Citat:
Ursprungligen postat av
Mr. Majestyk
Herregud vilka brösttoner från supportrar som desperat måste hitta någon förklaring till att de tappar poäng eller förlorar mot oss. Vi "trasar sönder" spelare, spelar "grisigt". Fel. Vi spelar hårt och kompromisslöst. Alla försvarare i Allsvenskan drar och sliter i motståndarlaget (Danielsson höll ju livtag om AAH i varje duell i går, så jag antar att Djurgården är lika grisiga).
Vi har många gula, men samtidigt får vi en mängd gula som "storlagens" spelare inte får. Danielsson kapar Lundgren i en omställning i går men slipper gult och i första karatesparkar Schüller Milovanovic i huvudet. Axel Henriksson skulle inte klarat sig undan gult i någon av de situationerna. Extra kul blir det när en malmöit gnäller, samtidigt som man ser Christiansen bensaxa motståndare. Briljant spelare när han lirar. Men fult spelar han.
Vi har inte en endaste utvisning på grund av vårdslöst spel och har inte ens en utvisning för två gula kort. Hade vi spelat medvetet fult hade vi inte klarat oss undan sådana. Höj er. Prata lite om Gustav Lundgrens briljans i stället.
Jag tycker att du har en poäng och pratar gärna Lundgrens briljans, han var otroligt bra mot oss och hade det inte varit för att jag missade att AIK smygstartade omgången hade jag bytt in honom i fantasyn. Det var ju jävligt surt att missa den med tanke på hans match mot diffen 😁
Sedan tycker jag att Gais gör rätt i att spela efter sina förmågor, men jag ser mishima poäng i att det förmodligen inte kommer gå lika smutt nästa säsong när de andra lagen lärt sig hantera det hela. Vi har exempelvis haft svårt mot både er och vsk denna säsong (att vi fått med oss 7p på de tre matcherna är _ordentligt_ i överkant), men jag är helt övertygad om att vi kommer städa av er betydligt lättare nästa år.