2024-09-21, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag är feminist ....och ursäkta men jag fattar inte ens vad du klagar på...

Finns massor med feminister där ute som inte "står och skriker".
Däremot så finns det åtskilliga män som verkligen "står och skriker".

så?

Hej. Du verkar vara feminist och är därför citerad i den här tråden. Du är inbjuden till att diskutera Victoria Bateman. En docent och föreläsare inom ekonomi som föreläst på bland annat Oxford O cambridge. Hon föreläser numera mestadels helt naken, hon gör det för feminismens skull och sak. Hon är en betydande feminist. Hur ser du på henne? Är det bra det hon gör? Behövs någon sådan i Sverige?

Här är lite bilder från hennes hemsida:
https://www.vnbateman.com/gallery
Citera
2024-09-21, 16:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Kom att tänka på den här tråden när jag såg en artikel i Aftonbladet nyss. Tänk att hon inte har återhämtat sig efter 2 år. Man undrar ju hur de som varit på föreläsningarna mår och vilka framtida men de kommer att lida av?

Citat:
Mitt i butiken ber en man plötsligt henne om hjälp. Sen drar han ner byxorna och blottar sitt erigerade kön.
Två år senare har Helén Axelsson, 37, fortfarande inte helt återhämtat sig.
– Det var som att det kom en våg av äckel. Du blir inte fysiskt våldtagen men du blir psykiskt våldtagen, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kwMgna/helen-axelsson-i-malmo-utsattes-for-blottare-psykiskt-valdtagen
Citera
2024-09-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Hej. Du verkar vara feminist och är därför citerad i den här tråden. Du är inbjuden till att diskutera Victoria Bateman. En docent och föreläsare inom ekonomi som föreläst på bland annat Oxford O cambridge. Hon föreläser numera mestadels helt naken, hon gör det för feminismens skull och sak. Hon är en betydande feminist. Hur ser du på henne? Är det bra det hon gör? Behövs någon sådan i Sverige?

Här är lite bilder från hennes hemsida:
https://www.vnbateman.com/gallery

Jag orkar inte helt sätta mig in i just denna kvinnas orsak till att hon nu gör det hon gör.
Men påminner om femen, alltså den rörelse som handlade om att kvinnor ska återta makten över sina egna kroppar.

Denna kvinna verkar syssla med samma. Good for her.
Citera
2024-09-21, 19:24
Medlem
Säkert en feminist som vill bli tagen på allvar.
Citera
2024-09-21, 19:46
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag orkar inte helt sätta mig in i just denna kvinnas orsak till att hon nu gör det hon gör.
Men påminner om femen, alltså den rörelse som handlade om att kvinnor ska återta makten över sina egna kroppar.

Vem/vilka påstår denna rörelse haft/har makten över kvinnliga individers kroppar?
Och på vilket sätt har de här makthavarna haft makten över kvinnliga individers kroppar?

Vad innebär feminism för dig?
Citera
2024-09-21, 19:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kwMgna/helen-axelsson-i-malmo-utsattes-for-blottare-psykiskt-valdtagen

När man läser artikeln jag länkat till och ser vilka förskräckliga konsekvenser det kan bli av att se en naken människa tycker du fortfarande att det är bra att kvinnan föreläser naken?

Kvinnan i artikeln har fortfarande inte kommit över chocken, den psykiska våldtäkten, två år efteråt?
Hur kan du tycka att den kvinnliga föreläsarens beteende är bra när hon riskerar förstöra oskyldiga människors liv för lång tid framöver?
Citera
2024-09-21, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman

När man läser artikeln jag länkat till och ser vilka förskräckliga konsekvenser det kan bli av att se en naken människa tycker du fortfarande att det är bra att kvinnan föreläser naken?

Kvinnan i artikeln har fortfarande inte kommit över chocken, den psykiska våldtäkten, två år efteråt?
Hur kan du tycka att den kvinnliga föreläsarens beteende är bra när hon riskerar förstöra oskyldiga människors liv för lång tid framöver?
Lär dig skillnaden i att påtvingas andras nakenhet i avseende att skrämma, hota ( blottning) eller som fullt öppet politisks statement. Människor som går till hennes föreläsningar LÄR veta att hon kommer göra det avklädd. Det är också förhållandet 1/ hel sal med folk, alltså ingen där lär känna sig hotad.

Vänligen sluta citera mig tack.
Citera
2024-09-21, 20:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Lär dig skillnaden i att påtvingas andras nakenhet i avseende att skrämma, hota ( blottning) eller som fullt öppet politisks statement. Människor som går till hennes föreläsningar LÄR veta att hon kommer göra det avklädd. Det är också förhållandet 1/ hel sal med folk, alltså ingen där lär känna sig hotad.

Vänligen sluta citera mig tack.

De som var på hennes första föreläsning hade säkert inte en aning om att hon tänkte blotta sig.
Jag tror faktiskt inte majoriteten som blottar sig gör det för att hota eller skrämma folk.
Händelsen i artikeln utspelade sig i en affär så de var säkert inte där själva heller.

Tycker att jag håller en respektfull ton mot dig.
Citera
2024-09-21, 20:06
Medlem
Citat:
De som var på hennes första föreläsning hade säkert inte en aning om att hon tänkte blotta sig.
Jag tror faktiskt inte majoriteten som blottar sig gör det för att hota eller skrämma folk.
Händelsen i artikeln utspelade sig i en affär så de var säkert inte där själva heller.

Tycker att jag håller en respektfull ton mot dig.

Ja du håller en respektfullt ton, men det får finnas en gräns på hur mycket självklara saker man ska behöva förklara.
Citera
2024-09-21, 20:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja du håller en respektfullt ton, men det får finnas en gräns på hur mycket självklara saker man ska behöva förklara.

Jag tycker också det är självklart vilka det är som har makten över kvinnors kroppar fast det intressanta är ju att du och jag antagligen inte har samma svar fastän båda tycker att det är självklart.
Citera
2024-09-21, 22:15
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag tycker också det är självklart vilka det är som har makten över kvinnors kroppar fast det intressanta är ju att du och jag antagligen inte har samma svar fastän båda tycker att det är självklart.

Desto tunnare argument hon har desto mer trycker hon på hur "självklart" det är att hon har rätt.
Citera
2024-09-21, 22:17
Bannlyst
Citat:

I tråden spekuleras det kring att hon vill blotta sig och visa upp sig. Att hon njuter av att visa sitt underliv för folk. Tror du att det stämmer? Och om det stämmer, med tanke på Femen också, kan det vara så att feminister tenderar att ofta känna ett behov av att få blotta sig? Och varför är det i så fall så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in