2024-09-24, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Ja just det, tror LM inte förstod det här med att det inte räckte med att hon säger sig blivit utsatt för ett brott utan det krävs en dom.

Hon förstår verkligen inte det här med hennes jävla 11 blåmärken inte är bevis för något brott.
Polisen var där för handräckning pga det finns ett beslut för det.
Hon blir informerad om det, och om hon inte lämnar över barnet, så kommer de behöva använda våld, men de vill gärna undvika det.
LM gör motstånd och de blir tvungna att brotta ner henne och sätta på handfängsel.

LM kan för sitt liv inte förstå detta, för såklart måste hon skydda sin son mot de dumma poliserna.
Poliserna är fega för de är större och fler än henne, soc är fega för de tar hjälp av polisen.
Polisen begår brott för de använde våld mot henne.

Om något så är det LM som begick ett brott, våldsamt motstånd, men polisen tog antagligen hänsyn till den väldigt stressande situationen hon befann sig i och valde att inte göra någon anmälan på det. I hennes huvud har hon all rätt att göra vad fan hon vill för hon älskar sin sööön, inte en tanke har hon dock ödslat på det trauma hon utsatte barnet för i och med hennes motstånd och eskalerande av situationen.

Detta blir då kortslutning i hennes hjärna varför de lägger ner hennes anmälan, då hon har ju bevis på att polisen "misshandlat" henne i och med hennes foton på blåmärkena, det går liksom inte in i hennes huvud att ingen förnekar att polisen använt våld mot henne, men det har de rätt att göra och eftersom hon inte gav dem något val så är det exakt så de behöver agera och således inget brott.

Men ja, mycket rimligare om verkligheten hade fungerat utifrån LM's efterblivna tankar.
Vid LVU så ska en socialsekreterare åka hem till föräldern, sen ska de slåss om barnet, och det måste vara en rättvis fight, på samma sätt som man har viktklasser i boxning. Vinner föräldern slagsmålet så läggs LVU ner och föräldern får behålla barnet, fohrstoor ni?

Preciisii!
Detta är ett mycket stort problem när det gäller Marlene - När hon drar sin standardrepetoar så säger alltid vem det än månde vara i andra änden; " Jaa, jaha, jag förstår "osv. Vilket enbart befäster och cementerar i Marlenes mjuka hjärna att Marlene har rätt. Om dom istället sagt direkt att "Det är inget brott, det är inte mot lagen, det är ingen kidnappning" osv. kanske hon slutligen kunde fatta att det är kört för hennes del, hon har inget case. Det stör mig.
2024-09-24, 14:52
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Preciisii!
Detta är ett mycket stort problem när det gäller Marlene - När hon drar sin standardrepetoar så säger alltid vem det än månde vara i andra änden; " Jaa, jaha, jag förstår "osv. Vilket enbart befäster och cementerar i Marlenes mjuka hjärna att Marlene har rätt. Om dom istället sagt direkt att "Det är inget brott, det är inte mot lagen, det är ingen kidnappning" osv. kanske hon slutligen kunde fatta att det är kört för hennes del, hon har inget case. Det stör mig.

Verkligen, förstår för mitt liv inte allt det här gullandet med henne, hon får försörjningsstöd helt utan krav på motprestation. Myndigheterna hon terroriserar tolererar hennes nonsens långt över gränsen för vad som är rimligt. De behöver verkligen sätta ner foten en gång för alla. Låt henne få konsekvenserna av sitt eget handlande, det är det enda som kan få henne att förstå.

Nästan beredd att hålla med LM att det är toooourrhtuur, men inte av de anledningarna hon tror utan just pga ovanstående, att de låter henne hålla på som hon gör.

Det finns gott om grunder för LPT kring henne, se till att hon får den vård hon behöver, att hon själv skulle klara av att söka den är bortom allt hopp.
2024-09-24, 16:16
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Preciisii!
Jag stör mig på det också, säg förfan till henne att det är fria fantasier allt detta men grejen är att jag vet inte om det skulle hjälpa eftersom hon lider av vanföreställningar, i hennes värld är det hon säger sant.
Å andra sidan har jag hört henne ändra språkbruk och skärpt till sig när hon varit tvungen, dock hjälpte det inte när de giorde sinnesundersökningen på henne.
2024-09-24, 16:29
Avslutad
Är vi verkligen säkra på att Pistol-Malin är en kvinna? https://vm.tiktok.com/ZGeoHfn5R/

"Hon" ser ut som en korsning av Totte Wallin och Kent Billebro. Dessutom väldigt lång med rejäla labbar.
2024-09-24, 16:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag frågade VAD som var fel och bad dig förklara i sak vad som var fel, men det klarar du aldrig av.

I sak är allt fel. Alltihop. Det går naturligtvis inte att plocka ut enskilda och specifika saker när ALLT är fel. Det skulle ju betyda att något är rätt. Vilket det inte är. Gud, du är verkligen trög.

Citat:
Ni vet ingenting egentligen eftersom ni har hela materialet.

Precis, VI har hela materialet och därför vet vi att du ljuger och sprider desinformation som den psykosridna rättshaverist du är.

Citat:

Bevis? Bevis får du när du läser HELA materialt som socialtjänsten sitter på.

Ja men du klargjorde ju ovan att vi har hela materialet. Du däremot har inte lyckats presentera ett enda bevis.

Citat:
Jag och de du räknade upp är de enda som är vakna i tråden.

Hehe ja, troligen alldeles för många dygn i sträck. Sånt brukar leda till den typen av psykoser och vanföreställningar som ni lider av.

Citat:

Jaha så du är med i den sekten också. Ja det ante mig. Det förklarar saken.

Nej det är jag inte.
Men jag kan inte 100% säkert säga att dom har fel då jag inte personligen träffat gud eller varit i efterlivet ännu. Jag till skillnad från dig lider inte av messiaskomplex och psykos. Att du anser dig veta säkert vilken religion som är rätt eller fel visar bara ännu mer på att man inte kan tro på nåt du säger eller påstår.
2024-09-24, 17:11
Medlem
vajervevarens avatar
Om LM får tillbaka sin sön så behöver hon inte längre söka vård för sin arm, då kan hon ta hand om det själv istället.
2024-09-24, 17:23
Avslutad
Citat:
Om LM får tillbaka sin sön så behöver hon inte längre söka vård för sin arm, då kan hon ta hand om det själv istället.

Haha ja, hon satt och svängde och viftade med armen samtidigt som hon sa att den var "trasig".

Lejonmamman.backup och Psykotisk Lejonmamma är roliga TT-konton som driver och jävlas med Marlene. Det verkar som att dom även lagt upp ett Bodycontact-konto "åt henne".

Och nej jag har inget problem med att dom jävlas med henne, Marlene är en riktigt osympatisk och narcissistisk idiot som missbrukar landets resurser, service och välfärd MED FLITI!
2024-09-24, 17:23
Medlem
Citat:
Kommer att bli detsamma med sonen som med de andra barnen , han kommer att växa upp med pappan och ha visst umgänge om LM medicinerar och fungerar.
Nu har det mer och mer framkommit varför hon hamnade på psyket en månad när sonen var 8-9 månader och därefter blev arg och senare började anklaga pappan , hon upptäckte att han hade en partner ( kanske sambo) som var tydligen var gravid samtidigt som LM
2024-09-24, 17:26
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kommer att bli detsamma med sonen som med de andra barnen , han kommer att växa upp med pappan och ha visst umgänge om LM medicinerar och fungerar.
Nu har det mer och mer framkommit varför hon hamnade på psyket en månad när sonen var 8-9 månader och därefter blev arg och senare började anklaga pappan , hon upptäckte att han hade en partner ( kanske sambo) som var tydligen var gravid samtidigt som LM

Japp det var anledningen till att hon spöade på exet också, hon hade sett honom med sin andra tjej och andra barn som var lika gammal som hennes son och flippat ur.
2024-09-24, 18:42
Medlem
FU ska ta sig till Nässjö och demonstrera , blir nog storslaget med CP vars 11 barn inte fått bo med henne och den sista pappan brukar tala på sätt man inte direkt förstår
2024-09-24, 20:01
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Det är klart att det finns "anledningar". Men är det verkligen nödvändigt att omhänderta så många barn, när andra länder INTE gör det och vi med statistik inte kan visa att det blir bättre för barnen som placeras än för barn som fått hjälp i hemmet istället.

Jag tror inte en sekund på det. Socialtjänsten skulle behövas sig en rejäl omorganisation och se över sitt arbete med barn. Och placerade barn i synnerhet.

Om det nu vore så bra att placera barn för barnen skull, så skulle det inte statistiken vara så mörk som den är och BO och UNICEF skulle inte behöva skriva rapporter om eländet.

Allt kokar ner till dessa djupt okunniga socionomer som jobbar med saker de inte har kunskaper om och sitter och slår i sina manualer för att försöka hitta lösningar på mycket komplexa problem.
Fråga: finns det enligt dig några familjer alls där föräldrar och/eller barn har sådana problem att placering hos fosterfamilj eller på institution är motiverat?

Du har skrivit ett antal inlägg som tycks besvara frågan med ’nej’, men i inlägget ovan verkar det snarare vara antalet det är fel på.

Att du sedan använder argumentet att omhändertagande skulle vara dåligt för att det statistiskt går dåligt för dessa barn… ser du verkligen inte det uppenbara tankefelet i att betrakta dessa barn som ett slumpmässigt urval?
2024-09-24, 20:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Fråga: finns det enligt dig några familjer alls där föräldrar och/eller barn har sådana problem att placering hos fosterfamilj eller på institution är motiverat?
Det är klart att barn behöver skyddas om de bor i en riskfylld miljö, men frågan är om just LVU är det bästa för barnen. jag menar att all forskning visar tydligt att det inte hjälper barnen i längden. Detta eftersom LVU innebär att barn flyttas runt och skiljs av från allt som har med biologisk familj och släkt att göra. Det är inte barnets bästa i de flesta fall och det slutar bara olyckligt, vilket också all forskning om placerade barn visar.

Hela systemet med LVU skulle behövas göras om i grunden. Dels så behövs det betydligt bättre utredningar och bevis från socialtjänsten, vilket inte behövs idag och sedan behöver man se över hur och var barnen är placerade. Och socialsekreterare som ljuger i utredningar behöver straffas. Idag kan det skriva precis vad som som helst i utredningarna och fara med osanning bäst de vill utan att kunna straffas för det. Jag fattar inte hur det kan vara möjligt i ett demokratiskt land som Sverige.

Citat:
Du har skrivit ett antal inlägg som tycks besvara frågan med ’nej’, men i inlägget ovan verkar det snarare vara antalet det är fel på.
Ja vi har betydligt fler placerade barn i sverige än i säg Spanien och man inte visa i någon statistik att färre barn skulle dö eller fastna i missbruk för att de omhändertagits. Tvärtom visar forskning att det går dåligt i livet för placerade barn. De blir ofta mobbade, har ingen fast punkt i livet och hamnar ofta utanför samhället, vilket i längden kostar ännu mer onödiga pengar för skattebetalarna och belastar psykvården på längre sikt.

Citat:
Att du sedan använder argumentet att omhändertagande skulle vara dåligt för att det statistiskt går dåligt för dessa barn… ser du verkligen inte det uppenbara tankefelet i att betrakta dessa barn som ett slumpmässigt urval?
Man kan jämföra med andra länder som inte omhändertar barn i samma utsträckning och hur man än räknar så går det inte att visa att vi på totalen får någon som helst valuta för de miljarder vi plöjer ner på denna "vård" som ofta bara förvärrar problemen för barnen och orsakar svårt lidande.

Hur man kan försvara detta är för mig obegripligt för det har absolut inte med några barns bästa att göra överhuvudtaget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in