2024-09-25, 16:35
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Nu vart det nog för mycket för dig här, jag såg videon, den stod på ett stativ, inga hjul någonstans. Så de ska rulla upp skiten på ett flak när en Kinzhal är på ingång, och flytta systemet då eller?

Och vad är det du dillar om leveranstider, visa mig vart i min text jag har skrivit någonting om det?

Hur många sådana system har Ukraina just idag, och hur mycket kostar ett av dem, please tell me. Du verkar ju ha stenkoll på detta.
Är du så dum så att du på riktigt tror att den är byggd för att ta hand om ballistiska missiler? Såna som idag enbart kan tas om hand av dom absolut största och dyraste robotsystemen?
Citera
2024-09-25, 16:49
Medlem
snake65s avatar
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=eea000935e1e0db65fc06fef1bcc4 1d3
Kanske har delats tidigare, usa förbereder nytt stödpaket till Ukraina
Citera
2024-09-25, 16:59
Medlem
Citat:
Så detta stod alltså i texten du delade?

Och den videon jag såg som någon delade här, var den mobil eller stationär?

Hur mycket kostar ett sådant system, något du inte svarade på heller?

Du bör öva på din läsförståelse.
Ingen aning om vilken video du sett men
du skrev att du googlat och vanligtvis så följer urval av bilder med på svaret Google levererar.
För Ukraina har det nog inte kostat så mycket då tyskarna bet de första 2 systemen, men då rheinmetall bygger fabrik i Ukraina så har de nog en god överenskommelse.

vad du skulle betala kan jag inte svara på.

Är vi klara eller behöver du hjälp med något annat.
Citera
2024-09-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Tja, Nikolai Patrushev vill köra ut USA från Europa och se till att Ryssland övertar USAs roll i Europa. Hans övertygelse är också att anglosaxarna måste krossas i grunden. Hade Patrushev varit president så skulle WWIII varit ett faktum för länge sen.

Ryssland sitter fast i krig med fattigt grannland för närvarande. De har 19% (?) ränta, inflation som inte riktigt vill ge sig ändå, snart slut i sovjetlagret, arbetskraftsbrist, demografisk kris. Han får försöka förhålla sig till verkligheten. Känns inte som de är på väg att köra ut USA ur någonting.
Senast redigerad av YBB641 2024-09-25 kl. 17:28.
Citera
2024-09-25, 17:00
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Nu får du ge dig. Du bad om en källa från väst och fick det högt respekterade tyska Statista. Skäm inte ut dig genom att bete dig som den svarte riddaren i Monty Pythons ”Holy grail”.

Men visa då grundkällan istället för att komma med lögner och undanflykter.
Citera
2024-09-25, 17:02
Medlem
Citat:
Det var ju det som var hela min poäng, vad gör de när en ballistisk raket eller en FAB500 kommer flygandes? INGENTING kan de göra med sitt system som når 4km.

Kan ni sluta slösa min tid med dessa dumma svar nu? Herregud.

Då den har en radar så om en raket är på ingång så söker den nog skydd.
Citera
2024-09-25, 17:08
Medlem
Citat:
Tänk att det är så högt i tak ändå i Ryssland va?

En sak som ni Putlerknackare borde ta till er är att Putin är en moderat kraft i rysk politik. Väldigt starka krafter i Ryssland har länge velat gå mycket hårdare fram mot väst. Om Putin skulle bytas ut så blir det mot någon som är väsentligt hårdare, typ Nikolai Patrushev.
Vem bryr sig... De rör sig bara närmare sin kollaps i så fall
Citera
2024-09-25, 17:19
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ukrainas förluster hittills är närmast ofattbara enligt en ukrainsk visselblåsare. Allting för det rovgiriga lögnimperiet USA.

Analyst Andrii Telizhenko, who previously served in Ukraine’s government but fled the country after facing opposition to his anti-war beliefs, joined Sputnik’s The Final Countdown program Monday, lamenting the fate of hundreds of thousands of young Ukrainian men and women who have sacrificed their lives for the intractable US-backed conflict. The former government official said Kiev has lost 970,000 troops since 2022, confirming previous analysis that has placed the number of Ukrainian deaths during the conflict at close to one million.”

https://sputnikglobe.com/20240923/zelensky-leaving-ukrainians-to-die-for-blackrock-deep-state--ex-diplomat-1120264140.html

Intressant. Är detta något du tror på?
970 000?
Citera
2024-09-25, 17:28
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Det var ju det som var hela min poäng, vad gör de när en ballistisk raket eller en FAB500 kommer flygandes? INGENTING kan de göra med sitt system som når 4km.

Kan ni sluta slösa min tid med dessa dumma svar nu? Herregud.
Nej, dom kan inte göra nått med det, precis som dom inte kan göra nått med sin splitter nya Skoda Octavia heller. Vet du varför? För att varken Skynexen eller Skodan är gjorda för det. Det borde väl inte vara så svårt att begripa att olika verktyg är byggda för att utföra olika uppgifter. Eller?
Citera
2024-09-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Intressant. Är detta något du tror på?
970 000?

Ja det tror jag på.
Troligare är det faktiskt än de 30.000 som Zelensky har fastnat på.

By efter by, samhälle efter samhälle i Ukraina saknar helt och hållet män. Kvinnorna måste lära sig köra alla möjliga saker som rullar fram, som traktorer och skördetröskor och långtradare. Det har funnits ganska många sådana artiklar i västmedia.
Citera
2024-09-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nej, dom kan inte göra nått med det, precis som dom inte kan göra nått med sin splitter nya Skoda Octavia heller. Vet du varför? För att varken Skynexen eller Skodan är gjorda för det. Det borde väl inte vara så svårt att begripa att olika verktyg är byggda för att utföra olika uppgifter. Eller?

Du får inte vara dum mot honom han gör så gott han kan med sin analfabetism.
Citera
2024-09-25, 17:34
Medlem
En rysk soldat staplar sig fram på en benprotes gjord av tomflaskor.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1fp5vh0/russian_military_hospital_homemade_prostheses/

Talande. Mycket talande. Så oerhört ryskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in