2024-08-31, 13:15
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Bara ge fan i att flagga med andra länders flaggor på svensk mark

Självklart ska man få "flagga" med vilken flagga man vill om det inte bryter mot HMF.
Citera
2024-08-31, 13:19
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Vad jag har för erfarenhet utav försvarsmakten är irrelevant, det som är relevant och det vi diskuterar är att försvarsmakts personal går hem till civila och försöker skrämma människor om man ej är på deras hbtq nivå.

Får FM:s personal gå omkring i civila kläder på arbetstid och fråga ut civilister?

Militärpolisen får inte ens utreda brott enligt JO:

Det som FM:s personal gjort i detta fall verkar sakna lagstöd.

FM leker Stasi och KGB på samma gång.

Den som gett grönt ljus till detta bör dras inför PAN.
Citera
2024-08-31, 13:30
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Självklart ska man få "flagga" med vilken flagga man vill om det inte bryter mot HMF.

Du menar Nazi flaggan med swastika? Att flagga med ryska flaggan tror jag skulle provocera många svenskar, eftersom flertalet svenskar stödjer Ukraine. I min optik är ett Ukrainsk flagga samma som ett Nazi flagga.
Citera
2024-08-31, 13:46
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Nej. Inte när det gäller nationsflaggor.
Inte med mindra att man blir listad och granskad som femtekolonnare.
Senast redigerad av HLundborg 2024-08-31 kl. 13:48.
Citera
2024-08-31, 17:23
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Du menar Nazi flaggan med swastika? Att flagga med ryska flaggan tror jag skulle provocera många svenskar, eftersom flertalet svenskar stödjer Ukraine. I min optik är ett Ukrainsk flagga samma som ett Nazi flagga.

Det är bara bra om marxister flaggar öppet att de tillhör den röda pesten.

Eftersom du hatar på Ukraina antar jag att du är pro-putin?
Citera
2024-08-31, 18:49
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Det är bara bra om marxister flaggar öppet att de tillhör den röda pesten.

Eftersom du hatar på Ukraina antar jag att du är pro-putin?

Tycker du ska kolla filmen '1984', den kunna vara lärarikt för dig. Jag tycker synd om ukrainerna, att de lär sig the hard way, vad det betyder och vara vän med USA ( Deep State ). Putin är antagligen den bästa ledare världen kunna få i detta sits som världen befinner sig i idag.
Citera
2024-08-31, 20:50
Medlem
Vart kommer alla Putin-troll ifrån?
Citera
2024-09-19, 22:18
Medlem
Hegamons avatar
Om Dan sagt han hejar på Ryssland och därför målat röd färg på flaggan, vad hade hänt då? Nu var Dan på samma sida på Försvarsmakten utifrån tyckandet om rätt eller fel i frågan. Dan sade att han menar att Ukrainska medborgare dör och därför målade han röd färg på flaggan, för att stödja Ukraina som jag tolkade det han sade på filmen.

Om han hejat på Ryssland, så begriper inte jag vad han kunnat göra för fel, skapat opinion bland grannarna mot Ukraina?

Jag får intrycket att det är MP som är ute i sin civila MP bil, däremot vet jag inte om V90 med tonade rutor baktill verkligen används av MP, eller om en sådan bilmodell med tonade rutor används av andra förband också, exempelvis MUST.

Sker någon slags kartläggning av etniska svenskars val av sida i konflikten mellan Ryssland och Ukraina, som en effekt av att vi gått med i NATO? Det är vad jag frågar mig efter att ha sett konfrontationen mellan civilklädda militärer och Dan.
Citera
2024-09-21, 16:48
Medlem
eleO12O24s avatar
Nu har en ocensurerad version av övervakningskamerabilderna av besöket offentliggjorts.

https://rumble.com/v5fk7yd-frsvarsmaktens-flagg-kontroll.html
Citera
2024-09-21, 16:49
Medlem
eleO12O24s avatar
Nu har Dan anmält militären till JO för besöket, som han beskriver ”obehagligt”. I anmälan beskriver han hur han känner sig ”överkörd” av Försvarsmakten:
Citat:
”Jag förfärades över denna åsiktsregistrering för i min värld finns det bara en sida att stå på, Ukrainas”, skriver Drakenholt i anmälan. Han beskriver besöket som ”amatörmässigt” eftersom han själv ”alltid stöttat det svenska försvaret och Natointrädet”.
https://samnytt.se/dan-65-om-forsvarsmaktens-flagg-kontroll-obehagligt
Senast redigerad av eleO12O24 2024-09-21 kl. 17:20.
Citera
2024-09-21, 20:32
Medlem
eleO12O24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag får intrycket att det är MP som är ute i sin civila MP bil, däremot vet jag inte om V90 med tonade rutor baktill verkligen används av MP, eller om en sådan bilmodell med tonade rutor används av andra förband också, exempelvis MUST.
På videon ser man regnr DBM33X Volvo V60 Cross Country grå herrgårdsvagn av årsmodell 2024. Växellådan är automatisk och motorn är på 250 hk och drivs med bensin. Fordonet ägs av First Rent A Car Aktiebolag från Stockholm. Det är praktiskt av underrättelsetjänsten att köra med hyrbilar så de enkelt kan byta om de blir avslöjade.
Citera
2024-09-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Obehagligt på riktigt.. vi har ju för fan yttrandefrihet i detta land vad är det som händer?
Helt klart dom ville göra åsiktskontroll..
Vad är det som är obehagligt, qtt det finns en rörelse om kan utgöra ett hot mot Sverige eller att försvarsmakten skaffar sig kunskap om det här personerna och kan reagera innan något händer?

Med din logik så hade vi inte kunnat förebygga terrordåd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in