Citat:
Ursprungligen postat av
gotet
Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist sa att de bara köpte och lagrade grejor av högsta kvalitet. "Det är dumt att köpa nått skit som bara håller två dar" sa Björn Björkqvist. Bara Björns kastyxor och machetes kostar 10.000kr har jag sett (har skrivit om det längre bak i tråden). Så all den här utrustningen kostar mycket stålar. Lägg därtill på ädelmetallerna för flera hundra tusen per skalle och sedan alkoholen. Det är få svenskar som har råd att bunkra stora lager av sprit och dylikt för tiotusentals kronor.
Sedan har vi matlagren. Dessa tre män och säkerligen även Jalle Horn har näring samlad så att det räcker över ett år per person. Att ha konserver och särskilt frystorkad mat (som är svindyr) för över ett år är det långt ifrån varje svensk som har råd med.
Dessa män är väldigt förmögna och de ruvar på väldigt mycket resurser och tillgångar i husen de äger där i Älgarås.
-Enorma boksamlingar
-Forntida artefakter
-musikbibliotek
-Fonder
-Aktier
-Kryptovalutor
Detta är bara några av de kategorierna som vi känner till att de har. Jag håller på och luskar mer i vad de har och återkommer när jag hittat något av intresse.
Jag tror du överskattar dem något enormt nu. Vissa personer i toppen av DFS har gjort bra med pengar på den här "föreningen" men så jävla rika är de inte utan har bara kommit på en smart födkrok för att livnära sig på godtrogna människor samtidigt som de driver en förening enligt deras övertygelse även om den som sagt kunde ha skötts snyggare.
De har tagit ut lite väl mycket i lön till skillnad mot vad de presterar och är värda men kom igen, vi pratar typ medelsvenssons på ett ungefär här.
Vilken svensk som helst som är typ Whiskeyentusiast och Vinkännare kan sitta på ett schysst barskåp.
Jag har också handlat med fonder, aktier osv men är jag rik ? Svar nej.
Du nämnde någonstans att Björn ägde två bilar utan att precisera vad förutom att det var Volvos, jag äger också en bil.
Dessutom så är prepping jävligt vanligt i de här kretsarna så inget som förvånar direkt och många människor som sitter på preppinglager.
Vad det gäller böcker så har jag ett par hundra stycken själv även om Björn slår mig där, varav vissa antikvariska men är de värda så mycket pengar? svar nej.
Förövrigt så är inte Björn involverad i DFS projektet längre heller. Det blev lite jobbigt när han krävde ut innestående lön så de gjorde sig av med honom.
Den dagen Hjalle börjar ifrågasätta varför Dan och Magnus tjänar så mycket mer än honom så kommer han att försvinna också.
Husdrängen Josef jobbade väl gratis?