2024-09-20, 21:09
Avslutad
Varför lämnar folk blommor och ljus för en kriminell? Han gav uppenbarligen sig in i leken, ingen oskyldig som dött direkt.

Tänd ett ljus för alla de barnfamiljer som bor i området istället för detta importerade slödder till kriminell.
Citera
2024-09-20, 21:45
Medlem
WAH från Bredäng hade tydligen gjort fel mot räven,
Citera
2024-09-20, 21:49
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Håller med, jättemärkligt faktiskt.

Men kom igen Flashback, gräv lite. Vem är BO och hur f-n kan det vara möjligt att en infödd tölp från hålan som gud glömde lyckas anstifta ett mord på en Stockholmsgangster?

EDIT: Skulle gärna gräva själv men följer inga gangsterkonton och jag har inga anknytningar till hålan så vet inte vem MGM anstiftaren är eller vilka han känner
Jag var på OKQ8 imorse och skulle köpa cigg som vanligt men det var stängt "pga rådande omständigheter igår kväll"
Jag såg att det stod en halvrisig BMW parkerad precis utanför som såg ut att ha stått där hela natten, registreringnummret var UNE909. Det kanske inte har något med saken att göra men det kändes lite konstigt.
Citera
2024-09-20, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Kanske blev lurad till pizzerian av någon han litade på.

Mitt i en panikartad skottlossning på ty ca skott? När man springer för sitt liv reagerar kroppen i försvar, du kan inte riktigt själv bestämma om du springer höger eller vänster. Om din kropp ju lyckas ens springa i chock.

Det enda jag får ihop i mitt huvud, är i såfall, om BO själv skulle vart planerande och delaktig i skottlossningen, för att sedan springa till bestämd träff med " vännen". Men vännen var en dubbelspelare och var menat att knäppa han. Nått liknande måste vara händelseförloppet för att det ska gå ihop.
Citera
2024-09-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross
Jag var på OKQ8 imorse och skulle köpa cigg som vanligt men det var stängt "pga rådande omständigheter igår kväll"
Jag såg att det stod en halvrisig BMW parkerad precis utanför som såg ut att ha stått där hela natten, registreringnummret var UNE909. Det kanske inte har något med saken att göra men det kändes lite konstigt.

Var det bilen med skotthål?

Kan inte vara den leasade bilen som de färdades i. Ägs av en lokalbo i 50-årsåldern.

Edit: Mer troligt att det är ett vittne som var inne på macken vid tillfället som fick lämna bilen p.g.a avspärrningarna.
Senast redigerad av trazdockans 2024-09-20 kl. 21:58.
Citera
2024-09-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Mitt i en panikartad skottlossning på ty ca skott? När man springer för sitt liv reagerar kroppen i försvar, du kan inte riktigt själv bestämma om du springer höger eller vänster. Om din kropp ju lyckas ens springa i chock.

Det enda jag får ihop i mitt huvud, är i såfall, om BO själv skulle vart planerande och delaktig i skottlossningen, för att sedan springa till bestämd träff med " vännen". Men vännen var en dubbelspelare och var menat att knäppa han. Nått liknande måste vara händelseförloppet för att det ska gå ihop.

Ja men faktiskt. Känns mer troligt att det är MGM på pizzerian som är anstiftaren mtp ditt scenario.
Citera
2024-09-20, 22:00
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Var det bilen med skotthål?

Kan inte vara den leasade bilen som de färdades i. Ägs av en lokalbo i 50-årsåldern.

Edit: Mer troligt att det är ett vittne som var inne på macken vid tillfället som fick lämna bilen p.g.a avspärrningarna.
Så är det nog, kändes bara lite konstigt att den har stått där hela natten.
Citera
2024-09-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omerta164
WAH från Bredäng hade tydligen gjort fel mot räven,

Vad vet du mer om den där wah ?
Citera
2024-09-20, 22:04
Bannlyst
Är Jonathan BO eller GM ?
Ser att han är dömd, var för typ vad det ?
https://www.krimfup.se/search?name=Jonathan+Andersson&ssn=&place=Hallstah ammar&crime=

Verkar ha varit ett "problembarn" från grundskolan, stämmer det ?
Citera
2024-09-20, 22:09
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemerad
Han åt med plasthandskar läste jag i någon artikel.
Måste sett ut som ett freak att smaska i sig skräpmat med plasthandskar på.
Citera
2024-09-20, 22:10
Medlem
Har någon bild på BO eller GM, något från själva brottsplatsen?
Citera
2024-09-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1428sek
Är Jonathan BO eller GM ?
Ser att han är dömd, var för typ vad det ?
https://www.krimfup.se/search?name=Jonathan+Andersson&ssn=&place=Hallstah ammar&crime=

Verkar ha varit ett "problembarn" från grundskolan, stämmer det ?

Han är GM eller han sitter väl för medhjälp till mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in