2024-09-21, 09:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Består världen av 80% vatniks?

Deras sätt att räkna är att om en korrupt diktator i ett land inte direkt hjälper Ukraina och kanske köper rysk olja till underpris så stödjer alla i det landet Ryssland. Så för att diktaturen i Kina skinnar Ryssland på pengar när de köper billig olja av dem och säljer dem fejkade skyddsvästar till överpris så är det 1,2 miljarder människor som plötsligt stödjer Ryssland. 1 miljarder indier stödjer också Ryssland för att Indien säljer granater till Ukraina? Och betalar olja i Rupier som Ryssland inte får ta ut ur Indien?

De hatar demokrati så de tycker ledaren bestämmer vad alla tycker. Förutom för dem själva då för de tycker ju inte som Sveriges regering men i diktaturer är det tydligen så.
Citera
2024-09-21, 09:08
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Zelenskys storslagna ide att vinna är helt beroende på att Nato måste tvingas in i kriget..är nog skeptisk men vi får se vad som händer.
Nedan ser man den ryska frammarschen i Prokovsk dag för dag från den 6 augusti.
Russian Invasion of Ukraine: Pokrovsk Offensive - Every Day [Aug 6 to Sep 20]

https://youtu.be/GfD21KbNj-s?si=IjgPKmkOBHh2UXha
Att Ukraina är beroende av Väst är ju uppenbart och också orsaken till rysslands stora misslyckande. Putin trodde helt enkelt att västvärlden inte skulle bry sig.
Citera
2024-09-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Att Ukraina är beroende av Väst är ju uppenbart och också orsaken till rysslands stora misslyckande. Putin trodde helt enkelt att västvärlden inte skulle bry sig.

Precis. Det funkade ju utmärkt (ur rysk synvinkel), så varför inte pröva en gång till? Det är lätt att ryckas med av framgångar och vilja fortsätta på samma spår. Men ju mer Putin försöker lägga under sig av sina grannländer, desto större blir naturligtvis beredskapen hos de som får ryssen allt närmare sig.
Citera
2024-09-21, 09:22
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ja det smäller ryska vapendepåer i luften i snabb takt nu. Det kommer mera.
Perfekt! Kul att höra rysshororna fråga om vilken påverkan alla sprängda vapenförråd har på Ukraina.
Snacka om efterblivna som inte förstår detta...
Citera
2024-09-21, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Din verklighet överensstämmer inte med ungefär 80% av resten av världens verklighet.

Nej, i verkligheten är det Ryssland och fem betydelselösa diktaturer som är på rysk sida här.
Citera
2024-09-21, 09:35
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Men djä..r vilken smäll! Måste nästan ge utslag på Richterskalan. Eldklot och allt.

Undrar hur Putin mådde när rapporten om detta serverades tillsammans med hans frukost?
Allt går enligt plan! Enligt rysshororna spelar det ingen roll alls. Dessa dårar verkar vara helt faktaresistenta som inte fattar att spängda vapenförråd har stor betydelse för att bedriva krig.
Citera
2024-09-21, 09:37
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Jag svarade på den viktigaste av frågorna, sen att du och flera andra i tråden inte har en aning om vad som skett i Ukraina sedan innan 2014, det kan inte jag stå för.
I din fantasivärld så började detta kriget 2022, med Rysslands invasion av Ukraina.

Ska vi börja snacka om att man inte får gå in och ta andra länder, så räcker det med att kolla vad väst har åstadkommit i mellanöstern de senaste 20 åren, det finns hur många exempel som helst. Du är bara en oinformerad lurad människa, som inte vill se verkligheten.
Vilka lände har väst invaderat och utropat som vårt land?
Du verkar rejält efterbliven som gör en sån liknelse med Putin invasion och annektering av Ukrainsk mark
Citera
2024-09-21, 09:49
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Jag skrev "det verkar vara Zelenskys fredsplan"
Alltså är det min teori att Ukrainas väg till ett befriat Krim går via en eskalation och ett större engagemang från NATO.

Det är så jag tolkar Zelensky.

https://hromadske.radio/en/news/2024/09/20/zelensky-victory-plan-will-work-if-partners-make-quick-decisions

Nej din lögnare. Du upprepar bara KGB-Putins och ryska mördar-regimens tolkningar och talking points.

Medan flashbacks rysskonton kämpar med att förorena tråden med ryska lögner och ryss-propaganda åker ryssland på förnedrande nederlag i Ryssland.

KGB-Putin och "oövervinnerliga" ryska luftvärnet visade återigen att de inte kan skydda ryssland.

At night, Ukrainian kamikaze drones completely destroyed another ammunition depot in the area of ​​the village of Kamienny, Krasnodar Territory

https://x.com/front_ukrainian/status/1837364328896369030

https://x.com/front_ukrainian/status/1837392823647170784
Citera
2024-09-21, 09:53
Medlem
Tydligen ska ytterligare ammunitionsförråd blivit förstörda senaste dygnet. Videon jag såg (som jag tyvärr inte hittar igen) visar på början av ett svampmolnliknande explosion så det måste återigen vara hiskeliga mängder ammunition och granater som går åt där.

Jag kan nog säga att det som glädjer mig mest i kriget är just när de ryska ammunitionsförråden exploderar eftersom konsekvenserna blir så positiva för folket som lider i kriget. Mindre skjutande helt enkelt framöver.

Gissar återigen att vi kommer få se fler ammunitionsförråd sprängas, det är en strategi som verkar fungera väldigt väl eftersom ryssarna inte skyddar sina förråd.
Citera
2024-09-21, 10:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook

Fast Putin misslyckades innan Ukraina ens hunnit få särskilt mycket stöd. De han få in lite bärbara pansarrobotar, pansarskott och luftvärnsrobotar innan Ryssland marscherade in men ändå fick de ganska snabbt retirera från hela Norra Ukraina. Sedan under ryska offensiven i Sieverodonetsk så hann Ukraina få lite m777 dragna artilleri och 155mm granater. Ja det gjorde ju skillnad men det mesta stödet kom först efter det.

Att han trodde tredagarskriget skulle lyckas kanske inte var så konstigt, men att han fortsatte efter att Ukraina fick massivt stöd, även av Ryssland själva, är svårt att förstå.
Citera
2024-09-21, 10:04
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Tydligen ska ytterligare ammunitionsförråd blivit förstörda senaste dygnet. Videon jag såg (som jag tyvärr inte hittar igen) visar på början av ett svampmolnliknande explosion så det måste återigen vara hiskeliga mängder ammunition och granater som går åt där.

Jag kan nog säga att det som glädjer mig mest i kriget är just när de ryska ammunitionsförråden exploderar eftersom konsekvenserna blir så positiva för folket som lider i kriget. Mindre skjutande helt enkelt framöver.

Gissar återigen att vi kommer få se fler ammunitionsförråd sprängas, det är en strategi som verkar fungera väldigt väl eftersom ryssarna inte skyddar sina förråd.

Dmitri har postat klippet du söker med översättning på vad de ryska kvinnorna säger då de dokumenterar det gigantiska ryska nederlaget.

Trådens rysskonton kämpar fortfarande desperat med russia stronk och ryssland är för starka. Ett gammalt manus som inte ens ryssarna i ryssland använder idag. KGB-Putin är ursvag och i paniktillstånd då han satt ryssland i skiten. Han kan inte försvara Kursk och stora delar av ryssland från gigantiska nederlag.

Drone strike on the main Russian artillery ammunition depot in the village of Kamenny, Tikhoretsky District, Krasnodar Krai. The destroyed depots here allegedly contained ammunition from North Korea.

Videos will probably surface soon where brave Russian generals talked about what a modern and stable depot they built.

https://x.com/wartranslated/status/1837397549424021743
Citera
2024-09-21, 10:07
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ja, man såg 3 Ukrainare som fick en granat smack i mitten av gruppen när de gick ut ur fordonet, för att sedan se den bli träffad efter att den lämnat sina egna troligtvis döende soldater på fält. Efter CV-90 vart träffad igen av en drönare, så är den utslagen till slut.

Ett tragiskt slut de Ukrainska soldaterna.
Åfan. kan du länka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in