2024-09-24, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Frågan kvarstår
En fråga blir dock.
Varför attackerar du inte Jocke och Rask lika hårt som du attackerar Chrippa om "fusk"?
Jag kan ha fel - men tolkar det som att du anser att det är någon skillnad i alla fall."

Det du säger tillför bara det att det finns skillnad och att du tydligen är väldigt personligt engagerad i just Chrippa

För de är inte lika vidriga som Chrippa!! Chrippa förtjänar inga sympatier. Goda människor kan man ha lite mer översyn med. I domstol spelar det dock ingen roll. Men folk avgör själva hur mkt de vill att nån ska åka dit och ej!

Du dikterar redan i denna tråden mkt. Gå inte in i folks hjärnorn också och bestäm!
Citera
2024-09-24, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det vet du inte.

Och hur vet du det? Hur har Jocke deklarerat åt Chrippa?
Citera
2024-09-24, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag förstår, det diskuteras så många olika saker samtidigt nu
Men nej, det var inte jocke, jocke fuskade med skatten, skatteverket kom på honom, han fick betala mer. Och så hoppas vi att han inte fuskar igen.
Chrippa fuskar med skatten nu, tydligen ska det pågå en utredning, vi får väl se vad den leder till. Blir det åtal tror jag han döms, men jag tror inte straffet kommer bli fängelse.
Sedan var det en annan influenser som är inblandad i kaoset som det påstods utnyttjade samhällets skattepengar på ett olagligt sätt.

Ja jag gissar att det är Angelica det syftas på då? Men slutsatsen är att om hon gör det så är det lika vidrigt som att Chrippa gör det och då ska båda bli dömda lika. Till och med om exempelvis T. L*ndgren eller H. T*rsgården skulle göra det hade det varit exakt lika illa (* då det bara känns onödigt att blanda in deras namn ocensurerat).

Men ja, att det är Chrippa som diskuteras och kritiseras hårdast är ju ändå för att han själv retat upp folk med sin attityd gentemot detta.
Citera
2024-09-24, 23:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
För de är inte lika vidriga som Chrippa!! Chrippa förtjänar inga sympatier. Goda människor kan man ha lite mer översyn med. I domstol spelar det dock ingen roll. Men folk avgör själva hur mkt de vill att nån ska åka dit och ej!

Du dikterar redan i denna tråden mkt. Gå inte in i folks hjärnorn också och bestäm!
Så skillnaden för om det är okej att smita från skatten eller inte är alltså om man är vidrig eller inte ... OK
Då har ju du uttalat att det beror på om du gillar personen eller inte -- brottet är egalt och din känsla för brottslingen central.

Tack för svaret - då vet jag hur du tänker kring det.
Citera
2024-09-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Lär ju finnas en anledning till att det gjordes nu nyligen.
En anledning finns nog, men polisen gjorde ingen ”razzia” hos föräldrarna kvällen det skrevs om. Insatsen var mot på ett förmodat vapenbrott.
Citera
2024-09-24, 23:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Lär ju finnas en anledning till att det gjordes nu nyligen.
Ja, han berättar ju om det i sin story -- de har haft planer på att flytta utomlands, och har haft en öppen dialog med Skatteverket om hur de skall göra med folkbokföringen - nu har man valt att skriva sig i Linköping eftersom planerna på att flytta utomlands inte är aktuella just nu.

Det var inte svårare än så och har aldrig handlat om något folkbokföringsbrott mao.
Citera
2024-09-24, 23:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Ja jag gissar att det är Angelica det syftas på då? Men slutsatsen är att om hon gör det så är det lika vidrigt som att Chrippa gör det och då ska båda bli dömda lika. Till och med om exempelvis T. L*ndgren eller H. T*rsgården skulle göra det hade det varit exakt lika illa (* då det bara känns onödigt att blanda in deras namn ocensurerat).

Men ja, att det är Chrippa som diskuteras och kritiseras hårdast är ju ändå för att han själv retat upp folk med sin attityd gentemot detta.
Håller helt med dig.
Och jag förstår att Chrippa irriterar folk. Men samtidigt så tjänar han ju på att irritera folk. Det ger honom uppmärksamhet, visningar, osv.
Citera
2024-09-24, 23:49
Bannlyst
Citat:
Så skillnaden för om det är okej att smita från skatten eller inte är alltså om man är vidrig eller inte ... OK
Då har ju du uttalat att det beror på om du gillar personen eller inte -- brottet är egalt och din känsla för brottslingen central.

Tack för svaret - då vet jag hur du tänker kring det.

Personligen för en utomstående ja. Korrekt uppfattat.
Citera
2024-09-24, 23:51
Bannlyst
Skatteverket har ädresändrat Chrippa korrekt den 21/9. Detta efter beslag.

https://mrkoll.se/person/Tomas-Christofer-Berg-Lindovagen-133-Norrkoping/DYuqcYfrDYuqmUxauerApuhQcYfrcYfrkyqRaQdYQakyqRaQue rA
Citera
2024-09-24, 23:52
Medlem
Citat:
Det sa jag inte - jag sa att källan är trovärdig.

Jag bara framförde vad jag fått från källan.
Din källa snackar strunt!
Citera
2024-09-24, 23:53
Medlem
Citat:
Men oavsett, fel att chrippa och Linnea att inte stå skrivna på rätt adress, bra om dem nu äntligen fixat det
Helt med dig hära.
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag har tyvärr ingen bild att visa utan du får tro på mitt ord bara, men ja dom var i deras lägenhet, och dom tycker självklart att det inte är kul.
Japp bra att de är fixat.
Du och Geek12 var väl dom två som hävdade att bilder skickades runt visst?

Hela sanningen är istället att du fått höra av någon att bilder skickades runt
Citera
2024-09-24, 23:55
Bannlyst
Citat:
Håller helt med dig.
Och jag förstår att Chrippa irriterar folk. Men samtidigt så tjänar han ju på att irritera folk. Det ger honom uppmärksamhet, visningar, osv.

Dessa visningar ser vi inte på YT just nu för går riktigt illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in