Citat:

Ursprungligen postat av 
GormDenGamle

Jag håller helt med. Jag har inte spelat färdigt TotK. Liggee bara och skräoar. Hiskeligt dåligt spel med allt detta byggande, bilar, flyga genom massa, etc.

Byggandet i TotK är väl det minsta problemet? Det stora problemet är att Nintendo tog ett sex år gammalt spel och lade till ytterst lite nytt. Fortfarande shrines, fortfarande Koroks, samma karta, en skitdålig undervärld som endast har en ny fiende och en ny boss (som båda är samma typ av monster), skyn är tom och tråkig, den kraftiga majoriteten av karaktärerna i spelet lider dessutom av kollektiv minnesförlust, Nintendo medvetet virrar till det med begrepp/termer/element som använts förut i andra spel bara för att visa att de helt skiter i tidslinjer och lore. Nej TotK är en enda stor röra och suger rent utav för en som redan spelat rejält mycket BotW och som gillar serien i stort. Visst byggandet är inget jag vill se i Zelda framöver, och det kändes även som en tidstjuv och dödade momentum när man befann sig i shrines osv, men jag hade varit okej med det endast i TotK om spelet i övrigt faktiskt var bra.