2024-09-24, 09:29
Medlem
Vad har ni för erfarenheter av XPR Ripple. Är det en krypto som är värd att investera i?
2024-09-24, 09:35
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Gammalt scam coin, håll dig borta. Finns några få kvar på Flashback som investerat tungt och kommer hävda in i döden att det är framtiden... Dom som äger XRP kan producera hur många coins som helst och har så gjort och sålt det för att göra sig själva rikare. Fråga dig själv hur dom gick från datornördar till multimiljardärer, i dollar.
2024-09-24, 09:40
Medlem
Helt värdelös investering. Den har inte rört på sig på många många år och kommer inte röra på sig.

Det trycks nya hela tiden.

Håll dig borta.
2024-09-24, 10:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Helt värdelös investering. Den har inte rört på sig på många många år och kommer inte röra på sig.

Det trycks nya hela tiden.

Håll dig borta.
Frågar man en ripple fan boy varför det finns ett värde i XRP tokens så säger han "banker använder det".

Vad hen inte säger är att det bara är mellan tre banker som ingåt partnerskap och gör en proof of concept som detta sker. Och dessa banker köper inte XRP tokens på den öppna marknaden utan direkt av Ripple...
Det var dessutom 5 år sedan detta skedde.
2024-09-24, 11:02
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Banker använda XRP... HAHAHA ja då är man bra pårökt
2024-09-24, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrenS
Vad har ni för erfarenheter av XPR Ripple. Är det en krypto som är värd att investera i?
Ja flera serösa organisationer planerar att använda det för finansiella institutioner att sköta betalningar.

Ref.:

https://dapp.expert/analytics/en_reshaping-international-finance-brics-and-xrp

https://www.crypto-news-flash.com/xrp-prediction-7-year-bullish-setup-could-lead-to-a-huge-breakout-soon/
Senast redigerad av NyStartForSverje 2024-09-24 kl. 11:54.
2024-09-24, 12:06
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyStartForSverje
Ja flera serösa organisationer planerar att använda det för finansiella institutioner att sköta betalningar.

Ref.:

https://www.crypto-news-flash.com/xrp-prediction-7-year-bullish-setup-could-lead-to-a-huge-breakout-soon/
Hahaha
2024-09-24, 12:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Ref.:

Det där narrativet var hett för 6 år sedan, 2018. Varför har har det inte hänt något mer än att några partners provat XRP genom att köpa direkt från Ripple Labs?

Kommer det där narrativet fortfarande hålla om 6 år till, 2030?
2024-09-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det där narrativet var hett för 6 år sedan, 2018. Varför har har det inte hänt något mer än att några partners provat XRP genom att köpa direkt från Ripple Labs?

Kommer det där narrativet fortfarande hålla om 6 år till, 2030?
SEC satte sig emot Ripple som alla vet. Men nu vann XRP tvisten.

XRP är inte som BTC digitalt guld utan bara snabba billiga transaktioner.
2024-09-24, 13:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
SEC satte sig emot Ripple som alla vet. Men nu vann XRP tvisten.
XRP är inte som BTC digitalt guld utan bara snabba billiga transaktioner.
Ja, ok? Men vad hade det med vad som diskuterades att göra?

Vad är det som ger XRP token ett värde?
Det är ingen bra store of value iom att Ripple floodar marknaden med nya token hela tiden, inte helt olikt hur FED gör med USD.

Visst kan jag använda XRP under en bråkdel av sekund om jag vill sälja mina BTC (och tvingas skatta 30% på eventuell vinst) och skicka dem över XRP nätverket för att en bråkdel av en sekund köpa tillbaka mina BTC (fast 30% färre, pga skatteeffekten). Är det det bästa argumentet varför XRP är bra?
Ge mig 5 minuter så kan jag tycka ut en ny krypto som du kan få namnsätta, som gör samma sak som XRP.

Det finns flera hundratusentals kryptovalutor som kan skicka värde snabbt och billigt, varför är centraliserade XRP så mycket bättre än alla andra?
2024-09-24, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja, ok? Men vad hade det med vad som diskuterades att göra?

Vad är det som ger XRP token ett värde?
Det är ingen bra store of value iom att Ripple floodar marknaden med nya token hela tiden, inte helt olikt hur FED gör med USD.

Visst kan jag använda XRP under en bråkdel av sekund om jag vill sälja mina BTC (och tvingas skatta 30% på eventuell vinst) och skicka dem över XRP nätverket för att en bråkdel av en sekund köpa tillbaka mina BTC (fast 30% färre, pga skatteeffekten). Är det det bästa argumentet varför XRP är bra?
Ge mig 5 minuter så kan jag tycka ut en ny krypto som du kan få namnsätta, som gör samma sak som XRP.

Det finns flera hundratusentals kryptovalutor som kan skicka värde snabbt och billigt, varför är centraliserade XRP så mycket bättre än alla andra?
XRP har blivit de facto standard för bank men det är ett tag kvar innan det kommer brygga CBDC mellan olika länder.
2024-09-24, 14:02
Medlem
Leastons avatar
Citat:
XRP har blivit de facto standard för bank men det är ett tag kvar innan det kommer brygga CBDC mellan olika länder.
Om vi ponerar att det ens är sant så kan man ställa sig frågan varför priset på XRP inte stigit mer? Vilket understryker det jag säger kring att det finns inget värde hos XRP token oavsett hur mycket eller lite banker använder det.
Billiga transaktioner kan man göra på TRON, Solana, Nano, IOTA, Stellar eller någon av de tusentals andra konkurenterna.

Det är en meme token, inget annat.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in