Citat:
Ursprungligen postat av
blackandg0ld
Inte så många som verkar ha koll på att fillers inte är något som försvinner på en kvart. Fillers håller mellan 6-18 månader, ofta längre om man kontinuerligt fyllt på vid behov :-) Botox försvinner däremot efter ca 4-6 månader! Förstår dessutom inte hur hennes utseende påverkar er så mycket? Jag vet att det varit en dålig sommar men så mycket fritid kan ni väl inte ha? Hon är vacker både med och utan smink, fillers och löshår. Precis som alla andra kvinnor. Jag försvarar inte hennes handlingar men för er som aldrig hamnat i en destruktiv relation och inte vet vad det innebär att i princip inte ha något val tillslut, ni borde inte vara så dömande. Eftersom ni har sån bra koll på vilka människor hon umgåtts med så borde det inte vara särskilt svårt att lista ut att det är en extremt svår position att vara fast i.
Detta hör man varje gång det är en kvinna inblandad. Då ska hennes brott ursäktas och förminskas. Hon har ingen egen vilja, inget eget ansvar utan givetvis är det närmsta mans fel.
Av någon anledning så resonerar man aldrig så när rollerna är motsatta. Jag tänker framförallt på den där stollen som lyckades övertala sin KK att begå mord för hennes räkning. Då var det inget tal om att mördarens brott skall ursäktas och förminskas för att han var fast i ett destruktivt förhållande med en manipulativ psykopat.
Dessa eviga offerkoftor som kastas över kvinnor är inte bara otroligt tröttsamma utan klingar även väldigt dåligt med saker som jämställdhet och feminism. Antingen så är kvinnor vuxna individer som kan ta ansvar för sina handlingar precis som män eller så är dom inte det. Människor som du verkar ju tycka att kvinnor är barn i vuxna kroppar och kan inte förväntas ta ansvar över sina handlingar, de är konstanta offer och alla män är konstanta förövare. Patetisk och inte särskilt jämställd inställning.