2024-09-20, 20:20
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
GDPRWarrior, skulle du kunna lägga upp yttrandena i sin helhet någonstans? Jag skulle verkligen uppskatta det, och är säker på att många andra skulle göra det också!

Jag håller med dig. Dessa yttranden är dock inte offentliga ännu.

Yttrandena blir normalt tillgängliga först efter att målet är avslutat. Under processen är de endast tillgängliga för parterna, vilket är ett sätt att respektera rättsprocessen.
Citera
2024-09-20, 20:22
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Jag håller med dig. Dessa yttranden är dock inte offentliga ännu.

Yttrandena blir normalt tillgängliga först efter att målet är avslutat. Under processen är de endast tillgängliga för parterna, vilket är ett sätt att respektera rättsprocessen.
Finns dock inget som hindrar dig eller någon annan part att lägga upp dem. Men vill du inte så vill du inte, inte mycket jag kan göra åt det.
Citera
2024-09-20, 20:28
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Finns dock inget som hindrar dig eller någon annan part att lägga upp dem. Men vill du inte så vill du inte, inte mycket jag kan göra åt det.

Tyvärr är det inget jag kan göra. Beslutet från EU-domstolen är av stor betydelse, och det är avgörande att vi följer de praktiska anvisningarna och procedurerna noggrant. Att respektera dessa regler är centralt för att säkerställa rättssäkerheten och integriteten i processen.
Citera
2024-09-20, 20:37
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musulman
Vad är det för beslut vi pratar om mer specifikt, vissa andra nämner helt andra saker.
EU-domen Lexbase fallet pratar jag om
Citera
2024-09-20, 20:55
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Tyvärr är det inget jag kan göra. Beslutet från EU-domstolen är av stor betydelse, och det är avgörande att vi följer de praktiska anvisningarna och procedurerna noggrant. Att respektera dessa regler är centralt för att säkerställa rättssäkerheten och integriteten i processen.
Du menar att det är förbjudet för dig att dela yttrandena, och att göra det skulle påverka hur EU-domstolen avgör målet?

Heh, okej. Tack för att du svarade iaf.
Citera
2024-09-21, 10:52
Medlem
Citat:

Okej har alla länder lämnat sitt ytrande? Och av alla länder som har gjort det, hur många procent är positiva till söktjänster som laxebase och hur många är inte det?
Citera
2024-09-21, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemado
Okej har alla länder lämnat sitt ytrande? Och av alla länder som har gjort det, hur många procent är positiva till söktjänster som laxebase och hur många är inte det?

Jag tror för det första inte länder som är negativa till Lexbase ens kallar det för en söktjänst, utan det är i deras språks terminologi ett personregister.
Citera
2024-09-21, 12:03
Medlem
Skelett-Kents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemado
svaret på din fråga finns på föregående sida.
Citera
2024-09-21, 15:51
Medlem
https://ekuriren.se/insandare/artikel/ratsit-och-mrkoll-serverar-tjuvarna-precis-det-de-vill-ha/re6z8kyl

Citat:
Villaägarna har med hjälp av Joakim Nergelius, som är professor i konstitutionell rätt vid Örebro universitet presenterat ett förslag som löser problemet och samtidigt skyddar journalistiken.

Undra vad det är för förslag de föreslår som ska "skydda" journalistiken. Våra lata journalister kan väl vända sig till berörda myndigheter för att få uppgifter och inte ha massa känsliga och privata uppgifter samlade i en databas.
Citera
2024-09-21, 16:05
Avslutad
Citat:
Du menar att det är förbjudet för dig att dela yttrandena, och att göra det skulle påverka hur EU-domstolen avgör målet?

Heh, okej. Tack för att du svarade iaf.

Om du kontaktar Regeringskansliet bör du få tillgång till dem. Hänvisa till referensnummer som finns på Sveriges inlaga alternativt målnumret i EUD.
Citera
2024-09-21, 18:19
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Om du kontaktar Regeringskansliet bör du få tillgång till dem. Hänvisa till referensnummer som finns på Sveriges inlaga alternativt målnumret i EUD.
Tackar!

Sveriges inställning är jag dock rätt på det klara med. Det var framförallt de andra medlemsländerna och kommissionens yttranden som jag var nyfiken på.
Citera
2024-09-21, 18:26
Avslutad
Citat:
Tackar!

Sveriges inställning är jag dock rätt på det klara med. Det var framförallt de andra medlemsländerna och kommissionens yttranden som jag var nyfiken på.

Jo, det var dessa jag mena. Jag tror nämligen att EUD kommunicerat dessa med Sverige, alltså kännedomskopior.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in