Citat:
Fisk innehåller en del tungmetaller som inte är bra. Det finns rekommendationer för hur ofta människor kan äta fisk, hur det ser ut för djur vet jag inte.
Sen är det ju så att alla katter inte gillar fisk. Ena katten vi har nu älskar kattmat med fisk, speciellt lax. Den andra lämnar den maten och äter enbart de påsar som innehåller kyckling och oxkött.
Jag tycker ni ska hålla kvar vid torrfodret de har nu och istället variera lite av mjukmaten tills ni hittar nåt de gillar. Torrfodret fyller en viktig funktion som bas, så ha det kvar.
Har ni testat Sheeba Classic blötmat?
Den ena av våra katter gillar heller inte när man bara slänger mjukmaten i skålen och ställer fram. Den vill att vi mosar maten med en gaffel innan.
Den andra bryr sig inte om hur maten serveras alls och skulle nog kunna trycka i sig även kartongen om den hamnade i skålen.
Sen är det ju så att alla katter inte gillar fisk. Ena katten vi har nu älskar kattmat med fisk, speciellt lax. Den andra lämnar den maten och äter enbart de påsar som innehåller kyckling och oxkött.
Jag tycker ni ska hålla kvar vid torrfodret de har nu och istället variera lite av mjukmaten tills ni hittar nåt de gillar. Torrfodret fyller en viktig funktion som bas, så ha det kvar.
Har ni testat Sheeba Classic blötmat?
Den ena av våra katter gillar heller inte när man bara slänger mjukmaten i skålen och ställer fram. Den vill att vi mosar maten med en gaffel innan.
Den andra bryr sig inte om hur maten serveras alls och skulle nog kunna trycka i sig även kartongen om den hamnade i skålen.

Ja, katter är verkligen olika! Våra katter tycks inte vara så förtjusta i fisk och jag har fått för mig att en av dem inte riktigt tål det men jag är inte säker...tänker testa lite om vår kattunge gillar sorter med fisk eller inte. Just nu håller jag mig till tre olika sorters blötmat för att kattungens mage inte ska flippa men jag vill utöka variationen innan han blir alltför inkörd på dessa sorter.
Vi har inte testat någon form av Sheba faktiskt men det finns massor av olika Sheba på Maxi. Jag vill testa någon form som är såsig eftersom katterna gillar det - är Sheba Classic såsig?