2024-09-24, 17:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
om hon har haft sociala medier som inkomstkälla är hennes aktivitet förmodligen rena bidragsbrott, eftersom hon bevisligen är arbetsför.

Har hon därtill samarbeten blir sjukersättning eller vad det kallas från försäkringskassan lätt att ifrågasätta.

Kan hon vara heltidssjukskriven och följa lagen samtidigt?
Det är inte olagligt att vara sjukskriven och samtidigt posta på tiktik, instagram, och liknande. Det är bara olagligt ifall man tjänar pengar på tiktok, instagram och liknande. Eller om man är extremt aktiv, för då kan det tyda på att man borde ha förmåga att jobba i alla fall litegrann.
Så frågan är om hon tjänar pengar samtidigt som hon är sjukskriven eller inte?

Dem som tycker det är så viktigt att Chrippa gör rätt för sig, betalar skatt, osv. Samma användare borde ju tycka det är lika viktigt att även andra gör rätt.
Citera
2024-09-24, 18:07
Medlem
micro113s avatar
Lill-tjejen verkar ha en rolig dag med Kalas och Lekland - och kompiskul.
Citera
2024-09-24, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Man kan absolut diskutera om det verkligen är ett lämpligt hem för ett fosterbarn som behöver stabilitet. Speciellt eftersom hon nu verkar vara sjukskriven pga PTSD för just det.
Jag hade ingen aning om att Angelica blivit misshandlad, det låter ju som om hon levde i en våldsam relation. Vilket gör att hon borde ha mer förståelse för Linnea.
Angelica borde då även veta att man kan inte veta om Linnea ljög eller talade sanning i Januari
OM Linnea blivit misshandlad, så borde ju Angelica om någon veta hur svårt det är att lämna en sån relation, hur vanligt det är att man skydda förövaren, osv. För jag antar att Angelica inte själv lämnade efter första eller andra slaget.
Så om Angelica själv varit ett offer för såna situationer är hennes kritik emot Linnea totalt ologisk.

Blev hon misshandlad av barnets far?

Jag vill läsa domen.

Angelica var oerhört hård och häcklande mot Linnea i början av drevet, innan någon visste alls vad som hänt.

Det klingar oroväckande falskt med det hon säger att hon har utsatts för. Hon var i full färd med att psykiskt hålla handen för Linneas mun för att hon anmälde Chrippa för misshandel. Är det sånt misshandlade kvinnor gör mot andra kvinnor utan att veta vad som hänt?

Gör hon samma sak nu som hon gjorde då.

Nu startar hon kampanjer för att Julia och Chrippa ska få ha kvar vårdnaden. Gör hon att hon blev av med vårdnaden, att dom får behålla den den ger henne ett känsla av att hennes föräldraförmåga var sämre.

Hon hänger ut Julia som en falsk vän och bevisar samtidigt att hon själv är långt långt värre vän än något hon postat om Julia, falskt eller sant.

Hon ville nte att Linnea skulle våga anmäla, är det för att hon, som borde ha skyddat sina barn inte hade stake att anmälde tidigare. Gör det att hon känner sig bättre när andra kvinnor drar sig ur anmälningar mot deras partners?

Är allt hon gör en enda stor projektion för att hon egentligen vill hämnas mot den kvinna, brottsling, vän och förälder Angelica själv var och är?
Senast redigerad av Pallal 2024-09-24 kl. 18:34.
Citera
2024-09-24, 18:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Nu var inte postandet av Angelicas story menat att dra igång en off-topic diskussion om henne, gör hon dessa fel vissa hävdar och påstår så anmäl dessa då. Om hon nu inte orkade ha kvar fosterbarnet (även om det inte var orsaken) så är det överspelat.

Det jag ville få fram var innehållet;
det om Julia, detaljen att hon flyttat men inte kunde ha hand om lilltjejen men kan vara med ett annat barn? och så undrar jag vart hon då flyttat? Hur kommer flängandet för lilltjejen bli nu liksom...

Och sen detaljen om att Chrippa som sagt haft näsan i det vita pulvret men den bilden och det tillfället är ju rätt genomgånget här i tråden.
Det är väl inget konstigt alls om hon umgås med ett barn som är på plats, även om hon själv mitt uppe i en flytt inte ta hand om sitt eget barn medan hon flyttar.
Sjukaste jag hört att man inte skulle kunna ha någon annans barn i knät ...
Citera
2024-09-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det är inte olagligt att vara sjukskriven och samtidigt posta på tiktik, instagram, och liknande. Det är bara olagligt ifall man tjänar pengar på tiktok, instagram och liknande. Eller om man är extremt aktiv, för då kan det tyda på att man borde ha förmåga att jobba i alla fall litegrann.
Så frågan är om hon tjänar pengar samtidigt som hon är sjukskriven eller inte?

Dem som tycker det är så viktigt att Chrippa gör rätt för sig, betalar skatt, osv. Samma användare borde ju tycka det är lika viktigt att även andra gör rätt.
Ja, eller om hennes sociala medier utgjort en inkomst som mutten vill få det som så kan hennes sociala medier överlag räknas som arbete, eftersom hon lägger tid på det och visar sig arbetsför. Jag vet större kreatörer som har sjukskrivit sig har hållit uppe helt, just av den anledningen.

Hennes bruk av sociala medier måste uppgå till minst halvtidsarbete med all redigering och oootaliga posts. Och kommunikation med andra kreatörer, gossipchrippa och Anjo som exempel som hon skickar bilder och långa texter till så gott som varje dag. Om det bygger upp en större följarskara, som senare genererar högre annonsintäkter borde det ses som arbete.

Att hennes mejladress till hennes samarbetsmejl står länkad är ännu en varningsklocka att hon faktiskt jobbar. Hon är extremt aktiv.

Jag känner ingen som inte arbetar med sociala medier som uppdaterar så flitigt som henne.
Senast redigerad av Pallal 2024-09-24 kl. 18:32.
Citera
2024-09-24, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

När tror du Chloe får träffa dessa "Kompisar" nästa gång? Ett barn ska kunna umgås med jämnåriga fler gånger i veckan.
Ser någon samma mönster som jag? Chloe har inga jämnåriga vänner, Chrippa har inga jämnåriga vänner.
Varför låter inte Chrippa sin dotter ha vänner på hemmaplan? Tänk om hon fått visat upp "sitt" Frost rum som hon har i Linköping för sina vänner som hon skulle kunnat ha om dom bara stannade kvar på en plats istället för att fly så fort det är pappa vecka.. Som jag förstått det så har Chloe ingen fast punkt när hon är hos Julia heller. #RäddaChloe
Citera
2024-09-24, 18:52
Medlem
Citat:
Chrippa skulle säkert gladeligen betala skatt om Sverige inte inhyste så många bidragsfuskare som vägrar arbeta. Han intygar det kanske i morgondagens stream om du frågar precis supersnällt.

I Sverige betalar man skatt. Passar det inte tönten, vilket det bevisligen inte gör, får han väl flytta och bosätta sig i ett annat land. Men är väl bättre att köra sitt race här och dra utomlands var och varannan vecka.
Citera
2024-09-24, 18:53
Medlem
Citat:
Vad kostar alla felaktiga utbetalningar som Angelica får av försäkringskassan och vad går statskassan miste om från Chrippa?

Är det värre att undvika att ge till bidragstagare och fuskare än att bidragsfuska och stjäla från dom som är i behov av bidrag?

Du betalar 67tkr för att försörja personer som inte är självförsöjande, du önskar nog att dina pengar går till rätt saker.

Chrippa skulle säkert gladeligen betala skatt om Sverige inte inhyste så många bidragsfuskare som vägrar arbeta. Han intygar det kanske i morgondagens stream om du frågar precis supersnällt.

Utsäkta mig, men när skulle han gladeligen betala skatt? Han är en parasit på oss som betalar skatt som han har nytta av.

Kontra inte med att dra in andra för det har inte ett dugg med andra att göra.

Han har ju gjort det till sin livsuppgift att blåsa systemet.
Han är ju stolt över det.
Citera
2024-09-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Nu var inte postandet av Angelicas story menat att dra igång en off-topic diskussion om henne, gör hon dessa fel vissa hävdar och påstår så anmäl dessa då. Om hon nu inte orkade ha kvar fosterbarnet (även om det inte var orsaken) så är det överspelat.

Det jag ville få fram var innehållet;
det om Julia, detaljen att hon flyttat men inte kunde ha hand om lilltjejen men kan vara med ett annat barn? och så undrar jag vart hon då flyttat? Hur kommer flängandet för lilltjejen bli nu liksom...

Och sen detaljen om att Chrippa som sagt haft näsan i det vita pulvret men den bilden och det tillfället är ju rätt genomgånget här i tråden.

Jag förstod precis vad som menades men nu är så många kränkta och fokusförflyttningen från Chrippa är nästan sjukligt energirikt.

Vi har ju superbarnexperter här i tråden som vet allt om barn. Men jag kan inte för mitt liv tro att den flickan har en trygghet i sitt liv. Den stackaren vet ju för sjutton inte ens var hon bor!
Citera
2024-09-24, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Vi är alla glada för Linneas skull!
Citera
2024-09-24, 19:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
När tror du Chloe får träffa dessa "Kompisar" nästa gång? Ett barn ska kunna umgås med jämnåriga fler gånger i veckan.
Ser någon samma mönster som jag? Chloe har inga jämnåriga vänner, Chrippa har inga jämnåriga vänner.
Varför låter inte Chrippa sin dotter ha vänner på hemmaplan? Tänk om hon fått visat upp "sitt" Frost rum som hon har i Linköping för sina vänner som hon skulle kunnat ha om dom bara stannade kvar på en plats istället för att fly så fort det är pappa vecka.. Som jag förstått det så har Chloe ingen fast punkt när hon är hos Julia heller. #RäddaChloe
Så nu får barn inte ha kompisar på flera håll - utan måste bara umgås med samma hela tiden.
Det är något fel i huvudet på dig om du tror det.
Citera
2024-09-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
I Sverige betalar man skatt. Passar det inte tönten, vilket det bevisligen inte gör, får han väl flytta och bosätta sig i ett annat land. Men är väl bättre att köra sitt race här och dra utomlands var och varannan vecka.
Han betalar skatt, det kan du kolla upp.

I Sverige jobbar man om man kan, eller?

Det är hemskt för henne att se att det inte kommer in oändliga resurser till bidragsfuskare.

Att han reser är bra för han nyttjar inte mer resurser skatt än han betalar för. Han är här på halvtid eller vad var det?
Senast redigerad av Pallal 2024-09-24 kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in