2024-08-18, 05:37
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humancentered21
Ser galet mycket fram emot att få spela som Zelda även om det är en lite konstig vinkel för ett Zelda fan, BotW klarade jag för första gången nu i sommar, TotK känns inte som Zelda längre med alla fordon och trams man kan bygga

Jag håller helt med. Jag har inte spelat färdigt TotK. Liggee bara och skräoar. Hiskeligt dåligt spel med allt detta byggande, bilar, flyga genom massa, etc.
Citera
2024-08-20, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag håller helt med. Jag har inte spelat färdigt TotK. Liggee bara och skräoar. Hiskeligt dåligt spel med allt detta byggande, bilar, flyga genom massa, etc.

Byggandet i TotK är väl det minsta problemet? Det stora problemet är att Nintendo tog ett sex år gammalt spel och lade till ytterst lite nytt. Fortfarande shrines, fortfarande Koroks, samma karta, en skitdålig undervärld som endast har en ny fiende och en ny boss (som båda är samma typ av monster), skyn är tom och tråkig, den kraftiga majoriteten av karaktärerna i spelet lider dessutom av kollektiv minnesförlust, Nintendo medvetet virrar till det med begrepp/termer/element som använts förut i andra spel bara för att visa att de helt skiter i tidslinjer och lore. Nej TotK är en enda stor röra och suger rent utav för en som redan spelat rejält mycket BotW och som gillar serien i stort. Visst byggandet är inget jag vill se i Zelda framöver, och det kändes även som en tidstjuv och dödade momentum när man befann sig i shrines osv, men jag hade varit okej med det endast i TotK om spelet i övrigt faktiskt var bra.
Citera
2024-08-27, 20:54
Medlem
Elementarts avatar
Det dök upp en ny indie-direct samt en Partner Direct, fast det var ju inte särskilt mycket som såg intressant ut. Det släpps för många nya indie-spel som inte alls lockar, ser ut o vara utvecklade av hipsters för hipsters. Tetris Collection kanske jag köper om det är billigt för nostalgins skull. Capcom Collection 2 lockar lite grann och Yakuza Kiwami köper jag nog om det får bra recensioner. Finns ju knappt några GTA-kloner på Switch.
Citera
2024-09-13, 10:23
Medlem
Fråga från en switch-noob. Min dotter önskar sig ett switch i julklapp. Jag kollade runt lite och de är ju ganska dyra. Aningen billigare går att få på typ refurbed och liknande (även game shop hade nåt begagnat). Det jag undrar är om det går lika bra att köpa ett sådant som ett nytt? Eller finns det uppdateringar eller annat som gör att äldre versioner går ur tiden efterhand? Dottern är 7 så hon bryr sig inte nämnvärt om att ha det nyaste, men det är ju trist om vi köper nåt som är obrukbart om nåt år.
Citera
2024-09-15, 11:44
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krussidullen86
Fråga från en switch-noob. Min dotter önskar sig ett switch i julklapp. Jag kollade runt lite och de är ju ganska dyra. Aningen billigare går att få på typ refurbed och liknande (även game shop hade nåt begagnat). Det jag undrar är om det går lika bra att köpa ett sådant som ett nytt? Eller finns det uppdateringar eller annat som gör att äldre versioner går ur tiden efterhand? Dottern är 7 så hon bryr sig inte nämnvärt om att ha det nyaste, men det är ju trist om vi köper nåt som är obrukbart om nåt år.

Går ju köpa på tradera beg i gott skick. Dock blir det ju utan garanti. Men switch lite kostar ju inte så mycket
Citera
2024-09-16, 09:12
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Går ju köpa på tradera beg i gott skick. Dock blir det ju utan garanti. Men switch lite kostar ju inte så mycket

Begagnad är tyvärr fortf för dyrt. Bägge lite som första gen.
Citera
2024-09-22, 20:11
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krussidullen86

Begagnat har börjat bli lite billigare, det finns konsoler för runt 1500 kr på Facebook (spel-grupper). Men man måste vara försiktig bara, det har börjat dyka upp många scammers även i såna grupper, så det bästa vore om du kan plocka upp det. Uppdateringar på konsolen ska inte vara något problem, men vissa handkontroller får ju problem med joysticken efter en tid och om hon vill spela bärbart och på tv, så kolla så att konsolens skärm inte har några döda pixlar.
Citera
2024-09-22, 20:16
Medlem
Elementarts avatar
Nu kommer Snufkin: Moomin Valley äntligen få en fysisk utgåva. Även Deluxe-utgåvan ser riktigt bra ut: https://www.spelochsant.se/uploads/i...8_original.jpg
Citera
2024-09-22, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Man ska inte göda Tradera; jävla skitföretag.
Citera
2024-09-23, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Begagnat har börjat bli lite billigare, det finns konsoler för runt 1500 kr på Facebook (spel-grupper). Men man måste vara försiktig bara, det har börjat dyka upp många scammers även i såna grupper, så det bästa vore om du kan plocka upp det. Uppdateringar på konsolen ska inte vara något problem, men vissa handkontroller får ju problem med joysticken efter en tid och om hon vill spela bärbart och på tv, så kolla så att konsolens skärm inte har några döda pixlar.

Vilket toppensvar! Tack snälla!
Citera
2024-10-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Ja det tog bort en hel del av Zelda känslan, har inte inhandlat nya Zelda än. Hoppas hinna köpa det idag och spela i helgen
Citera
2024-10-24, 13:37
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Byggandet i TotK är väl det minsta problemet? Det stora problemet är att Nintendo tog ett sex år gammalt spel och lade till ytterst lite nytt. Fortfarande shrines, fortfarande Koroks, samma karta, en skitdålig undervärld som endast har en ny fiende och en ny boss (som båda är samma typ av monster), skyn är tom och tråkig, den kraftiga majoriteten av karaktärerna i spelet lider dessutom av kollektiv minnesförlust, Nintendo medvetet virrar till det med begrepp/termer/element som använts förut i andra spel bara för att visa att de helt skiter i tidslinjer och lore. Nej TotK är en enda stor röra och suger rent utav för en som redan spelat rejält mycket BotW och som gillar serien i stort. Visst byggandet är inget jag vill se i Zelda framöver, och det kändes även som en tidstjuv och dödade momentum när man befann sig i shrines osv, men jag hade varit okej med det endast i TotK om spelet i övrigt faktiskt var bra.

Helt fantastiskt spel. Räknar det nog som ett av de bästa, någonsin...tillsammans med Botw.

Fast då avskyr jag ju också samtliga andra 3D-Zelda spel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in