2024-09-04, 06:18
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Halvår gammal nyhet, men jag hittade den inte i tråden med en snabb sökning:

Citat:
According to a report by the Los Angeles Times, the median age of CNN’s audience in 2023 was 67, up from 60 in 2017. This figure, while higher than in previous years, still places CNN as the cable news network with the youngest audience, compared to Fox News with a median age of 68 and MSNBC with a median age of 71.
https://medium.com/@hrnews1/report-the-median-age-for-fox-cnn-msnbc-viewers-is-around-70-years-old-8281dfcc641d

Lär inte vara mycket bättre för svensk gammelmedia.
Citera
2024-09-07, 12:11
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Undrar hur mycket det trycker att "arbeta" på Expressen och låtsas vara god och antirasistisk hela dagarna. Dessa "journalister" måste pysa ur som en ballong när de kommer hem och kan vädra sina riktiga åsikter. Som att lida av daglig förstoppning
Ja för de som är normala lär det vara så. När jag jobbade för Cisco Systems för många år sedan var det så. Vid hemgång var jag tvungen att försöka ruska ur huvudet all bullshit jag fick uppleva där vareviga dag.
Citera
2024-09-09, 14:20
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Lär inte vara mycket bättre för svensk gammelmedia.

De är gammelmedier i ordets alla betydelser.
Citera
2024-09-10, 11:52
Medlem
Marieberg Media Läggs ner. 50 anställda berörs.
Citera
2024-09-10, 15:35
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulls1
Marieberg Media Läggs ner. 50 anställda berörs.

Citat:
Marieberg media läggs ned: Har börjat följa lagen

https://www.svt.se/kultur/marieberg-media-laggs-ned-har-borjat-folja-lagen
Citera
2024-09-10, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/kultur/marieberg-media-laggs-ned-har-borjat-folja-lagen

Helt hårresande förklaring. Citat ur din länkade artikel:

"Journalisten är en bidragande orsak till nedläggningen att Marieberg Media sedan i våras börjat följa lagen om anställningsskydd. Kortfattat kan då inte längre medieföretag som Expressen och DN handplocka vilka vikarier de vill ha."

Expressen och DN har alltså inte följt lagen tidigare. Ingen tidning, vad jag vet, har vågat skriva om detta förfarande.

Inte konstigt att Sverige ser ut som Sverige ser ut just nu. T.o.m tidningarna har blivit infiltrerade av kriminella.
Citera
2024-09-10, 19:35
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Helt hårresande förklaring. Citat ur din länkade artikel:

"Journalisten är en bidragande orsak till nedläggningen att Marieberg Media sedan i våras börjat följa lagen om anställningsskydd. Kortfattat kan då inte längre medieföretag som Expressen och DN handplocka vilka vikarier de vill ha."

Expressen och DN har alltså inte följt lagen tidigare. Ingen tidning, vad jag vet, har vågat skriva om detta förfarande.

Inte konstigt att Sverige ser ut som Sverige ser ut just nu. T.o.m tidningarna har blivit infiltrerade av kriminella.

Rösta vänsterpolitik och bli själv ett offer för den egna politiken. Det är poetisk rättvisa.
Citera
2024-09-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Rösta vänsterpolitik och bli själv ett offer för den egna politiken. Det är poetisk rättvisa.

Dessutom har de villigt tjänstgjort under sådana villkor där arbetsgivaren har satt LAS ur spel. Dum, dummare, dummast.

Är det verkligen så viktigt att vara journalist så att man går med på vad som helst?
Citera
2024-09-22, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Vad menar du med tyvärr löser inte ungdomar papperstidningar? Vem i helvete under 65 år köper skiten
Otroligt att dom ens överlever på nätet?
Jag är under 30 och betalar för papperstidningen, helt enkelt för att den är överlägsen sin digitala motsvarighet.
Senast redigerad av anonymgolfare 2024-09-22 kl. 07:27.
Citera
2024-09-22, 09:44
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Jag är under 30 och betalar för papperstidningen, helt enkelt för att den är överlägsen sin digitala motsvarighet.
Det var intressant att läsa. Några frågor om du vill svara?

Vad arbetar du med?
Vad har du för utbildning?
Vilken tidning pratar vi om?
Vad i papperstidningen håller en högre kvalitet än det du kan finna på nätet?
Citera
2024-09-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Då läser du gamla nyheter, ca ett dygn efter de kommit ut. Vad blir bättre i detta?
Citera
2024-09-22, 12:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Då läser du gamla nyheter, ca ett dygn efter de kommit ut. Vad blir bättre i detta?

Ett dygn efter samma gammelmedias digitala version. 2-3 dygn efter X ibland. Speciellt om man följer Ukrainakriget som jag gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in