2024-09-23, 18:36
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Herregud vilka brösttoner från supportrar som desperat måste hitta någon förklaring till att de tappar poäng eller förlorar mot oss. Vi "trasar sönder" spelare, spelar "grisigt". Fel. Vi spelar hårt och kompromisslöst. Alla försvarare i Allsvenskan drar och sliter i motståndarlaget (Danielsson höll ju livtag om AAH i varje duell i går, så jag antar att Djurgården är lika grisiga).

Vi har många gula, men samtidigt får vi en mängd gula som "storlagens" spelare inte får. Danielsson kapar Lundgren i en omställning i går men slipper gult och i första karatesparkar Schüller Milovanovic i huvudet. Axel Henriksson skulle inte klarat sig undan gult i någon av de situationerna. Extra kul blir det när en malmöit gnäller, samtidigt som man ser Christiansen bensaxa motståndare. Briljant spelare när han lirar. Men fult spelar han.

Vi har inte en endaste utvisning på grund av vårdslöst spel och har inte ens en utvisning för två gula kort. Hade vi spelat medvetet fult hade vi inte klarat oss undan sådana. Höj er. Prata lite om Gustav Lundgrens briljans i stället.
Citera
2024-09-23, 18:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Herregud vilka brösttoner från supportrar som desperat måste hitta någon förklaring till att de tappar poäng eller förlorar mot oss. Vi "trasar sönder" spelare, spelar "grisigt". Fel. Vi spelar hårt och kompromisslöst. Alla försvarare i Allsvenskan drar och sliter i motståndarlaget (Danielsson höll ju livtag om AAH i varje duell i går, så jag antar att Djurgården är lika grisiga).

Vi har många gula, men samtidigt får vi en mängd gula som "storlagens" spelare inte får. Danielsson kapar Lundgren i en omställning i går men slipper gult och i första karatesparkar Schüller Milovanovic i huvudet. Axel Henriksson skulle inte klarat sig undan gult i någon av de situationerna. Extra kul blir det när en malmöit gnäller, samtidigt som man ser Christiansen bensaxa motståndare. Briljant spelare när han lirar. Men fult spelar han.

Vi har inte en endaste utvisning på grund av vårdslöst spel och har inte ens en utvisning för två gula kort. Hade vi spelat medvetet fult hade vi inte klarat oss undan sådana. Höj er. Prata lite om Gustav Lundgrens briljans i stället.
Helt rätt. Otroligt fåniga och på många sätt ganska omanliga kommentarer från främst stockholmarna här. Ett problem med svenska lag man alltid ser när de spelar i Europa är att de är allra längst ifrån motståndet i just det fysiska spelet. Lag som GAIS och Elfsborg som de här fjollorna gnäller över är precis såna lag som är mer internationellt gångbara. De här människorna lever i sin egen värld, och de vill inte se svenska lag lyckas i Europa. Att GAIS (och andra) lyckas med energiskt och fysiskt spel är bra för svensk fotboll.
Citera
2024-09-23, 18:54
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk

Jag tycker att du har en poäng och pratar gärna Lundgrens briljans, han var otroligt bra mot oss och hade det inte varit för att jag missade att AIK smygstartade omgången hade jag bytt in honom i fantasyn. Det var ju jävligt surt att missa den med tanke på hans match mot diffen 😁

Sedan tycker jag att Gais gör rätt i att spela efter sina förmågor, men jag ser mishima poäng i att det förmodligen inte kommer gå lika smutt nästa säsong när de andra lagen lärt sig hantera det hela. Vi har exempelvis haft svårt mot både er och vsk denna säsong (att vi fått med oss 7p på de tre matcherna är _ordentligt_ i överkant), men jag är helt övertygad om att vi kommer städa av er betydligt lättare nästa år.
Citera
2024-09-23, 19:01
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag tycker att du har en poäng och pratar gärna Lundgrens briljans, han var otroligt bra mot oss och hade det inte varit för att jag missade att AIK smygstartade omgången hade jag bytt in honom i fantasyn. Det var ju jävligt surt att missa den med tanke på hans match mot diffen 😁

Sedan tycker jag att Gais gör rätt i att spela efter sina förmågor, men jag ser mishima poäng i att det förmodligen inte kommer gå lika smutt nästa säsong när de andra lagen lärt sig hantera det hela. Vi har exempelvis haft svårt mot både er och vsk denna säsong (att vi fått med oss 7p på de tre matcherna är _ordentligt_ i överkant), men jag är helt övertygad om att vi kommer städa av er betydligt lättare nästa år.

Andra året kommer säkert att bli svårare, det håller jag för sannolikt. Men hittills har Fidde visat prov på att kunna anpassa taktik och lag för nya utmaningar i snart tre års tid, så jag har förtröstan.

Har haft Lundgren i laget från start, men aldrig som kapten dumt nog. Men så harvar jag runt plats 10 000 också.
Citera
2024-09-23, 19:32
Medlem
GretaFfetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Hur ofta är göteborgare inne och tar närvaro här då? Om inte Häckens två fans skriker lika högt som hela Stockholm så är det för att dem är så jävla mycket tuffare då eller?

Ingen påstår väl att makrillarna BARA brunkar utan att det är klart att det finns eget spel också. Men att ignorera att ett lag satt i system och trasa sönder motståndarna blir ju också konstigt. Finns även lag som kan pressa utan att sparka sönder sina motståndare.

Hahah, visar väl att Chalmers och Göteborgs universitet går på dekis när det inte är fler Göteborgare som är inne på denna intellektuella elitens högborg Flashback och diskuterar fotboll. Eller så är dem och jobbar.

Nej det gör nog ytterst få. Däremot blir 90% av tjatet kring GAIS att vi spelar fult speciellt när man har torskat mot oss. Sen kan jag erkänna att det har funnits fall där saker ballar ur och vi har definitivt sluppit undan några gula kort som vi kanske borde fått.
Senast redigerad av GretaFfeta 2024-09-23 kl. 19:36.
Citera
2024-09-23, 20:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Henrikssons varning mot er (antar att du håller på MFF?) är knappast en våldsam tackling. Gult är väl helt på sin plats men inget mer än så.
Om det gör ont att möta oss hoppas jag verkligen, ingenting konstigt med det. Vad är spela på gränsen? Gränsen till vadå?
Att vi inte spelar samma spel som MFF, Djurgården och Hammarby är ju för att vi inte har lika bra spelare som dessa lag. Intensitet, presspel och attack har vi och då spelar vi naturligtvis så. Sen kan ju du tycka att de är fult men de får stå för dig. Kan bara konstatera att vi borde vunnit mot er på Gamla Ullevi utifrån klara målchanser, och vi körde över Djurgården igår.

Angående rotation så tror jag inte vi spelat med samma startelva på hela säsongen.

Klart ni spelar på era resurser och gör det för att överleva. Men man är lite glad för att man klarat sig från skador efter matcherna. Det ser rätt oschysst ut många gånger. Jag kan tycka att de som hyllar er för ert spel kanske inte tänker på det.

Jag tror inte det går att vara ett topplag, kanske inte ens allsvenskt, på sikt att spela så här. Förr eller senare biter det tillbaka.

Det är väl rätt sällan numera att ett lag kan nöta in samma startelva i match efter match.
Citera
2024-09-23, 20:28
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaFfeta
Hahah, visar väl att Chalmers och Göteborgs universitet går på dekis när det inte är fler Göteborgare som är inne på denna intellektuella elitens högborg Flashback och diskuterar fotboll. Eller så är dem och jobbar.

Nej det gör nog ytterst få. Däremot blir 90% av tjatet kring GAIS att vi spelar fult speciellt när man har torskat mot oss. Sen kan jag erkänna att det har funnits fall där saker ballar ur och vi har definitivt sluppit undan några gula kort som vi kanske borde fått.
Du har ju såklart lite rätt också och jag känner nog inte lika starkt om er som vissa andra. Men jag tycker att man får lyfta ämnet.
Citera
2024-09-23, 21:02
Medlem
1 vinst, 6 kryss och 4 förluster sen Steffe Bilbo tog över Göteborg. Katastrofsiffror.
Citera
2024-09-23, 21:03
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Klart ni spelar på era resurser och gör det för att överleva. Men man är lite glad för att man klarat sig från skador efter matcherna. Det ser rätt oschysst ut många gånger. Jag kan tycka att de som hyllar er för ert spel kanske inte tänker på det.

Jag tror inte det går att vara ett topplag, kanske inte ens allsvenskt, på sikt att spela så här. Förr eller senare biter det tillbaka.

Det är väl rätt sällan numera att ett lag kan nöta in samma startelva i match efter match.
Ok jag kastar in handduken här. Kommer inte leda till något konstruktivt. Men ett tips om jag får ge dig i all välmening. Se matchen mellan GAIS och Djurgården från i söndags så tror jag att du kommer ändra uppfattning om vårt spel.
Citera
2024-09-23, 21:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Ok jag kastar in handduken här. Kommer inte leda till något konstruktivt. Men ett tips om jag får ge dig i all välmening. Se matchen mellan GAIS och Djurgården från i söndags så tror jag att du kommer ändra uppfattning om vårt spel.

Fanns väl inget behov av att spela fult och jag har iallafall inte sett någon Djurgårdare påstå det, eller?
Vi stod som ett gäng koner på plan och gjorde bort oss totalt, helt jävla intetsägande match från vår sida och förhoppningsvis händer det inte igen.
Citera
2024-09-23, 21:42
Medlem
TzOns avatar
Har allsvenska verkligen blivit primadonnornas hem? Kunde tänka mig att Borås pannbandspojkar gnäller över fysisk fotboll men nu är det typ alla 08 klubbar som gnäller på gais? Vad fan har hänt med flashback?

Gais är 2 poäng från andraplatsen som nykomlingar is lutet av säsongen och folk sitter och skriver att sådan fotboll inte kommer hålla i längden? Herre min skapare vad dumt.

Gais har gjort det grymt och är värdiga bäst i Göteborg i år. Nu skall dom bara ta in paco så tar vi Fidde.
Citera
2024-09-23, 21:43
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Om man säger såhär. Det finns inte en chans i helvetet att vi är lika dåliga som vi var mot MFF, eller som mot DIF eller som mot Blåvitt eller Norrköping eller Värnamo.

Åker du till Sthlm? Isåfall bjuder jag på bira innan match som en tröst för ditt förlorade vad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in