2024-09-25, 19:50
Bannlyst
Varför har en massa uppdateringar skett utan att man har berättat om det?

Vad fan är ”bannlyst konto” och hur fan får detta ens ske? att stänga av medlemmar permanent håller jag inte med om men om man gör det varför har man ändrat det från ”avstängd” till detta ”bannlyst konto”?

Nu kan man inte gå in på profilen, läsa vad användaren har skrivit innan, tidigare trådstarter överhuvudtaget.

Detta FÖRSTÖR medlemmarnas upplevelse på forumet när man hittar en medlem som verkar vara en frisk fläkt i ett övrigt sönder kulturmarxist forum, där man vill gå in och läsa mer. Men nej, man kan inte ens få upp profilen nu. Läsa tidigare startade trådar eller tidigare inlägg.

Vad var problemet med att bara stänga av personen och ha som ”avstängd”?

Detta påverkar inte personen överhuvudtaget. Han är lika avstängd som förr, det bara försvårar för oss.

Varför vill man kunna stänga av personer och sedan ta bort möjligheten för användare att se vad personen i fråga tidigare skrev? Är inte detta jävligt kusligt?

Det är såhär censur påbörjas.

SAMMA SAK MED ”AVSLUTAT KONTO” MAN KAN INTE SE PERSONENS TIDIGARE UTLÅTANDEN. VARFÖR?
Citera
2024-09-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskamanarcucks

SAMMA SAK MED ”AVSLUTAT KONTO” MAN KAN INTE SE PERSONENS TIDIGARE UTLÅTANDEN. VARFÖR?

Jag tycker det är helt rätt. Bannlysta personer saknar existensberättigande.

Vidare.
Börja med att ta reda på vad censur betyder.
Sen kan du återkomma och säga det är applicerbart på ett privatägt forum.

Ledtråd: vill du säga vad du vill i Sverige, så går det utmärkt, allt du behöver göra är att starta ett forum.
Vill du skriva på någon annans forum, så får du följa dennes regler.
Och nej, det är inte censur.
Citera
2024-09-25, 19:59
Medlem
håller med.
och vad fan är avslutat konto?`hur kan sånt här skit mörkas utan att man går ut med information om detta, hur man kommit fram till detta, vilka som beslutat detta och vad det innebär?
Citera
2024-09-25, 20:11
Avslutad
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
hur kan sånt här skit mörkas utan att man går ut med information om detta, hur man kommit fram till detta, vilka som beslutat detta och vad det innebär?

Sen när har Flashback redovisningsplikt för nånting till er undrar man?
Citera
2024-09-25, 20:17
Avslutad
Va? Jag har varit inne och kikat nu på några profiler som jag vet blev avstängda och det står avstängd under deras användarnamn. Så den uppdateringen du pratar om verkar inte har uppdaterats för mig 🤔
Citera
2024-09-25, 20:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Vad fan är ”bannlyst konto” och hur fan får detta ens ske? att stänga av medlemmar permanent håller jag inte med om men om man gör det varför har man ändrat det från ”avstängd” till detta ”bannlyst konto”?

Nu kan man inte gå in på profilen, läsa vad användaren har skrivit innan, tidigare trådstarter överhuvudtaget.

Detta FÖRSTÖR medlemmarnas upplevelse på forumet när man hittar en medlem som verkar vara en frisk fläkt i ett övrigt sönder kulturmarxist forum, där man vill gå in och läsa mer. Men nej, man kan inte ens få upp profilen nu. Läsa tidigare startade trådar eller tidigare inlägg.

Detta påverkar inte personen överhuvudtaget. Han är lika avstängd som förr, det bara försvårar för oss.

Varför vill man kunna stänga av personer och sedan ta bort möjligheten för användare att se vad personen i fråga tidigare skrev? Är inte detta jävligt kusligt?

Avstängd är tidsbetämt, bannlyst är för tid och evighet. Det är inget nytt i det.

Kan man inte sköta sig utan begår oupphörligt grova regelbrott ska man naturligtvis bannlysas från forumet.
Citera
2024-09-25, 20:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
håller med.
och vad fan är avslutat konto?`hur kan sånt här skit mörkas utan att man går ut med information om detta, hur man kommit fram till detta, vilka som beslutat detta och vad det innebär?

Det är när en medlem själv avslutat sitt konto.

Läs mer här:

(FB) Vad är "Avslutat konto"?
Citera
2024-09-25, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Sen när har Flashback redovisningsplikt för nånting till er undrar man?

Tja, hur kommuniceras t.ex regler-ändringar ut? Och hur bestäms dem? Av vem/vilka?
Jag har ingen aning, kanske inte du heller, så det är väl kanske mer en retorisk fråga, men nån kanske vet.

Troligen är det väl forum-ägaren då denne, well, äger forumet. Och därmed har 100% makt. Så det är väl en take-it-or-leave-it grej kanske. Fast ändringar i regler bör väl kommuniceras kan jag tycka, då det förändrar förutsättningarna för att vara kvar.
Citera
2024-09-25, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Avstängd är tidsbetämt, bannlyst är för tid och evighet. Det är inget nytt i det.

Kan man inte sköta sig utan begår oupphörligt grova regelbrott ska man naturligtvis bannlysas från forumet.
Nej man har tidigare kunnat bli avstängd på livstid. Och då bara att det stått avstängd under.

Det är ingen som ens har tagit upp det. Man ska ha åtkomst till profil och tidigare inlägg och tidigare trådstarter.
Citera
2024-09-25, 20:31
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Tja, hur kommuniceras t.ex regler-ändringar ut? Och hur bestäms dem? Av vem/vilka?
Jag har ingen aning, kanske inte du heller, så det är väl kanske mer en retorisk fråga, men nån kanske vet.

Troligen är det väl forum-ägaren då denne, well, äger forumet. Och därmed har 100% makt. Så det är väl en take-it-or-leave-it grej kanske. Fast ändringar i regler bör väl kommuniceras kan jag tycka, då det förändrar förutsättningarna för att vara kvar.

Regeländringar och annat som rör forumet kommuniceras här:

(FB) Viktiga meddelanden
Citera
2024-09-25, 20:33
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Nej man har tidigare kunnat bli avstängd på livstid. Och då bara att det stått avstängd under.

Det är ingen som ens har tagit upp det. Man ska ha åtkomst till profil och tidigare inlägg och tidigare trådstarter.

Här är en som blev bannlyst 2012...
(FB) Fratande bannlyst för 2.03
Citera
2024-09-25, 21:32
Medlem
Citat:

Går utmärkt att söka på inlägg från bannlysta medlemmar. Bara att få in på avancerat söknoch skriva in användarnamnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in