Citat:
Greta var dock fortfarande tillräckligt intressant för att rätt nyligen få delta som oberoende observatör på ett internationellt högnivåmöte om kriget i Gaza. Det är en svår och urtuff uppgift att vara ensam ung tjej bland många manliga äldre och erfarna politiker. Då gäller det att vara väl beredd och tala mycket tydligt och bestämt!
När gruppfotot togs lämnade dock Greta mötessalen, bara hennes gråa täckjacka låg kvar och skvallrade på gruppfotot om hennes närvaro. Se där lite äkta skvaller!
Numera har Greta i regel tröttnat på selfies med folkvalda. Dock klagar Greta över att hon har alldeles för mycket att göra, om jag gör tio saker har jag bara tid och ork att få ut en enda sak i media, klagade hon nya gen återigen. Givetvis skulle hon dock behöva förbereda sig mycket mer inför de högnivåmöten hon ännu är med på i det tysta. Hon sa ju förut, att hon gav så många intervjuer, att hon då ofta skrev sina tal i sista stund. Greta älskar dock att läsa fackböcker av många slag.
Många förtroendevalda tycker dock att Greta behöver lugna ner sig vad gäller civil olydnad och nu helst bli folkvald själv. Särskilt i F4F Germany cirkulerar dessa tankar, om att man behöver vara både aktivist och folkvald, för att kunna förändra på riktigt. Greta är dock idag vuxen och prioriterar ju själv vad hon vill satsa på!
Ja, ju mer man lär sig desto mer brukar man oftast förstå hur lite man vet!
När gruppfotot togs lämnade dock Greta mötessalen, bara hennes gråa täckjacka låg kvar och skvallrade på gruppfotot om hennes närvaro. Se där lite äkta skvaller!
Numera har Greta i regel tröttnat på selfies med folkvalda. Dock klagar Greta över att hon har alldeles för mycket att göra, om jag gör tio saker har jag bara tid och ork att få ut en enda sak i media, klagade hon nya gen återigen. Givetvis skulle hon dock behöva förbereda sig mycket mer inför de högnivåmöten hon ännu är med på i det tysta. Hon sa ju förut, att hon gav så många intervjuer, att hon då ofta skrev sina tal i sista stund. Greta älskar dock att läsa fackböcker av många slag.
Många förtroendevalda tycker dock att Greta behöver lugna ner sig vad gäller civil olydnad och nu helst bli folkvald själv. Särskilt i F4F Germany cirkulerar dessa tankar, om att man behöver vara både aktivist och folkvald, för att kunna förändra på riktigt. Greta är dock idag vuxen och prioriterar ju själv vad hon vill satsa på!
Ja, ju mer man lär sig desto mer brukar man oftast förstå hur lite man vet!
Välkommen tillbaka, Inspiratoeren!
Har detta internationella ”högnivåmöte” rapporterats i medierna, eller var det så hemligt att bara du fick höra talas om det?
Om du vill komma med riktigt skvaller kan du ju berätta om det är sant att hon hoppade av sin universitetsutbildning efter bara någon termin.
Citat:
Fel, fel. Greta har uttalat sig självsäkert om allt möjligt (och sagt många felaktigheter och rena dumheter), men när hon fått motfrågor av journalister har hon sprungit och gömt sig bakom ”det får ni fråga experterna om (jag är bara ett barn)”.
Seriösa forskare brukar inte tala i termer av ”klimatkris”. Det gör istället skrikvänstern och vissa journalister och ett gäng skådespelare.
Citat:
Simon Wiesenthal Center styrs av två högerextrema rabbiner som gång på gång gjort sig till åtlöje över allt de anklagat för antisemitism. Exempelvis då de försökte få en kubansk läkare på KI sparkad efter att han delat en israelkritisk teckning. Alla fattar att när dessa organisationer kör med sin smutskastning om antisemitism så handlar det 99 gånger av 100 om att försvara Israel. Ingen som inte har drabbats av hjärnsvamp tror liksom att Gretas bläckfiskgosedjur var ett kodat antisemitiskt meddelande. Ändå var det det sionisterna försökte inbilla oss.
De tycks ha inbillat F4F:s stora tyska gren ganska bra, för att inte tala om SVT som hade ett helt program där det diskuterades om Greta hade skadat klimatrörelsen genom sitt ensidiga ställningstagande.
Lättlurad, naiv & dum, i så fall.
Citat:
Gretas mamma Malena sitter i den kommittén. Det kan ha med saken att göra.
https://skma.se/om/medlemmar/
https://skma.se/om/medlemmar/
Jag var i Malmö under Eurovision. Malena deltog i jippona och sjöng i Folkets park (med gles publik, rapporterades det). Greta som svepte in sig i palestinasjal och försökte hindra besökarna från att komma in i arenan i Hyllie några km därifrån fick istället fösas iväg av polisen. Det kan nog bli spänt vid de veganska familjemiddagarna framöver.