkta anser även jag är värda att undersöka, till skillnad mot läkarna, men jag tycker att det är ytterst beklagligt om samma slags tankemönster, där verkligheten ska anpassas efter kartan, upprepas på nytt.

Det är väldigt mycket som är beklagligt i detta fallet. Det är självklart att folk har olika uppfattningar och måste vara så så länge fallet inte är löst eller redovisas med öppenhet.

Vi alla kommer trots allt från olika bakgrunder, inom olika skrån och väsen och använder den ramen av kunskap och erfarenhet vi har tillgång till och är kapabla av.

Därför utesluter inte jag heller att brevet har varit känt hos både åklagare och polis under längre tid än vad själva datumstämpeln anger. Inga maskade dokument/PM kring vittnesutsagan som förhör etc finns heller eller är redovisade i tiden, viket är gängse förfarande i en förundersökning.

I helhet vet vi inte vilka exakta dokument som saknas mer än de som som omnämns i Frigells brev, här ibland juridiska grunden till hemställan. Ej heller något underlag till M Allen om begärt dna test eller någon respons på förfrågan/resultat av dna analyserna följande Frigells brev. Men saknade dokument och maskningar är av en anledningar.

Beträffande brottsrubriceringarna för de två skäligen misstänkta är det enligt de juridiska grunderna i det maskade PM:t indelat i mord/styckning och ”xxx” som kan ge straffvärde fängelse 2 år

Uteslutningsvis finns det inte så mycket i brottsregistret som passar in i fallet med strafflängd 2 år än just gravfridsbrott (brott mot griftefriden idag).

”Det kan handla om att obehörigen flyttar, skadar eller skymfligen behandlar lik eller avlidens aska, öppnar grav eller eljest gör skada eller ofog på kista, urna, grav eller annat de dödas vilorum eller på gravvård, döms för brott mot griftefrid”

Har du något annat förslag på brottsrubricering får du gärna berätta.
Senast redigerad av viperstyle 2024-09-26 kl. 09:21.
Citera
2024-09-26, 10:13
Medlem
Citat:

Uteslutningsvis finns det inte så mycket i brottsregistret som passar in i fallet med strafflängd 2 år än just gravfridsbrott (brott mot griftefriden idag).

”Det kan handla om att obehörigen flyttar, skadar eller skymfligen behandlar lik eller avlidens aska, öppnar grav eller eljest gör skada eller ofog på kista, urna, grav eller annat de dödas vilorum eller på gravvård, döms för brott mot griftefrid”.

En fascinerande möjlighet som har lyfts tidigare i i tråden, är möjligheten att GM faktiskt har erkänt brott mot griftefrid, men eftersom detta brott är totalt preskiberat och strafftiden kort (ung 2 år eller kanske tom villkorlig dom), kanske polisen har gömt erkännandet i arkiven (där det ligger tonvis med godis, tex ett extremt klargörande telefonförhör med Stig Gladh).

Om GM har erkänt för sent, antar jag att nyhetsvärdet för polisen var minimalt, och dessutom skulle det sena erkännandet få alla utredare att se ut som de lata tomtar de är.

Och att polisen aldrig har velat lösa fallet, verkar uppenbart.
Om man förhör Stig Gladh och i stort sett ignorerar klientelet på E-vägen 25 (som Gladh dessutom beskriver i sitt förhör!), har man bestämt sig i förväg för att inte undersöka Vinofs lokaler och polare, trots att man i normala fall borde ha genomfört flera förhör + husrannsakan.

Det är ett extremt anmärkningsvärt beteende av poliser som utreder ett sk styckmord.
Citera
2024-09-26, 10:26
Medlem
Angående det brottsliga skeendet (from BO:s död tills alla säckar var avyttrade) finns mycket att säga.

Den övergripande bilden är mycket rörigare och konstigare än vad man trodde på åttiotalet.

Polisen verkar ha hittat tre fyndplatser, varav en glömdes bort, säckarna verkar ha lämnats med flera dagars (eller veckors) mellanrum, kvarlevorna är i helt olika skick, det verkar ha använts både plastsäckar, en tunna och snöre eller rep.

Tunnan hörde antagligen ihop med en båt.

Alltihop är så komplicerat, att man undrar hur många personer som släpat runt stackars Catrines kvarlevor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in