2024-09-23, 21:18
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RavyBaby
Har hyfsad stark router och den står bredvid tven så lär inte va nå problem, men kommer testa på HOT IPTV appen ett tag nu och appen var betydligt smidigare än IPTV Smarters pro. Men en Google TV med tivimate kommer införskaffas denna månad eller lite senare. Så problemet är löst nu för tillfället iaf

Skönt att det fungerar, vad var skillnaden mellan apparna? Har själv kört smartes Pro i många år och tycker att deras App är basic, enkel och bra.

Googles nya box är riktigt bra och snabb mellan apparna, polaren har en sådan.
Citera
2024-09-23, 21:46
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Ska man ta en nokia 8000 (billig) eller en formuler 11z pro (dubbelt dyrare) eller rentav en nvidia shield pro (ännu dyrare)?

Krävs det en bättre box för att orka med tiivimate?

Känner folk som fortfarande kör på Xiaomis värdelösa usbsticka för 500kr som fungerar helt ok med lite lagg hit och dit. Billigaste som finns.

Vill du ha lite kvalite så satsar du på Nokia eller googles nya chromcast för 800. Eller går all in på Nvidia Shield. Alla dessa 3 borde fungera utmärkt med iptv.. själv föredrar jag nätverksuttag på mina enheter då min router inte står i vardagsrummet.

Kollar du omdömena på Amazon på Nokian så är det nog att bara klicka på köp, att lägga det dubbla på Nvidia Shield är absolut inte värt det. Jag köpte min för 3år sedan för 2500.

Du har ju 30 dagars öppet köp. Testa och lämna tillbaka
Senast redigerad av Lassekkongo 2024-09-23 kl. 21:56.
Citera
2024-09-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekkongo
Skönt att det fungerar, vad var skillnaden mellan apparna? Har själv kört smartes Pro i många år och tycker att deras App är basic, enkel och bra.

Layouten är betydligt bättre imo, lättare att söka på det du vill kolla på och känns som jag får upp mer resultat via hot iptv än den jag hade innan. Samt så verkar det som HOT IPTV anänder tvens upplösning så att säga jämfört med förra appen när man bläddrar runt och allt känns inte så in zoomat
Citera
2024-09-24, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brejkskejt
Bör man köra med VPN när man använder IPTV?

om du vill bli spårad när du använder illegal iptv så använd inte en vpn, om inte använd en vpn
Citera
2024-09-24, 11:46
Medlem
BackinBusinesss avatar
Nya stortråden för IPTV-diskussioner/support [LÄS STARTINLÄGGET INNAN POSTNING!]

Wrong sent
Senast redigerad av BackinBusiness 2024-09-24 kl. 11:50. Anledning: Wrong sent
Citera
2024-09-24, 11:47
Medlem
BackinBusinesss avatar
Wrong sent
Citera
2024-09-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavyBaby
Har hyfsad stark router och den står bredvid tven så lär inte va nå problem, men kommer testa på HOT IPTV appen ett tag nu och appen var betydligt smidigare än IPTV Smarters pro. Men en Google TV med tivimate kommer införskaffas denna månad eller lite senare. Så problemet är löst nu för tillfället iaf

Jag har kört länge via wifi med en billig sticka. Inga som helst problem här iaf. Har en bra router också. Med nån gammal skitrouter i ett annat rum skulle det säkert bli sämre. Nya Chromecast och Xiaomi 4K stickan säljs ju utan en Ethernet port av en anledning, det behövs överhuvudtaget inte om man har en någorlunda OK router.
Citera
2024-09-24, 13:38
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pricehunter
Jag har kört länge via wifi med en billig sticka. Inga som helst problem här iaf. Har en bra router också. Med nån gammal skitrouter i ett annat rum skulle det säkert bli sämre. Nya Chromecast och Xiaomi 4K stickan säljs ju utan en Ethernet port av en anledning, det behövs överhuvudtaget inte om man har en någorlunda OK router.

Allt handlar om vart din router står någonstans, att google inte har nätverksuttag säger ingenting. Står din router nära tvn eller i samma rum så är det nog inga problem.

Det som är bra med nätverksuttag är att man kan tillexempel streama filmer från datorn till boxen vilket jag ser som en fördel.

Överlag så bör wifi fungera bra
Citera
2024-09-24, 13:42
Medlem
Citat:
Allt handlar om vart din router står någonstans, att google inte har nätverksuttag säger ingenting. Står din router nära tvn eller i samma rum så är det nog inga problem.

Det som är bra med nätverksuttag är att man kan tillexempel streama filmer från datorn till boxen vilket jag ser som en fördel.

Överlag så bör wifi fungera bra

Det löser jag sedan länge med hjälp av Plex. Lite smidigare när man är på resa, kan se filmer man har hemma på datorn oavsett var man befinner sig i världen. Bara ett tips.
Citera
2024-09-24, 18:12
Medlem
Citat:

VA? Har han redan fått tag i nya Google Stream Box? Den släpps ju officiellt först idag!
Eller blandar du ihop den med Google Chromecast med fjärrkontroll?
Citera
2024-09-24, 18:48
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
VA? Har han redan fått tag i nya Google Stream Box? Den släpps ju officiellt först idag!
Eller blandar du ihop den med Google Chromecast med fjärrkontroll?

Jag syftade på deras nya chromcast, hade ingen aning om att dom släpper en box, det måste jag kolla upp.

Deras chromcast med inbyggd android fungerar riktigt bra.
Citera
2024-09-24, 21:13
Medlem
Nån mer som inte tv4 sport kanaler funkar för? Tv4 hockey och live 1-4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här