• 1
  • 2
2007-11-14, 10:55
Medlem
Moralpredikningar undanbedes.

Jag misstänker att min fru har en affär med en annan man. Jag har lyckats komma över en del brev mellan dom två som tyder på detta, men inte bekräftar någonting. Och dum som man är så tänker man naturligtvis en j*a massa, och vill man se problem så är det inga problem att se dom.

Exempel på konversation som fördes på Facebook:
"Hon: Vad vill du göra när vi träffas?
Han: Gissa"

Min fundering är: VAD finns det för anledning att skriva så om man inte har nåt på gång? Jag har konfronterat henne (dvs frågat om hon har en annan) men hon säger naturligtvis nej. Vad ska hon annars säga?

Jag har dock påpekat för henne att jag inte varit inne på hennes Facebook-konto (vilket jag kan om jag vill). Nu är det så här att hon raderar sin inbox och outbox väldigt frekvent, vilket gör det svårt för mig att hitta breven som styrker vad jag tror. Däremot tror jag inte att HAN gör detsamma. Dvs, kommer jag åt hans konto så kommer jag kanske se hela deras dialog och veta om jag har rätt eller fel.

Därav min fråga: Hur tar jag enklast reda på hans lösenord?

Mina egna tankar kring detta:
Man skickar ett brev som ser ut att vara från FaceBook. Där står det att han har ett nytt meddelande från nån. Han klickar på länken i tron att komma till Facebook, men kommer till en annan, likadan sida. Han loggar in med sina användaruppgifter och vips så har han delgivit sitt användarnamn och lösenord.
Användaren slussas sedan vidare till det riktiga Facebook, gärna med namn och lösen, så han slipper logga in igen.
Det finns en nackdel och det är att han kan gå tillbaka till mailet och notera att adressen är fel. Jag tror dock inte han är så datorvan, så om bara URL:en ser riktigt ut så ska det nog gå vägen.
(Jag har även noterat att domänerna facebcok.com samt facebock.com är regade. Med en liknande domän blir det svårare att fatta vad som händer, men enklast är kanske IP-nr?)

Jag förutsätter att hans inloggningsnamn är detsamma som hans epostadress, vilken jag har.

Som sagt, moralpredikningar undanbedes. En tjänst som denna skulle ju t o m vara säljbar för tusan!
2007-11-14, 11:01
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktaion
En tjänst som denna skulle ju t o m vara säljbar för tusan!

Prata med din fru.
Installera en minikamera nära PC
2007-11-14, 11:10
Medlem
wilt99s avatar
Du kan nog lägga ner hela tanken om att skapa en hel sajt för att försöka ta tag i hans konto, om du lägger in en keylogger på datorn och din fru mailar mannen i fråga och frågar om de ska ses och ha samlag så har du ju tillräckligt på fötterna för att dra en korrekt slutsats, inte sant...
2007-11-14, 11:12
Medlem
Jupp, så skulle man kunna göra. Grejen är bara den att hon använder datorn på sitt jobb.
2007-11-14, 11:13
Medlem
filofaxs avatar
Sätt en keylogger på frun annars?

Är dom fortfarande vänner på facebook?
Om dom inte är det (vilket dom inte borde vara) så skapa ett konto i ditt frus namn, gör så att det INTE är sök- eller synbart för andra, bli vän med killen och se vad han skriver när han tror att det bara är han och hon?
2007-11-14, 11:37
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Exempel på konversation som fördes på Facebook:
"Hon: Vad vill du göra när vi träffas?
Han: Gissa"
[...]
Man skickar ett brev som ser ut att vara från FaceBook. Där står det att han har ett nytt meddelande från nån.
[...]

Du verkar ju i princip ha kommit på en lösning här. Och särskilt svårt är det ju inte att göra det. Keyloggers kanske är en annan smidigare lösning. Det finns väl aldrig någon riktigt bra "lösning" på såna problem annars, egentligen?

[Edit ]
2007-11-14, 11:37
Medlem
Ja, dom är fortfarande vänner på Facebook.

Har funderat på att maila honom från hennes konto, men jag vill verkligen inte att det här ska uppdagas. Jag vet ju att jag gör fel som inte litar på henne, och det skulle inte vara speciellt bra om det upptäcktes.

Jag vill även tillägga att jag i normala fall INTE är svartsjuk (det kan man lätt tro om man läser detta inlägget)! Anledningen till att det blivit som det blivit är för att hon har distanserat sig från mig under hösten. Hans namn dök upp allt som oftast på hennes facebooksida (vilket jag såg när jag gick förbi henne när hon var inloggad) och jag tog helt enkelt steget att undersöka lite mer. Kan tillägga att det första hon gjorde i morse på hemmadatorn var att kolla om han var online (vilket jag upptäckte genom att logga in på hennes konto och sen backa i browsern).

Jag är som ni märker något psykoaktig i detta, och det är inget jag är stolt över! Nu vill jag veta om mina farhågor är besannade eller inte, och kommer i så fall konfrontera henne och undrar varför hon inte separerar istället för att gå bakom ryggen på mig! En separation kommer väl senare om detta nu är sant, men då vill jag sörja NU och inte om ett år!
2007-11-14, 11:47
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ja, dom är fortfarande vänner på Facebook.

Har funderat på att maila honom från hennes konto, men jag vill verkligen inte att det här ska uppdagas. Jag vet ju att jag gör fel som inte litar på henne, och det skulle inte vara speciellt bra om det upptäcktes.

Jag vill även tillägga att jag i normala fall INTE är svartsjuk (det kan man lätt tro om man läser detta inlägget)! Anledningen till att det blivit som det blivit är för att hon har distanserat sig från mig under hösten. Hans namn dök upp allt som oftast på hennes facebooksida (vilket jag såg när jag gick förbi henne när hon var inloggad) och jag tog helt enkelt steget att undersöka lite mer. Kan tillägga att det första hon gjorde i morse på hemmadatorn var att kolla om han var online (vilket jag upptäckte genom att logga in på hennes konto och sen backa i browsern).

Jag är som ni märker något psykoaktig i detta, och det är inget jag är stolt över! Nu vill jag veta om mina farhågor är besannade eller inte, och kommer i så fall konfrontera henne och undrar varför hon inte separerar istället för att gå bakom ryggen på mig! En separation kommer väl senare om detta nu är sant, men då vill jag sörja NU och inte om ett år!

Finns bara ett sätt att göra..PM:a mig!
2007-11-14, 11:53
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Du är i gott sällskap.

Vad jag inte förstår är att din fru beter sig som en fjortis och du låter henne komma undan med det?
Jag hade vänt hela världen uppochned om jag hade fått reda på det du har fått reda på.
Hur kommer det sig att hon är så indiskret? Är du inte en särskilt aktiv användare på facebook vilket har invaggat henne i nån falsk säkerhet om att hon är osynlig?
Sjukt respektlöst att hålla på och skriva sånt där till varandra när alla kan se.
Eller dom gör det privat? Då försöker hon ju hålla det hemligt..
2007-11-14, 12:09
Medlem
PyR0s avatar
Lägg in något program som tar screencaps varje minut eller något, då får du med största sannolikhet se vad din fru har skrivit på facebook.
2007-11-14, 13:07
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyR0
Lägg in något program som tar screencaps varje minut eller något, då får du med största sannolikhet se vad din fru har skrivit på facebook.

Och på alla andra ställen också. Jag var inne på det också först, men jag tänkte att det nog inte är den allra bästa iden om man vill övervaka någon. Möjligtvis om man hittar något program som specifikt kan övervaka nätverkstrafik på en viss port och mot en viss ip, förstås. Frågan är väl då bara om det finns något sånt som kan ligga i bakgrunden utan att bli upptäckt. Kan exempelvis Ethereal det?
2007-11-14, 13:30
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Och på alla andra ställen också. Jag var inne på det också först, men jag tänkte att det nog inte är den allra bästa iden om man vill övervaka någon. Möjligtvis om man hittar något program som specifikt kan övervaka nätverkstrafik på en viss port och mot en viss ip, förstås. Frågan är väl då bara om det finns något sånt som kan ligga i bakgrunden utan att bli upptäckt. Kan exempelvis Ethereal det?
Är då inte en hårdvarukeylogger att föredra? Smyg in på jobbet nån gång..?

Fast då får man ju vara förberedd på att
1. Ha fel
2. Ha rätt
3. Att förhållandet är kört oavsett om man har fel/rätt i sina misstankar.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in