2024-09-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ja väldigt tråkigt med allvarligare krämpor. Men man kan ju inte låta bli att tänka på alla barn som blir drabbade under tiden Sara är borta. Kanske terapeuten och höjdhopparen skulle kunna få till nåt. Jag är dock säker på att överläkaren på det aktuella sjukhuset prioriterar detta. Det är ju minst sagt en samhällsviktig funktion som ligger nere nu.

// orolig förälder

Sjukvården får inte prioritera folk baserat på yrke, däremot hamnar hon ju först i kön pga allvaret i tarmen.
Citera
2024-09-22, 23:42
Medlem
Verkar finnas hur många som helst.
Citera
2024-09-23, 08:06
Medlem
Det här med Saras sjukdom kan nog sänka Dumpen och alla sagor har ju ett slut. De har nog inte haft råd/lagt ner pengar på att avlöna en tredje person som kan bli upplärd att konfrontera, sköta hemsidan osv, så det blir akuta oerfarna vikarier när Sara sedan ligger hemma med sjukpenning och de har råd med en konfronterare.

Min erfarenhet av små föreningar är tyvärr att verksamheten blir på utdöende när eldsjälar blir sjuka eller försvinner. Mycket tragiskt det här 😞
Citera
2024-09-23, 08:34
Bannlyst
Underbara nyheter det här, nu kanske det blir ett slut på uthängningar,självmord. Pöbelsamhället passar inte in i dagens samhälle,för vad hade blivit nästa steg.hänga ut rattfyllerister,skattesmitare,snattare.
Noll barn har ”räddats” i den här verksamheten.Hoppas nu bara att rättegången kan fullföljas och att fler stämningar följer.
Citera
2024-09-23, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det här med Saras sjukdom kan nog sänka Dumpen och alla sagor har ju ett slut. De har nog inte haft råd/lagt ner pengar på att avlöna en tredje person som kan bli upplärd att konfrontera, sköta hemsidan osv, så det blir akuta oerfarna vikarier när Sara sedan ligger hemma med sjukpenning och de har råd med en konfronterare.

Min erfarenhet av små föreningar är tyvärr att verksamheten blir på utdöende när eldsjälar blir sjuka eller försvinner. Mycket tragiskt det här 😞

Kan mycket väl bli så ja! Sandslott klarar inte en stor våg och faller tillbaka till att bli som det var innan. Jag måste dock medge att det var längesedan jag följde någon nystartad kultursatsning på samma sätt som tittat på (S)lumpen. Var väl när Ronny och Ragge gick på tv eller liknande =)

Det ligger ju en annalkande stämning också mot ansvarig utgivare. Patrik kommer väl återgå till sitta hemma och supa och knarka och få några bittra hatiska oneliners i någon blaska vartannat år. Sara återgår till sjukpenning/Soc och får väl några nya poster i belastningsregistret allteftersom. Antagligen återupptar hon bekantskapen med KF nu när hon har vant sig vid att shoppa upp swishpengar. Så när det inflödet tryter blir hon bankrutt inom ett halvår.
Citera
2024-09-23, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Kan mycket väl bli så ja! Sandslott klarar inte en stor våg och faller tillbaka till att bli som det var innan. Jag måste dock medge att det var längesedan jag följde någon nystartad kultursatsning på samma sätt som tittat på (S)lumpen. Var väl när Ronny och Ragge gick på tv eller liknande =)

Det ligger ju en annalkande stämning också mot ansvarig utgivare. Patrik kommer väl återgå till sitta hemma och supa och knarka och få några bittra hatiska oneliners i någon blaska vartannat år. Sara återgår till sjukpenning/Soc och får väl några nya poster i belastningsregistret allteftersom. Antagligen återupptar hon bekantskapen med KF nu när hon har vant sig vid att shoppa upp swishpengar. Så när det inflödet tryter blir hon bankrutt inom ett halvår.

Ett frågetecken är också hur Sara klarar av sina läkemedel. Såg att hon skojade om att inte skriva inlägg när hon är hög på dem. Det är ju inget måste att käka Opiater vid denna sjukdom, men hon verkar inställd på det och har varit beroende av det förr som jag förstår det. I värsta fall kan bägge två snabbt falla tillbaka i gamla hjulspår och det vore väldigt tråkigt för alla utom gäddorna.
Citera
2024-09-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundarhoran
Noll barn har ”räddats” i den här verksamheten

Norrbaggen som var på väg att hyra in sig hos en barnfamilj
Citera
2024-09-23, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ett frågetecken är också hur Sara klarar av sina läkemedel. Såg att hon skojade om att inte skriva inlägg när hon är hög på dem. Det är ju inget måste att käka Opiater vid denna sjukdom, men hon verkar inställd på det och har varit beroende av det förr som jag förstår det. I värsta fall kan bägge två snabbt falla tillbaka i gamla hjulspår och det vore väldigt tråkigt för alla utom gäddorna.

Det tisslas och tasslas att om att Sara inte alls är "nykter knarkare" som en del vill få det till. Det skall tydligen snaskas mycket piller, främst opioder. Vad beträffar madrasshopparen så är kommentarer överflödiga.

Det brukar bli så när det klirrar till i kassan.
Citera
2024-09-23, 12:01
Medlem
Citat:

Ganska säker på att Sara Will Rise Again men om hon känner att det inte går pga hälsoskäl så får man skaka fram en annan stark kvinna med hett temperament och som oftast agerar i affekt.
Det nya stjärnskottet måste även kunna hantera rallarsvingen med media och i synnerhet kungen Janne Josefsson.

Kampen mot svagbegåvade snuskgubbar som vill sätta på barn måste fortsätta.

Önskar Sara ett lyckligt tillfrisknande.
Citera
2024-09-23, 12:29
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ganska säker på att Sara Will Rise Again men om hon känner att det inte går pga hälsoskäl så får man skaka fram en annan stark kvinna med hett temperament och som oftast agerar i affekt.
Det nya stjärnskottet måste även kunna hantera rallarsvingen med media och i synnerhet kungen Janne Josefsson.

Kampen mot svagbegåvade snuskgubbar som vill sätta på barn måste fortsätta.

Önskar Sara ett lyckligt tillfrisknande.

Det blir inte särskilt svårt. Han är knappast någon fena på att debattera direkt.
Citera
2024-09-23, 14:25
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:

Nu är ju inget säkert men vi får nog räkna med att detta är början på slutet. Cancer samt stämningen på en gång är föga troligt ingen slump, och är snarare livets sätt att visa att det får vara slut nu. Detta har aldrig varit annat än en manifestation av Sara och Patriks egna rädslor, och allt som bygger på rädslor är just som du skriver sandslott som förr eller senare återgår till sitt ursprungliga tillstånd.
Citera
2024-09-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
https://dumpen.se/2022/02/22/mannen-som-skrev-att-han-ar-pedofil-napp-igen/

Tack, du levererar som alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av Mino44
Det blir inte särskilt svårt. Han är knappast någon fena på att debattera direkt.

Blir lite upprepning men för din skull. Janne Josefsson körde över Dumpen i debatten om pressetiken hos Publicistklubben. Janne slirade med tungan och myntade uttrycket ”sätta på barn” vilket är helt galet men han vann ändå debatten.
Dumpen ville få debatten att handla om Jannes ordval istället för missbruket av mediefriheten.

Dom har drabbat samman igen och Sara valde att lämna mitt i debatten i vredesmod så Josefsson vann igen. Janne var nog nära att be sina journalistkollegor att hålla truten en gång till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in