2024-09-21, 01:56
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Kan man få batteriet på sina Apple-enheter (iPhone, iPad, Mac & Apple Watch) bytt på Apple Store i Mall of Scandinavia? Kan de byta batteri på plats samma dag, eller måste de skicka iväg iPhone så att det tar flera veckor? Hur bokar jag tid online? Eller måste man ringa och krångla? Någon som vet om de har någon mejladress?
Citera
2024-09-21, 05:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Kan man få batteriet på sina Apple-enheter (iPhone, iPad, Mac & Apple Watch) bytt på Apple Store i Mall of Scandinavia? Kan de byta batteri på plats samma dag, eller måste de skicka iväg iPhone så att det tar flera veckor? Hur bokar jag tid online? Eller måste man ringa och krångla? Någon som vet om de har någon mejladress?
Undvik ställen med utländsk personal som gärna vill ha flera timma bakom disk för batt-byte. Att byta ett batteri tar inte lång stund, går att se på youtube... Så varför de vill ha flera timmar på sig bakom disk kan man fundera över...

Det går att byta själv, beroende på vilken iphone du har, kolla på youtube där har de typ manualer för batt-byte.
Citera
2024-11-09, 03:29
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Undvik ställen med utländsk personal som gärna vill ha flera timma bakom disk för batt-byte. Att byta ett batteri tar inte lång stund, går att se på youtube... Så varför de vill ha flera timmar på sig bakom disk kan man fundera över...

Det går att byta själv, beroende på vilken iphone du har, kolla på youtube där har de typ manualer för batt-byte.

Äsch jag vill betala och göra det på Apple Store så känns det tryggt. Frågan är som sagt om de gör det samma dag eller om man blir utan sin iPhone flera dagar eller veckor?
Citera
2024-11-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Äsch jag vill betala och göra det på Apple Store så känns det tryggt. Frågan är som sagt om de gör det samma dag eller om man blir utan sin iPhone flera dagar eller veckor?
De gånger jag har bytt så lämnade jag in den några timmar under dagen och plockade upp den sen. Handlar väl att de har något att göra mellan kunderna som kommer in.

Nu vet jag inte exakt hur det är på just affären du frågar om men kvalificerat gissning: Det sker på några timmar och de gör det på plats.

Edit: dela gärna med dig hur det blev till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in