2024-09-23, 08:51
Medlem
Hej, skulle behöva tips på en kombo tvättmaskin + torktumlare 8kg ~ gärna i prisklass runt 7000~.

Tidigare tvättmaskinen har gått sönder, verkar som en metallplatta har gått sönder under den.
Verkar som den bryts itu, även om jag såg en skruv som var lös med.

Antar det inte är något man enkelt fixar till?
Citera
2024-09-23, 08:53
Avstängd
trasig-axels avatar
Ska du köpa en ny eller vill du reparera din nuvarande?

Om du ska köpa en ny så rekommenderar jag varmt Samsung och avråder från LG.

Ska du reparera din nuvarande så rekommenderar jag silvertejp.
Citera
2024-09-23, 09:23
Medlem
GustavllAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blejs
Hej, skulle behöva tips på en kombo tvättmaskin + torktumlare 8kg ~ gärna i prisklass runt 7000~.

Tidigare tvättmaskinen har gått sönder, verkar som en metallplatta har gått sönder under den.
Verkar som den bryts itu, även om jag såg en skruv som var lös med.

Antar det inte är något man enkelt fixar till?

Bosch eller Siemens
Citera
2024-09-23, 09:30
Medlem
Glöm inte att du måste ha ett staplingsset för att placera en torktumlare ovanpå.
Börja med att hitta en passande torktumlare och efter det tvättmaskinen.
Utbudet av tumlare är mindre.
Var inte dum och köp en tvättmaskin med större tvättkapacitet i kg än torktumlaren klarar av.
Citera
2024-09-23, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galambos
Glöm inte att du måste ha ett staplingsset för att placera en torktumlare ovanpå.
Börja med att hitta en passande torktumlare och efter det tvättmaskinen.
Utbudet av tumlare är mindre.
Var inte dum och köp en tvättmaskin med större tvättkapacitet i kg än torktumlaren klarar av.

Det brukar ju finnas färdiga paket att köpa, för tvätt & tork passar att stapla på varann.

Jag hade definitivt valt nåt av de 4/5 stora märkena.
Man slipper en jävla massa huvudvärk om man tex väljer Borsch.
Citera
2024-09-23, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trasig-axel
Ska du köpa en ny eller vill du reparera din nuvarande?

Om du ska köpa en ny så rekommenderar jag varmt Samsung och avråder från LG.

Ska du reparera din nuvarande så rekommenderar jag silvertejp.

Det blir nog en ny, då det är väldigt tveksamt att det kommer gå laga den som finns skulle jag tro nu.

Haha silvertejp, varför inte.. Kan vara värt att pröva.

Det finns ingen bra kombinerad tork+tvättmaskin i 1?

Eller är det just 2st man behöver för kunna göra just det?
Citera
2024-09-23, 14:33
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Det blir nog en ny, då det är väldigt tveksamt att det kommer gå laga den som finns skulle jag tro nu.

Haha silvertejp, varför inte.. Kan vara värt att pröva.

Det finns ingen bra kombinerad tork+tvättmaskin i 1?

Eller är det just 2st man behöver för kunna göra just det?
Beror på dina behov.

En kombimaskin är vettigt om du inte alltid behöver tumla utan ofta hänger. Fungerar sämre för en familj där man ibland vill köra flera maskiner efter varann då det inte går att tvätta när maskinen är upptagen för tork. De klarar inte heller att torka (kg) lika mycket som de kan tvätta vilket innebär att du enbart kör halv maskin - typ. Torktiden brukar också vara tämligen lång.

Har du plats skulle jag rekommendera två separata maskiner. Har själv en kombinerad och fungerar bra för oss men de har som sagt sina begränsningar.
Citera
2024-09-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Beror på dina behov.

En kombimaskin är vettigt om du inte alltid behöver tumla utan ofta hänger. Fungerar sämre för en familj där man ibland vill köra flera maskiner efter varann då det inte går att tvätta när maskinen är upptagen för tork. De klarar inte heller att torka (kg) lika mycket som de kan tvätta vilket innebär att du enbart kör halv maskin - typ. Torktiden brukar också vara tämligen lång.

Har du plats skulle jag rekommendera två separata maskiner. Har själv en kombinerad och fungerar bra för oss men de har som sagt sina begränsningar.

Hej, det är till för enbart max 2 vuxna. Så antar just kombo funkar extra bra då. Även om jag förstår 2st separata är att föredra.
Citera
2024-09-23, 16:52
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Hej, det är till för enbart max 2 vuxna. Så antar just kombo funkar extra bra då. Även om jag förstår 2st separata är att föredra.
Då tycker jag absolut du kan välja en kombi. Hos oss fungerar det, som sagt, toppen.

Kan dock inte hjälpa dig med en specifik maskin, tyvärr.
Citera
2024-09-23, 17:15
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Samsung är skräp, princip i allt dom tillverkar. Enligt mig och dom jag har rådfrågat, "nej dom var inga försäljare till annat fabrikat."

Förresten så är alla märken sämre idag än vad dom var för 30-40 år sedan.
Köp det billigaste så kan du köpa nytt när den går sönder.

Tänk på att alla kombinationsmaskiner inte är riktigt bra på något.
Citera
2024-09-23, 17:48
Avstängd
trasig-axels avatar
Jag tänker inte debattera huruvida Samsung är bra eller inte, men jag betalade runt 5000:- för en kombimaskin som kan tvätta och torka en full laddning på 4½ timme. Jag kan supa mig berusad så pass att jag pissar på mig och tryck nån random bebis på magen ashårt så den kräks över hela mig, sedan gå och lägga mig, vakna kl 01, ladda en tvätt som sköter dosering, tvätt, tumling och tork helt på egen hand, så kan jag vakna före kl 07 med min nedpissade, nedspydda outfit, fast ren och torr.

Om jag bodde i ett lagerhus och hade oändligt med utrymme, pengar och el, så skulle jag ändå aldrig köpa tvätt och torktumlare separat. Varför då? Det känns liksom lite utdaterat, lite pinsamt. "Jag behöver hålla koll på tiden så jag kan flytta tvätten till torktumlaren" HAHAHA

Nästa gång jag designar ett hus så ska jag fan ställa ett badkar bredvid duschen istället för att ha duschen i själva badkaret, och kalla designen för "Kilowattjagarens opus"

Jävla idioter i denna tråd som protesterar mot kombimaskiner bara för att ni var dumma och köpte 2 vitvaror till priset (och utrymmet) av 2 när vi andra köpte 2 vitvaror till priset av en. Ni hör hemma på lyxfällan och säters sjukhus samtidigt, dom får spela in programmet i er hytt där inne. Om jag kunde trolla så skulle jag trolla in er rakt vid hjärtat hos en hjort som är påväg att bli skjuten.

Inte ens svängdörrarna öppnar sig för er, hattnumret är större än IQt.

Och vad är det här att snacka skit om Samsung? Visst dom är dyrare och bättre än iPhones, men är det verkligen skäl nog att hata på deras tvättmaskiner? Hur kan dom vara så dåliga ifall jag bara har bra erfarenheter? Kan det inte vara du som är allmänt dum i huvudet? Vad finns det att klaga på? Jag kan ladda en tvätt när som helst, sen starta den, pausa den och avsluta den vart på jorden jag än befinner mig. Och den är tyst. Det hörs inte att den håller på att köra och då sitter jag 10 meter ifrån. När den tumlar hörs det förstås.

Jag ser dock nu att min maskin är en LG. Så LG är också bra.
Citera
2024-09-24, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trasig-axel
Jag tänker inte debattera huruvida Samsung är bra eller inte, men jag betalade runt 5000:- för en kombimaskin som kan tvätta och torka en full laddning på 4½ timme. Jag kan supa mig berusad så pass att jag pissar på mig och tryck nån random bebis på magen ashårt så den kräks över hela mig, sedan gå och lägga mig, vakna kl 01, ladda en tvätt som sköter dosering, tvätt, tumling och tork helt på egen hand, så kan jag vakna före kl 07 med min nedpissade, nedspydda outfit, fast ren och torr.

Om jag bodde i ett lagerhus och hade oändligt med utrymme, pengar och el, så skulle jag ändå aldrig köpa tvätt och torktumlare separat. Varför då? Det känns liksom lite utdaterat, lite pinsamt. "Jag behöver hålla koll på tiden så jag kan flytta tvätten till torktumlaren" HAHAHA

Nästa gång jag designar ett hus så ska jag fan ställa ett badkar bredvid duschen istället för att ha duschen i själva badkaret, och kalla designen för "Kilowattjagarens opus"

Jävla idioter i denna tråd som protesterar mot kombimaskiner bara för att ni var dumma och köpte 2 vitvaror till priset (och utrymmet) av 2 när vi andra köpte 2 vitvaror till priset av en. Ni hör hemma på lyxfällan och säters sjukhus samtidigt, dom får spela in programmet i er hytt där inne. Om jag kunde trolla så skulle jag trolla in er rakt vid hjärtat hos en hjort som är påväg att bli skjuten.

Inte ens svängdörrarna öppnar sig för er, hattnumret är större än IQt.

Och vad är det här att snacka skit om Samsung? Visst dom är dyrare och bättre än iPhones, men är det verkligen skäl nog att hata på deras tvättmaskiner? Hur kan dom vara så dåliga ifall jag bara har bra erfarenheter? Kan det inte vara du som är allmänt dum i huvudet? Vad finns det att klaga på? Jag kan ladda en tvätt när som helst, sen starta den, pausa den och avsluta den vart på jorden jag än befinner mig. Och den är tyst. Det hörs inte att den håller på att köra och då sitter jag 10 meter ifrån. När den tumlar hörs det förstås.

Jag ser dock nu att min maskin är en LG. Så LG är också bra.

Haha skönt inlägg, men låter helt sant det där med kombo maskin så man slipper tänka på flytta kläder mm.

Nu gäller det hitta en vettig modell bara med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in