2024-09-26, 07:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
https://www.expressen.se/gt/pia-blev-slagen-under-hela-sin-uppvaxt/

Är detta Gräddrumpan?

Ja, då förstår man ju verkligen varför det har gått som det har gjort. Fruktansvärt.
Nej det stämmer inte med hennes ålder. Artikeln är från 2007 och uppdaterades 2018. Gräddis flyttade till Sverige 2011 läste jag någonstans
Senast redigerad av tindraninni 2024-09-26 kl. 07:19.
Citera
2024-09-26, 07:15
Medlem
vonDys avatar
Citat:

Är detta Gräddrumpan?

Ja, då förstår man ju verkligen varför det har gått som det har gjort. Fruktansvärt.

Nej, det är inte Gräddrumpan.
Citera
2024-09-26, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Det tror inte jag kommer att gå och hon kommer säkert inte vilja ha det heller.
En förvaltare är inget hon bestämmer om hon vill ha eller ej. Det tar ifrån en person dess rättshandlingsutrymme. Dvs att samhället ingriper och tar över personens dito..
Citera
2024-09-26, 07:31
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Nej, det är inte Gräddrumpan.

Hur vet du det, säker?
Citera
2024-09-26, 07:35
Avslutad
Citat:
En förvaltare är inget hon bestämmer om hon vill ha eller ej. Det tar ifrån en person dess rättshandlingsutrymme. Dvs att samhället ingriper och tar över personens dito..
Hur ska det gå till menar du. Hon har ingen diagnos inte vad jag läst någonstans. Eller menar du pga skulderna. Det måste väl finnas skäl tänker jag. Det borde dom gjort redan tänker jag.
En annan sak tänkte jag på igår. Om hon nu kommer bo kvar Så hade det varit bra om dom kunde dra avgiften direkt från kontot till bostadsrättsföreningen.
Senast redigerad av tindraninni 2024-09-26 kl. 07:39.
Citera
2024-09-26, 07:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Hur vet du det, säker?
Jag är säker för det stämmer inte med åldern och datum på artikeln.
Citera
2024-09-26, 08:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Har för mig att hon nämnt att hon har över hundratusen i skuld för obetalt underhåll också.
Inget dom finns noterat hos KF i nuläget iaf och sånt går ju direkt till fogden
Citera
2024-09-26, 08:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Hur vet du det, säker?
Det står att hon bor i Mölnlycke..det har gräddis inte gjort
Citera
2024-09-26, 08:39
Medlem
biljardballes avatar
Citat:

Är detta Gräddrumpan?

Nej, hade du läst artikeln ordentligt så hade du kanske förstått det.
Herregud, du försvarar verkligen denna helvetes demon alla tider på dygnet.
Citera
2024-09-26, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Nej, hade du läst artikeln ordentligt så hade du kanske förstått det.
Herregud, du försvarar verkligen denna helvetes demon alla tider på dygnet.
Försvarar henne?
Vilken märklig tolkning. Du tycks tro att det är så polariserat verkligen. Du hatar henne (av någon anledning, mkt märkligt då du förmodligen inte har ngt personligt samröre med människan), och då måste all andra som inte delar det här bisarra agget emot en tragisk figur "försvara". henne.

Hon står helt försiina egna val..är inte intresserad av att försvara en vuxen människa och varenda handling hon företar sig..att hon beter sig illa kan ju alla se.

Vill veta varför du och andra är e oerhört aggressiva mot henne, och vill typ se henne hemlös, skrattar belåtet när hon gör bort sig,etc.

Tycker dessa reaktioner är skrämmande, märkliga och obehagliga.
Det är jag i min fulla rätt att tycka och du har bara att tugga i dig.
Citera
2024-09-26, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Hur ska det gå till menar du. Hon har ingen diagnos inte vad jag läst någonstans. Eller menar du pga skulderna. Det måste väl finnas skäl tänker jag. Det borde dom gjort redan tänker jag.
En annan sak tänkte jag på igår. Om hon nu kommer bo kvar Så hade det varit bra om dom kunde dra avgiften direkt från kontot till bostadsrättsföreningen.
De sociala myndigheterna och vården kan anmäla behov v förvaltare till Tingsrätten, men det är inte säkert att hon får det.

Det ska ganska mkt till, tex att någon har en dokumenterad kognitiv nedsättning.

På sätt och vis är det bra, vi kan inte ta ifrån människor deras rättshandlingsutrymme i en demokrati hursomhelst.
Dock innebär ju detta tyvärr att människor kan skada sig själva i rätt stor omfattning.
Men jag tycker nog det finns fog för både LVM, kanske ett LPT och förvaltare.
Senast redigerad av Ericcca 2024-09-26 kl. 09:07.
Citera
2024-09-26, 09:11
Avslutad
Citat:
De sociala myndigheterna och vården kan anmäla behov v förvaltare till Tingsrätten, men det är inte säkert att hon får det.

Det ska ganska mkt till, tex att någon har en dokumenterad kognitiv nedsättning.

På sätt och vis är det bra, vi kan inte ta ifrån människor deras rättshandlingsutrymme i en demokrati hursomhelst.
Dock innebär ju detta tyvärr att människor kan skada sig själva i rätt stor omfattning.
Men jag tycker nog det finns fog för både LVM, kanske ett LPT och förvaltare.
Ja absolut LPT och förvaltare. LVM är svårt att få,det ska mycket till.
Jag undrar hur många orosanmälanningar som kommit in från tex grannar Hon är väldigt gapig och super. Nu bor jag i hus. Men jag hade inte velat bo granne med henne. Jag tänker inte bara på henne. Jag tänker på hennes grannar och hon är säkert inte populär hos föreningen heller.
Jag tror att hon blir vräkt till slut För dom anhöriga orkar till slut inte längre. Då hamnar hon på gatan. Det håller inte hur länge som helst. Om hon inte får varken LPT LVM eller förvaltare. För själv lär hon inte söka någon hjälp,då hon saknar insikt
Senast redigerad av tindraninni 2024-09-26 kl. 09:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in