Citat:
Ursprungligen postat av
KillPu
Kaliningrad skulle vara bäst. Plus ukrainarna träffar sen skiten i hamnen med en drönare!

AMEN!! 🙏
Citat:
Ursprungligen postat av
Mikaelia
Tycker det här låter jävligt konstigt. Varför ska Litauen ta emot en farlig last som kommer från Kolahalvön förmodligen Murmansk i Ryssland? Att Syrien och Libanon är inblandade gör inte saken mindre konstig.
Men det finns kanske en rimlig förklaring som jag inte fattar?
Apropå fetat i citatet:
Eftersom Rysland är involverat, så ska man inte begränsa sina analyser till rimlighetens gränser...
Jag anser att det föreligger fuffens, dels pga. exceptionellt stor last av något som åtminstone kan få sprängkraft vid "rätt" behandling, dels Libanons inblandning (en instabil "failed state" vars suspekta hantering av samma ämne (för mycket för egen odlingsmark) ledde till vådlig explosion 2020, och som huserar anti-Israel-fanatiker (Hizbollah) som nyligen fått smaka bajsmackor á la #FAFO 💥🔥...), dels Rysslands notoriska stödjande av likasinnade terroristers (Hamas, HIZBOLLAH, IRAN) förehavanden... och slutligen den suspekta påstådda skrovskadan samt att ryska regimen har en historik av att ta till allt mer okonventionella metoder varje gång de inser att de mött nya/tilltagande motgångar.
Det är klart ryssarna gosar med alla andra regelbrytare, som Hamas, Hizbollah, Iran, andra mer islamistiska & auktoritära regimer, Nordkorea och Kina i för hög grad... och därmed tillverkar och levererar insatsvaror till illegitima aktörer (som ammoniumnitrat till Hizbollah, Hamas, Iran & Nordkorea).
Trist för dem alla att de inte fattar att de gräver sina egna gravar, när de inte klarar att särskilja egen terrorism och illegitim krigföring från legitim försvarskrigföring. Samtidigt kan man tycka att det är trist och onödigt att deras undergång (till gagn för världsfreden m.m.) ska gå så relativt långsamt... jag hade gärna sett de Ryska & Iranska regimerna, med allehanda bihang & anhang, smulas sönder och ersättas av fredliga, med potent internationell översyn etc. (något mer potent och legitimt än FN förstås)... gärna innan nästa vecka.