• 1
  • 2
2024-09-24, 12:02
https://www.journalisten.se/nyheter/...xpos-reporter/

Christian Peterson förlorar förtalsstämningen mot Expos reporter Morgan Finnsiö. Uttalandet att Christian Peterson ”hatar svarta” gjordes enligt rätten i Morgan Finnsiös roll som journalist på Expo.

Stockholms tingsrätt ogillar käromålet:

”Det förhållandet att uttalandet inte görs i klartext utan snarare får ses som en insinuation eller antydan av ett visst förhållande utesluter inte i sig att en uppgift har lämnats. Enligt tingsrätten saknar dock ändå uttalandet tillräcklig konkretion och bestämdhet. Det ger inte heller uttryck för påståenden om fakta eller omständigheter och det är inte en uppgift som det går att kontrollera sanningshalten av. Därutöver kan det konstateras att uttalandet gjordes i Morgan Finnsiös roll som journalist på Expo, och i därmed i en kontext som har en debatterande eller polemisk karaktär.

Vid en samlad bedömning anser tingsrätten därmed inte att det är fråga om en förtalsgrundande uppgift. Käromålet ska följaktligen ogillas redan på den grunden.”

Bra att man får säga det man anser är sant tycker jag. Vad anser ni?
Senast redigerad av sagutyren 2024-09-24 kl. 12:05.
Citera
2024-09-24, 12:12
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Från det du citerade så blev han inte friad för att det var sant, utan snarare för att det var ett slags värdeomdöme. Om jag skulle säga att du är en ”rövhatt” kommer jag inte fällas för förtal, men det är inte för att domstolen har kommit fram till att du faktiskt är en rövhatt.
Citera
2024-09-24, 12:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Hahaha. "Man".

Finnsiö som jobbar för den genocidala judiska organisationen Expo, med fullt stöd från världsjudenheten, får säga vad han tycker är sant. Så har det alltid varit. Som du kanske ser om du tittar upp så får Israel begå folkmord utan att någon reagerar. "Man" får inte begå folkmord för det.

Regimen kommer att låta deras vänner göra som de vill, medans deras kritiker inte får göra något alls. Allt är precis som vanligt.
Citera
2024-09-24, 12:38
Skitstämning oavsett vad man tycker om Expo-mongona
Citera
2024-09-24, 12:52
Medlem
Eponumoss avatar
Hatar Christian svarta mer än Morgan hatar vita?
Citera
2024-09-24, 13:40
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Från det du citerade så blev han inte friad för att det var sant, utan snarare för att det var ett slags värdeomdöme. Om jag skulle säga att du är en ”rövhatt” kommer jag inte fällas för förtal, men det är inte för att domstolen har kommit fram till att du faktiskt är en rövhatt.

Du har givetvis rätt.
Citera
2024-09-24, 13:44
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlshatt
Skitstämning oavsett vad man tycker om Expo-mongona

Där håller jag med dig till hundra procent. Varför belasta domstolarna med sådana här struntsaker?
Citera
2024-09-24, 17:05
Medlem
Rätt "självklart" att judarnas svenska version av ADL skulle vinna, om man någon som helst insikt om deras makt.
Citera
2024-09-24, 18:12
Moderator
impieteers avatar
Ni får diskutera definitionen av neger i en annan tråd. Off topic raderat.
/ Mod
Citera
2024-09-24, 19:33
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
https://www.journalisten.se/nyheter/...xpos-reporter/

Christian Peterson förlorar förtalsstämningen mot Expos reporter Morgan Finnsiö. Uttalandet att Christian Peterson ”hatar svarta” gjordes enligt rätten i Morgan Finnsiös roll som journalist på Expo.

Stockholms tingsrätt ogillar käromålet:

”Det förhållandet att uttalandet inte görs i klartext utan snarare får ses som en insinuation eller antydan av ett visst förhållande utesluter inte i sig att en uppgift har lämnats. Enligt tingsrätten saknar dock ändå uttalandet tillräcklig konkretion och bestämdhet. Det ger inte heller uttryck för påståenden om fakta eller omständigheter och det är inte en uppgift som det går att kontrollera sanningshalten av. Därutöver kan det konstateras att uttalandet gjordes i Morgan Finnsiös roll som journalist på Expo, och i därmed i en kontext som har en debatterande eller polemisk karaktär.

Vid en samlad bedömning anser tingsrätten därmed inte att det är fråga om en förtalsgrundande uppgift. Käromålet ska följaktligen ogillas redan på den grunden.”

Ett rätssystem med två olika standard. En fil åt höger. En fil åt vänster.
Citera
2024-09-24, 19:37
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Där håller jag med dig till hundra procent. Varför belasta domstolarna med sådana här struntsaker?

Att felaktigt utmålas som rasist är kränkande.

Peterson har ju gått stadigt med somaliskan Osman. Så bara det tyder på att han inte ”hatar negrer”.
Citera
2024-09-24, 22:17
Medlem
Gridiots avatar
Väntat, killen vet inte vad han håller på med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto