2024-09-24, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Janne Josefsson vs Dumpen måste vara den roligaste debatten i modern tid i Sverige. Föreställ dig att man ger dessa supa inför nästa rallarsving vilket man gjorde, helt sinnessjukt men så fick det bli.

Sveriges radio gjorde satir efter den bisarra debatten men jag minns tyvärr inte vilket program. Nån som kan hjälpa till?

”Ni är fan inte journalister det kan jag tala om för er!” /Janne

Ja, jag skrattade gott åt Saras och Patriks tafatta försök att "vinna debatten". Skrämmande att se hur låg argumentationsteknik de besitter. Inte många högskolepoäng där inte. Ingen av dem har väl någon högre utbildning?
Citera
2024-09-24, 10:32
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Hon knarkar fortfarande. Bara att se hennes ögon och kroppsrörelser. Alla vi som i vårat jobb kommer i kontakt med knarkare känner enkelt igen en person som knarkar. Hon knarkar, mycket!

Det är som man brukar säga, lita aldrig på en missbrukande narkoman.
Ja när du säger det, så har jag sett i deras poddar på vägen att hon konstant tuggar med käken och läpparna. Men kan tycka att hon borde vara ganska mycket smalare om hon gick på vaket? Hon ser ju hyfsat fräsch ut, men jag har ingen aning vad smink kan göra heller.
Citera
2024-09-24, 11:49
Medlem
Borde det inte finnas mycket material för polisen att jobba med kopplade till Dumpens arbete? Jag tänker på alla användarnamn på Snapchat etc som framkommer. Polisen har väl ett gott samarbete med Snapchat och bör kunna få fram chattloggar, IP-adresser etc etc. Detta görs kanske redan...?
Citera
2024-09-24, 13:03
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership1337
Borde det inte finnas mycket material för polisen att jobba med kopplade till Dumpens arbete? Jag tänker på alla användarnamn på Snapchat etc som framkommer. Polisen har väl ett gott samarbete med Snapchat och bör kunna få fram chattloggar, IP-adresser etc etc. Detta görs kanske redan...?

Hur exakt skulle det gå till?

Majoriteten är inte misstänkta för brott. De måste ha skäl för att kunna begära material från Snapchat.
Citera
2024-09-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Hon knarkar fortfarande. Bara att se hennes ögon och kroppsrörelser. Alla vi som i vårat jobb kommer i kontakt med knarkare känner enkelt igen en person som knarkar. Hon knarkar, mycket!

Det är som man brukar säga, lita aldrig på en missbrukande narkoman.
Jag är enig. Precis som du skriver så är motoriken, rörelser etc etc. Det är så uppenbart att bägge två inte har lämnat sitt missbruk.
Citera
2024-09-24, 13:17
Medlem
populopiduss avatar
Jag gillar inte tanken med medborgargarde och medeltidsmetoder. Jag tror inte heller att Dumpen räddar några barn (direkt), utan att detta skapar nytt trauma för närstående och trycker gäddorna djupare sitt eget trauma - som i många fall är orsaken till att dom själva agerar som dom gör. Dumpen skapar dessutom stark polarisering och det är risk att folk som har sexuell dragning till barn undviker att söka hjälp då det finns en finns en undermedveten rädsla för att bli exponerad. Dessutom känns det inte som att Patrik och Sara har dom rätta intentionerna, då det är uppenbart för mig att dom agerar på sina egna trauman samt för att tjäna pengar - dvs att dom har en egomotivation. Kort och gott, jag är emot Dumpens metoder och hoppas att det upphör i denna form.

MEN. Det har fungerat i ren aktivistformat att lyfta upp problemet med unga som blir groomade på nätet, vilket kunnat göras hej vilt innan Dumpen med mer eller mindre noll risk för repressalier. Jag tror att det på så sätt kan ha en avskräckande effekt och att folk faktiskt börjar tänka till vad dom sysslar med och att det inte är okej. Jag var själv utsatt av en släktning som 11-åring. Det hände en enda gång men det räckte för att jag skulle drabbas av ett djupt trauma som förstört stora delar av mitt liv i form av ångest, depression, självdestruktivitet och missbruk. Det är över nu men det krävde mycket innerarbete och jag fick genomlida mycket lidande.

Så, folk ska ge fullständigt FAN i att röra barn sexuellt, chatta med barn sexuellt eller på annat sätt blanda ihop barn och sex för det är åt helvete fel. Och det har trots allt Dumpen gjort bra, att belysa denna fakta.
Citera
2024-09-24, 15:36
Avslutad
Jag tycker Dumpen är okej, men samtidigt hycklar Sjöberg.
Han har flera gånger hyllat sina Hells Angels-kamrater.
HAMC begår ju också övergrepp mot barn genom att ge sig på barnens föräldrar.
Dom sysslar ju med utpressning och indrivning. Ett barn mår väl inte bra när dennes förälder eller föräldrar far illa?
Citera
2024-09-24, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid

Men som du skrev, S o P är en business som vilken bilhandlare som helst. Kanske bäst för barnen att Sara är kvar på sjukhuset.

Skulle vara superintressant om DP-katta kunde bemöta dessa funderingar, som förstås kan vara helt fel.

Risken med att PruttSara blir långvarig på sjukan för sin tarmlagning är att Dumpen AB nu övergår till distansarbete. Den policyn med fysisk träff tog dom ju bort omgående. Så skulle inte förvåna mig om vi kommer se massa "chattgäddor" nu framöver.
Citera
2024-09-24, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Risken med att PruttSara blir långvarig på sjukan för sin tarmlagning är att Dumpen AB nu övergår till distansarbete. Den policyn med fysisk träff tog dom ju bort omgående. Så skulle inte förvåna mig om vi kommer se massa "chattgäddor" nu framöver.
Alltid lika spännande att se vad nästa grej är. Är ju mindre viktigt så länge cashen rullar in. Hotel och barnotor måste ju betalas. Putte slutar inte tanka bärs bara för att Sara ligger på sjukan.
Citera
2024-09-24, 18:24
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Hörde om nån övernitisk lapp-lisa som tog sig rätten att lappa bilar retroaktivt. Man kunde aldrig vara säker på om man klarat sig.

Men det kanske är den framåtanda som Sverige behöver för att riktigt komma ur lågkonjunkturen med ett skutt.

Så de som snuskchattar med ungar kanske bli uthängda hemma i lägenheten, en drönare som tar bilder av ”konfrontationen” är ju inget problem att lösa. Man kanske per automatik får premiumpaketet hos Impulskollen och att gäddorna snabbt som satan efter konfrontation får säga upp prenumerationen, om dom nu inte vill ha tjänsten.
Citera
2024-09-24, 23:20
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuecoBrasileiro
Jag tycker Dumpen är okej, men samtidigt hycklar Sjöberg.
Han har flera gånger hyllat sina Hells Angels-kamrater.
HAMC begår ju också övergrepp mot barn genom att ge sig på barnens föräldrar.
Dom sysslar ju med utpressning och indrivning. Ett barn mår väl inte bra när dennes förälder eller föräldrar far illa?
Jag tror barnen är evigt tacksamma för att få veta vad deras föräldrar är för en person, alla vill ju absolut veta, och att få veta ens förälder inte sköter sig gör gott.
Citera
2024-09-24, 23:50
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonkochKnoll
Fy fan, cancer i tjocktarmen är inte en rolig diagnos. Hört många som "blivit av med den" efter operation, för att sedan få tillbaka den ett år senare med stor spridning och inte klara sig. Hoppas drligtet löser sig för henne dock :/
Fast det kanske är några polyper, hennes behov av uppmärksamhet kanske slagit till, och det passar bra ihop med att sätta käppar i hjulet för förtalsanmälan.

Men kan vara allvarligt, vi kanske får se henne springa runt med stomipåse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in