2024-09-25, 20:38
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Men problemet är ju att hon har ett beteende som hon inte rår över och som sätter henne i denna sits.
Inte att hon är dum och liksom vill bli hemlös.

Vad vet du om den saken, om jag får fråga? Du stampade rakt in i tråden och presenterade dig själv som en som inte är insatt.

Det kommer in vita riddare lite nu och då, det gör det i alla trådar på samma tema och det är samma dravel varenda gång, som att det är taget direkt ur en lärobok från Södertörns högskola.

I snart 20 år har jag iakttagit de mest märkliga figurerna på nätet, där Gräddrumpan bara är en i raden. Det alla har gemensamt är att det finns en handfull vita riddare runt dem, som till mestadels består av frånskilda damer som passerat bäst-före-datum. Samma damer som på förmiddagen sitter och skriver brev till livstidsdömda fångar för att "de inte fått tillräckligt med värme och kärlek i livet", sitter på kvällen och skall rädda och försvara förlorade själar på nätet. Det alla dessa har gemensamt är att de aldrig någonsin når fram. Det finns liksom ingen mottagare av det självskapade kärleksbudskap som de själva sitter och blir höga på.

Som här senast, när godhetsgruppen på Discord hade skramlat ihop pengar till fyra kassar mat och förnödenheter som någon av dem lämnade utanför hennes dörr. Gräddis, som den hon är, blev såklart förbannad och förmedlade i klippet efter att hon ställde ut kassarna så grannarna kunde ta sakerna istället. Hon lät dessa godhetsnarkomaner veta hur kränkt hon blir av att det sitter för henne helt okända människor och tar sig rätten att avgöra vad hon ska äta och inte. Eller bestämma vilka kläder hon skall ha på sig, genom att skicka sina gamla trasor till henne. De 300kr som låg i kassarna och som var avsedda att gå till ett läkarbesök hade hon såklart inte hittat. Men en bag in box fanns det minsann dagen efter.

Gräddrumpan har aldrig sagt att det är synd om henne. Det är andra människor som lägger ord i munnen på henne från sina höga hästar utifrån sina egna preferenser. Som du, som talar över hennes huvud och säger att hon inte rår för sitt beteende. Det är er hon blir förbannad på. Det är er hon försöker provocera genom sitt beteende, för att visa att det fan inte är någon som ska tala om för henne hur hon ska bete sig, eller äta eller klä sig.
Citera
2024-09-25, 20:43
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det är jättehemskt. Det är så tydligt att hon egentligen bara är djupt, djupt deprimerad. Så började hon dricka för att dämpa sorgen och nu är hon ju uppenbarligen alkoholiserad och det är nästan omöjligt att ta sig ur på egen hand.

Minns när soc var hos henne och hon filmade allt och hennes röst liksom brast. Hon ville gråta och kände sig så liten. Det gjorde ont i hjärtat att se.

Glöm inte att hon hade ett normalt liv en gång. Någon ÄLSKADE henne så mycket att han skaffade två barn med henne.

Alla kan hamna där. Men vissa personligheter har nog svårare att hantera skilsmässa, myndigheter och alkohol… kanske var det även hennes man som skötte ekonomin hemma. Kanske var han stödet hon behövde för att vara en bra mamma och kunna sköta livet. Och när han försvann ur hennes liv så började allt rämna… hon säger ofta att hon vill ha en dominant man och det kan ju tyda på att hon är van att följa och behöver mycket stöd för att funka.

Tyvärr är hon nog för fast i alkoholen nu. Hon behöver verkligen, verkligen professionell hjälp men det vill hon inte ha.

Pia började grina när Familjerätten var där för att hon kände sig orättvist behandlad av dem när dem sa att hon skulle få träffa sina barn på ett övervakat möte hos Familjerätten.
Då var det ändå Pias egna barn som sagt att de ville träffa henne där och inte hemma hos henne, och det tyckte hon var förjävla orättvist eftersom exmaken fick träffa barnen hemma hos sig.
Titta på klippet så kommer du märka att för Pia så är det bara hennes vilja och krav som är viktiga. Vad barnen tycker bryr hon sig inte det minsta om.

Sen ska vi även minnas att det var Pia som var otrogen mot sin exman för att hon ville "utforska sin sexualitet", och när hon blev påkommen på en parkering utanför lokala matbutiken så var det hon som bad om skilsmässa.
Så att hon skulle varit beroende av något stöd från exmaken kan vi nog glömma.

Allt skit som hänt i Pias liv efter skilsmässan är till 100% hennes egna fel men ändå så skyller hon allt på alla andra i hennes närhet.

Det finns ingen som helst anledning till att tycka synd om henne förrän hon faktiskt börjar ta lite ansvar för vad hon ställt till med och gör ett riktigt försök att ställa allt till rätta.
Senast redigerad av Pruttgrotta 2024-09-25 kl. 20:59.
Citera
2024-09-25, 20:43
Medlem
Hur går det för stackars Gräddis? börjar hon få ordning på livet? blivit vräkt? eller samma som tidigare?
Citera
2024-09-25, 20:46
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skykru
Hur går det för stackars Gräddis? börjar hon få ordning på livet? blivit vräkt? eller samma som tidigare?

Läs tråden kanske?
Citera
2024-09-25, 22:18
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Vad vet du om den saken, om jag får fråga? Du stampade rakt in i tråden och presenterade dig själv som en som inte är insatt.

Det kommer in vita riddare lite nu och då, det gör det i alla trådar på samma tema och det är samma dravel varenda gång, som att det är taget direkt ur en lärobok från Södertörns högskola.

I snart 20 år har jag iakttagit de mest märkliga figurerna på nätet, där Gräddrumpan bara är en i raden. Det alla har gemensamt är att det finns en handfull vita riddare runt dem, som till mestadels består av frånskilda damer som passerat bäst-före-datum. Samma damer som på förmiddagen sitter och skriver brev till livstidsdömda fångar för att "de inte fått tillräckligt med värme och kärlek i livet", sitter på kvällen och skall rädda och försvara förlorade själar på nätet. Det alla dessa har gemensamt är att de aldrig någonsin når fram. Det finns liksom ingen mottagare av det självskapade kärleksbudskap som de själva sitter och blir höga på.

Som här senast, när godhetsgruppen på Discord hade skramlat ihop pengar till fyra kassar mat och förnödenheter som någon av dem lämnade utanför hennes dörr. Gräddis, som den hon är, blev såklart förbannad och förmedlade i klippet efter att hon ställde ut kassarna så grannarna kunde ta sakerna istället. Hon lät dessa godhetsnarkomaner veta hur kränkt hon blir av att det sitter för henne helt okända människor och tar sig rätten att avgöra vad hon ska äta och inte. Eller bestämma vilka kläder hon skall ha på sig, genom att skicka sina gamla trasor till henne. De 300kr som låg i kassarna och som var avsedda att gå till ett läkarbesök hade hon såklart inte hittat. Men en bag in box fanns det minsann dagen efter.

Gräddrumpan har aldrig sagt att det är synd om henne. Det är andra människor som lägger ord i munnen på henne från sina höga hästar utifrån sina egna preferenser. Som du, som talar över hennes huvud och säger att hon inte rår för sitt beteende. Det är er hon blir förbannad på. Det är er hon försöker provocera genom sitt beteende, för att visa att det fan inte är någon som ska tala om för henne hur hon ska bete sig, eller äta eller klä sig.

Bra skrivet!
Frågan är bara hur det går för Gräddis när hon blir hemlös. Mycket möjligt att hon kommer ha ett par hundra tusen på fickan och kan bränna dessa på hostel men när pengarna är slut så är nog även Gräddis slut.
Gräddis kan vara kaxig så länge hon har tak över huvudet men att vara bostadslös och omöjlig i Stockholm är inget hon är byggt för.
Citera
2024-09-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Bra skrivet!
Frågan är bara hur det går för Gräddis när hon blir hemlös. Mycket möjligt att hon kommer ha ett par hundra tusen på fickan och kan bränna dessa på hostel men när pengarna är slut så är nog även Gräddis slut.
Gräddis kan vara kaxig så länge hon har tak över huvudet men att vara bostadslös och omöjlig i Stockholm är inget hon är byggt för.
Men kan ingen se till att kvinnan får en förvaltare? Hon klarar ju uppenbarligen inte av att sörja för sin egna person, varken fysiskt, psykiskt eller ekonomiskt.
Citera
2024-09-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Nej.
Det kommer att finnas lite över sen, enligt hjälpsamma exmannens beräkningar.

Så, ensam är hon nog inte.

Aha, men då får vi hoppas att det faktiskt blir en bra försäljning.
För Gräddis påstår nu att hon köpte lägenheten för 300k MER än vad den ligger ute för hos kronofogden.

Därför tänkte jag att exmannens beräkningar kanske inte stämmer längre men jag kanske har fel, kan ju hoppas det för gräddis skull om inte annat.
Citera
2024-09-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz

Helt otroligt vilken aggressivitet du reagerar med.

Flashback är, mig veterligen till för alla.
Vi har uppenbarligen helt olika syn på det mesta.
Du vet överhuvudtaget inget om mig och vilket datum jag har "passerat" eller ej. Bara att du uttrycker dig så visar ju vilken otroligt obehaglig och störd människa du är som ser ner på människor och dömer folk efter ålder.

Du tycks verkligen drivas av ett hat mot dina medmänniskor och en psykiskt sjuk människa som uppenbarligen har beteendeproblem ( och säkert har betett sig illa både en och två gånger,) väcker ett enormt raseri hos dig och alla måste hålla med dig i din dystopiska människosyn, annars börjar du hata och aggressivt håna den som säger något du inte klarar att höra. Obehagligt är bara förnamnet

Det är just detta beteende som här föranleder mig att fråga:

Varför.

Var kommer allt hat och aggressivitet ifrån?
Det är uppenbart att Gräddrumpan påminner dig om något eller någon och att du projicerar något på henne du med. Det är möjligt att det finns naiva människor som stjälper snarare än hjälper, men jag uttrycker liksom du tankar här .inget annat.

Men du behöver verkligen inte bemöda dig om att svara. Har noll intresse att förse din sjuka hjärna med fantasier och driv att komma med ytterligare påhopp. Verkligen noll.

Tråckla vidare du.

Ps: jag utgår ifrån att alla människor, oavsett vad som hänt i deras liv och oavsett om de gör mindre smarta val, vill ha tak över huvudet, och få sina basala behov tillgodosedda. Leva ett värdigt liv, helt enkelt. Det är bara sån jag är.
Senast redigerad av Ericcca 2024-09-25 kl. 23:03.
Citera
2024-09-26, 06:48
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Helt otroligt vilken aggressivitet du reagerar med.

Flashback är, mig veterligen till för alla.
Vi har uppenbarligen helt olika syn på det mesta.
Du vet överhuvudtaget inget om mig och vilket datum jag har "passerat" eller ej. Bara att du uttrycker dig så visar ju vilken otroligt obehaglig och störd människa du är som ser ner på människor och dömer folk efter ålder.

Du tycks verkligen drivas av ett hat mot dina medmänniskor och en psykiskt sjuk människa som uppenbarligen har beteendeproblem ( och säkert har betett sig illa både en och två gånger,) väcker ett enormt raseri hos dig och alla måste hålla med dig i din dystopiska människosyn, annars börjar du hata och aggressivt håna den som säger något du inte klarar att höra. Obehagligt är bara förnamnet

Det är just detta beteende som här föranleder mig att fråga:

Varför.

Var kommer allt hat och aggressivitet ifrån?
Det är uppenbart att Gräddrumpan påminner dig om något eller någon och att du projicerar något på henne du med. Det är möjligt att det finns naiva människor som stjälper snarare än hjälper, men jag uttrycker liksom du tankar här .inget annat.

Men du behöver verkligen inte bemöda dig om att svara. Har noll intresse att förse din sjuka hjärna med fantasier och driv att komma med ytterligare påhopp. Verkligen noll.

Tråckla vidare du.

Ps: jag utgår ifrån att alla människor, oavsett vad som hänt i deras liv och oavsett om de gör mindre smarta val, vill ha tak över huvudet, och få sina basala behov tillgodosedda. Leva ett värdigt liv, helt enkelt. Det är bara sån jag är.

Försöker du få tråden stängd genom att gå off topic? Och nej, jag bemödar mig inte att svara, dels för att det inte är värt det, men främst för att tråden inte handlar om vare sig mig eller dig.
Citera
2024-09-26, 06:53
Medlem
https://www.expressen.se/gt/pia-blev-slagen-under-hela-sin-uppvaxt/

Är detta Gräddrumpan?

Ja, då förstår man ju verkligen varför det har gått som det har gjort. Fruktansvärt.
Citera
2024-09-26, 06:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Men kan ingen se till att kvinnan får en förvaltare? Hon klarar ju uppenbarligen inte av att sörja för sin egna person, varken fysiskt, psykiskt eller ekonomiskt.
Det tror inte jag kommer att gå och hon kommer säkert inte vilja ha det heller.
Citera
2024-09-26, 07:00
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/gt/pia-blev-slagen-under-hela-sin-uppvaxt/

Är detta Gräddrumpan?

Ja, då förstår man ju verkligen varför det har gått som det har gjort. Fruktansvärt.
Nej.

https://www.expressen.se/gt/pia-led-pa-barnhem-i-goteborg/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in