Citat:
Ursprungligen postat av
marijo
Så när folk säger att man aldrig ska prova heroin så är det detta man menar. Efter första gången så blir det som att du blir permanent sjuk och enda botemedlet är att ta heroin igen. Jag har läst att meth fungerar på samma sätt, alltså att ca 98 av 100 blir beroende efter första gången. Jag ska prova meth nästa helg, återkommer med rapport då.
Fel!
Ja, jag håller rätt om att man lätt blir beroende. Vissa är torsk efter första gången. Men nej, du blir inte fysiskt beroende så snabbt. Det går snabbare om man går direkt på IV, men det tror jag inte du gjorde?
Har hållit på med heroin i 10+ år så jag vet.
Avtändningen du beskrev får du bara inte efter en enda gång, det är
extremt osannolikt. Jag skulle vilja säga att alla normala människor mår så efter kanske 4-5 dagars bruk, om inte längre, om det är första gången. Den enda förklaringen är att antingen är du på något sätt överkänslig eller så hade du någon förkylning i kroppen som kickade igång.
Efter så lång tid av dagligt bruk (nu är jag dock ren) så ledde frånvaro av opiater i kroppen till våldsam AT. Alla symptom på influensa, kraftig ångest, kräkningar tills man spyr galla, sömnbrist i dagar/veckor tills man totalkraschar, bara för att börja om igen. Detta håller på i en-två månader i varierande grad. Det kan ta kanske tre månader att bli hyfsat ok igen. Det är därför man börjar om igen så fort man blir "sjuk" (AT), man tar bara för att bli frisk. När jag hamnade i en sådan AT behövde jag 1-1,5 gram bra heroin bara för att vända AT:n och börja må bra igen.
Men, det är bra att du varnar.
Heroin är djävulens drog. Kanske ni kan fatta det ifrån det jag skriver; vad fan ni än gör börja inte för jag är en av få som lyckats vända detta.