Eftersom det är ett mer och mer viktigt ämne i världen som den ser ut nu för tiden så undrar jag.
Varför vill vi inte ha censur eller varför vill vi det?
Vi kan hålla det på en nivå i stil med "Världen ser ut som den gör" för att begränsa det en smula (även om jag personligen inte är främmande för att utveckla det).
Pros imo.
- Barn slipper uppleva en massa ondska skapat av tidigare existenser.
- Vissa kulturer/personer/gudar är inte tillräckligt medvetna om omvärlden för att förstå att andra kanske inte har deras kunskap om just den historia dessa går igenom och svarar därför på sanningar oproportionerligt.
Cons imo.
- Med ett visst mått av grundläggande förståelse för en annan individs medvetande är känslorna underordnade framförhållningen. Dvs även om din instinktiva känsla är på ett visst sätt kan du kontrollera den och fundera över den (psykopater o dylika givetvis undantagna).
- Det är den värld vi lever i. Det kommer inte tjäna något att försöka dölja en sanning som ändå kommer visa sig.
Väldigt snabba åsikter där så reserverar mig för klassiska fel men ändå. Något att prata om som inte är "Jag gillar inte folk som plockar blåbär i min skog för jag själv inte förstår varför de inte vill vara kvar i sin egen värld.".
//Peace