2024-09-25, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag försvarar inte hot. Och har Chrippas inlägg idag emot A varit med aggressiva eller hotfulla så har Chrippa absolut gjort fel. Jag såg som sagt bara inlägget igår, inte kollat idag.

Jag är väldigt anti folkdomstolar på nätet, och väldigt positiv till ordentliga utredningar hos polisen, soc, eko, osv.
Det påstås ju vara massa anmälningar både mot Chrippa, Jocke och andra inblandade, ska bli skönt när dem utredningarna läggs ner eller leder till åtal, så får man allt lite mer svart på vit vilka brott folk faktiskt har begått.

Idag avslutar han inlägget med att de ses i rätten. Tror jag inte att de kommer göra, då han förmodligen kör med tomma hot.

•Tomma tunnor skramlar mest•
Citera
2024-09-25, 16:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Togs det bort eller försvann eftersom det legat ute så länge? det var ju en story och dem försvinner ju efter ett tag.

Jag tycker också hot är fel, tex när El lobo åkte hem och knackade på hos jocke, jag kan fatta att man tycker det är obehagligt.

Jag såg chrippas inlägg och uppfattade det inte som ett hot.
Hade Chrippa tex sagt att han skulle åka hem till A, åka dit för att prata med A, eller liknande. Eller uttryckt sig hotfullt innan och sedan sagt att han ska åka till As stad kan jag förstå det.
Men nu såg inte inlägget ut så, det fanns ingenting som tydde på att Chrippa tänkte skada eller söka upp A.
Nej han har skrivit att han ska äta i Norrtälje.
Mer hotfullt än så var det inte.
Citera
2024-09-25, 16:41
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Idag avslutar han inlägget med att de ses i rätten. Tror jag inte att de kommer göra, då han förmodligen kör med tomma hot.

•Tomma tunnor skramlar mest•
Vad menar han att A gjort som kan leda till åtal?
Citera
2024-09-25, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
då en reaktion uteblev för Anjos ”vila i frid Chrippa” video, är du inte alls brydd när det gäller indirekta hot utan vill att Dopy och andra som läsare att du är empatiskt lagd.

Chrippa skrev att han skulle berätta för mamman varje gång Angelica postar om Chrippa och att alla hemligheter ska fram i ljuset.

Det är ingen vild gissning att Angelica har jobbat svart på ett matställe under tiden hon är sjukskriven.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med den här "vila i frid"-videon och att en reaktion uteblev. Om det är viktigt att jag uttrycker empati för Kräftan gällande något som sägs eller sker i videon, får du skicka en länk eller skriva var jag kan hitta videon, så kan jag återkomma med någon eventuell empati.
Men just nu är det svårt att ha en uppfattning utan att veta vad det handlar om.

Varför ens dra in hennes mamma eller någon sjukskrivning?
Han har ju ingen insyn i hur hennes sjukskrivning ser ut, så det är bara löjligt att ens ta upp det.
Det här låter mer som hämnd och rena tonårsfasoner.
Kräftan kan väl kontakta henne och föra en saklig diskussion istället?
Citera
2024-09-25, 16:44
Medlem
Citat:
Vad menar han att A gjort som kan leda till åtal?

Vem vet hur han tänker? Förtal eller något, antar jag.
Citera
2024-09-25, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila

Nu var du rolig.
Citera
2024-09-25, 16:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Vem vet hur han tänker? Förtal eller något, antar jag.
Det är väldigt svårt att få någon dömd för förtal. Så tror Chrippa kommer ha svårt att få igenom det.
Citera
2024-09-25, 16:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag förstår inte riktigt vad du menar med den här "vila i frid"-videon och att en reaktion uteblev. Om det är viktigt att jag uttrycker empati för Kräftan gällande något som sägs eller sker i videon, får du skicka en länk eller skriva var jag kan hitta videon, så kan jag återkomma med någon eventuell empati.
Men just nu är det svårt att ha en uppfattning utan att veta vad det handlar om.

Varför ens dra in hennes mamma eller någon sjukskrivning?
Han har ju ingen insyn i hur hennes sjukskrivning ser ut, så det är bara löjligt att ens ta upp det.
Det här låter mer som hämnd och rena tonårsfasoner.
Du menar som hon gjort mot honom istället för att sprida lögner och skitsnack?
Citera
2024-09-25, 16:52
Medlem
Citat:
Det är väldigt svårt att få någon dömd för förtal. Så tror Chrippa kommer ha svårt att få igenom det.

Jag tror inte ens att han kommer försöka. Han vill verka ”stor” och stöddig.
Citera
2024-09-25, 16:53
Medlem
Citat:
aha, ja jag menade bara att det var borta, chrippa skrev någon gång under gårdagen, så jag vet inte om det försvann pga tiden eftersom det var en story eller om det blev borttagen. Förlåt för att jag var otydlig

El lobo är en kompis till Olof. Hans besök hos jocke var obehagligt även om hans syfte inte var att göra något, utan bara knacka på och prata med jocke. Som tur är var jocke inte hemma.

Vi släpper det, inget viktigt att spinna vidare på

Det lät mindre trevligt. Förstår man inte hur ens besök kommer att uppfattas har man brist på empati och saknar självkontroll. Det är inte fina karaktärsdrag.
Förstod han att det var ett dåligt beslut eller vad hände sen?
Citera
2024-09-25, 16:54
Medlem
Citat:
Han är dömd för narkotika och bokföringsbrott. Inte direkt misshandel, olaga hot, eller vapenbrott.
Så bara Chrippas existens blir ett hot? att han säger att han ska åka till Malmö, då hotar han människor i Malmö? att han säger att han ska åka till Norrköping då hotar han Jocke och Anjo? hör du inte hur själv hur absurt det låter?
Om Chrippas hälsa är så illa att han är en fara för andra så är det väl bara att ringa och få honom tvångsomhändertagen genom vård? är man en fara för sig själv eller andra blir man tvångsomhändertagen genom vården.

Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Han är visst dömd för misshandel. Och läs all text en gång till.

Jo, precis som Toapapper54 säger så är han dömd även för misshandel tillbaka i tiden. Plus att du får inte glömma att det var just misshandel han satt häktad för i januari, en utredning som mycket möjligt fått en annan utgång om nu Linnea inte dragit tillbaka sin medverkan.
Så den lilla detaljen har du faktiskt väldigt fel i denna gång
Citera
2024-09-25, 16:58
Medlem
Citat:
Nu var du rolig.

Det kanske var att dra det för långt.
Ett sms då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera